Totò, Vittorio e la Dottoressa (1957)

Alternatieve titels: Totò, Vittorio and the Doctor | Dites 33 | Mi Mujer Es Doctor

Italië / Frankrijk / Spanje

geregisseerd door Camillo Mastrocinque
met Totò, Abbe Lane en Vittorio De Sica

Mike Spillone (Totò) is een nepdetective die door twee oude dames wordt ingehuurd om Brigitte (Abbe Lane), de vrouw van hun neef, op te sporen. Niet wetend dat Brigitte een dokter is, ziet Mike haar met verschillende patiënten, die hij aanziet voor haar minnaars. Ook ontdekt hij dat zij een affaire heeft met Otello Bellomo... haar eigen man!

Er bestaan er meerdere van : komedies met Toto en De Sica samen....deze hoort daar itt wat de titel doet vermoeden niet echt bij, omdat de 2 niet 1 keer samen in beeld zijn ! Wat dat betreft is de titel dus misleidend te noemen, al is er wel degelijk ruimte voor een dottoressa : Abbe Lane / Brigitte.
Het is zeker geen topper binnen het Toto oeuvre dat al genoeg is gezegend met middelmatige prullen, helaas ook een co- productie met de daarbij behorende europuddingcast die voor iedere doelgroep afdoende in beeld gebracht moest worden. Voor de Spanjolen is er Cobos als Otello de - haha- jaloerse echtgenoot van Lane, ze ontmoeten elkaar natuurlijk in Madrid en in deze Franco Spanje co- productie betekent dit dat ze even na hun eerste...intieme kennismaking al in het huwelijksbootje stappen.
Voor het Italiaanse publiek verhuizen de 2 naar Napels, waar we dus Toto met sidekick Gennaro aantreffen als 2 would be PI's, die er allicht geen hol van kunnen en bijna een ramp veroorzaken. En de Sica ? Die is hier een markies en overjarige Don Juan, die een dokter nodig heeft vanwege een lading hagel in zijn kont. Die arts blijkt echter Lane te zijn ...waaruit Toto dus concludeert dat die 2 het met elkaar doen.
Erg flauw allemaal en suffig, de intermezzi met Toto zijn nog het minst slecht maar op de automatische piloot, wat al helemaal geldt voor de episodes met De Sica. Lane laat zelfs voor die tijd weinig vlees zien, en is 1 keer in lingerie te bewonderen. Daar moeten wij het mee doen.
Dit is trouwens ook nog gedeeltelijk een Franse productie, zodat we Pierre Mondy verspild zien worden in een rol als valet van de Sica, en een verder nergens op slaande sketch met Cowl als aanstaande vader van een vijfling.
Slechts voor de Toto completisten, ik weet niet of er fansubs zijn, de DVD heeft er geen.