• 8.303.601 stemmen

Geregisseerd door: Halle Berry

Met onder meer: Halle Berry, Adan Canto en Adriane Lenox

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Bruised

"It's not a second chance. It's a last chance."

Justice is een aan lagerwal geraakte martial arts-atleet. Zij is al een tijdje gestopt met vechten, maar wanneer ze deelneemt aan een underground gevecht, krijgt ze de smaak weer te pakken en wil ze een comeback maken. Wanneer haar zoon, die ze verwaarloosd heeft, echter plots opduikt, lijken haar plannen in het water te vallen en wordt ze geconfronteerd met haar verleden.

imageimageimageimage

Alle Media

mikey

soort van rocky-flick maar nu met en door halle berry??

ben benieuwd

mikey

inderdaad een variant op rocky over een verloederde vrouw die zich in de neerwaartse spiraal terugvindt nadat ze een kansje krijgt op de titel knetterhard knokken. Ondertussen moet ze iets met haar nieuwe zoon, haar rotmoeder en haar lesbische coach die meer in haar ziet behalve een prijsvechtster. etc etc maar toch zeer degelijk verteld. dus als je een sucker bent voor 'de harde weg naar bokssucces': beslist zien. Titelgevecht was ook zeer okay.

scorsese

Redelijke film over een MMA-vechter die na jaren onverwacht een comeback maakt in de ring. Niet bepaald het meest originele verhaal en het wordt ook nogal clichematig gebracht allemaal. De melodramatische scenes met het zoontje werken niet echt. Toch wordt dit regiedebuut van Halle Berry niet vervelend en ondanks haar leeftijd weet ze ook voor de camera te overtuigen als MMA-vechter. Verder ziet het eindgevecht er prima uit.

avatar van Biodomeee

Biodomeee

Ik vond hm niet slecht. Op zich wel beetje voorspelbaar maar ja dat is bijna altijd zo in dit soort films.
Het zoontje was zo aandoenlijk kreeg er medelijden mee. Het het eindgevecht was beetje neppig..

avatar van schumacher

schumacher

Voor een film van ong 2 uren had ik toch net wat meer van verwacht.

Een slechte film is het zeker niet maar het miste wat animo en punch.

Dat met die kleine vond ik 2 keer niks, vond ik helemaal niet meeslepend of wat dan ook en het zorgde ervoor dat ik me soms begon te vervelen, het trekt de film naar beneden met al dat onnodig geleuter met die kleine die niks van toegevoegde waarde heeft. En die trainster was ook niet je datte toch.

Ga dit aub niet gaan vergelijken met Rocky.

Niemand kan tippen aan Stallone en Rocky Balboa. . En deze film dus ook niet.

avatar van Waku

Waku

Meer drama dan vechtfilm.

Houdt hier rekening mee.

Het verhaal draait vooral om het overleven van Berry in een troosteloos bestaan vol drank in een armoedige omgeving. Hetgeen ook uitstekend in beeld wordt gebracht.

Natuurlijk wordt er ook gevochten.

Het uiteindelijke slopende eindgevecht komt dan ook ruim aan bod.

En dat ziet er best realistisch uit.

Al met al een prima film.

avatar van B.B. Jim

B.B. Jim

Toch wel best wel aardig.

Was ook erg vermakelijk om een paar bekende namen uit mma te zien;

Ik had nog wel het dansje verwacht van shevchenko... Helaas

'the werewolve' (Gabi Garcia) is een beest..

Leukste vond ik dat de bekende scheidsrechter ook ff meedeed, the no nonsense Chris Petersen

Zeker niet een hele originele film. Maar hoe doe je dat in dit genre..

avatar van filmkul

filmkul

Redelijk sterk regie debuut van Berry. Het verhaal is niet heel origineel maar wordt wel goed uitgewerkt. De film kijkt prima weg en verveelt geen moment. De opbouw is goed en drama wordt afgewisseld met een paar lekkere knokpartijen waarvan de laatste het meest uitgebreid is en ook goed en realistisch in beeld wordt gebracht. De film weet de kijker redelijk te raken maar mist de echte scherpte. Het einde is wel erg Amerikaans. Het acteerwerk is erg goed. De chemie tussen diverse hoofdrolspelers is prima. Mooi drama. 3.5/4.0

Vond er niet zoveel mis mee. Deze geüpdate Rockyversie. Er valt genoeg op af te dingen hoor, maar het blijft natuurlijk een sentimenteel knokdrama dus dan verwacht je geen diepgravende logica.

Er zal wel een hele snowflake-clan langskomen hier die het maar niks vindt dat het om vrouwen gaat en ook nog zwart en ook nog lesbisch.. oh nee!!! Paniek!! maar het is tenminste weer eens wat anders.

avatar van boemboem27

boemboem27

Geen verkeerde film.

Zelfs als Halle Berry onder de blauwe plekken zit,.. is en blijft het een mooie vrouw.

Verhaaltje is niet super

Gevechten daarentegen best wel goed

Beetje drama beetje van alles

Voor Halle alleen al puntje extra gegeven 2.5 +1.0= 3.5

avatar van mrklm

mrklm

Berry’s regiedebuut is een opzichtige poging om een vrouwelijke, moderne versie van Rocky te maken. De onvermijdelijke montagesequentie in de aanloop naar het slotgevecht bevat dezelfde soort lo-tech trainingsmethodes. Helaas geen 'Gonna Fly Now' of 'Eye of the Tiger', maar een sloom, monotoon R&B-deuntje van City Girls getiteld ‘Scared Bitch’ en Cardi B's 'Bet It'. 50-plusser Berry houdt zich echter goed staande in de vechtscènes als Jackie Justice, een veteraan uit het MMA-circuit die de kans krijgt haar beschadigde reputatie en haar zelfvertrouwen op te vijzelen door wereldkampioene Lucia “Ladykiller” Chavez, gespeeld door MMA-veteraan Valentina Shevchenko. Rosenfarbs scenario probeert te nadrukkelijk Jackie neer te zetten als slachtoffer en Berry laat geen enkel middel ongebruikt (inclusief strijkers en rijkelijk vloeiende tranen) om sympathie op te wekken voor deze antiheld, maar het werkt averechts.

avatar van macrobody

macrobody

Weer zo'n gelikte Hollywood indoctrinatie productie oftewel bingo op de LGBTQI+ kaart. Twintig jaar geleden accepteerden we het gewoon, maar tegenwoordig moet het koste wat kost worden opgedrongen waar mogelijk. Over twintig jaar is het de gewoonste zaak om seks te hebben met minderjarigen, robots en/of aliens en dat komt omdat we dit soort onzin nu toelaten. Nu nog wappie taal, over 20 jaar vraag je af waar het mis ging. Zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent.

macrobody schreef:

dus vroeger accepteerden we de LGBTQ (avant la lettre dan) maar werd er beslist niet over gesproken? Bedoel je dat?

(denk ook dat seks tussen vrouwen niet iets is wat jij zou moeten 'accepteren' of zo. dat is niet je taak, toch?)

avatar van Q Jones

Q Jones

Meeslepende drama film met goede performance van zowel Berry als het 6 jarig jongetje. Je zou echt niet zeggen dat Berry 50+ is.

avatar van macrobody

macrobody

mikey schreef:

Na de hele AIDS hype waar 'men' probeerde de gay community te demoniseren kwamen de films waar we de gay community juist moesten steunen en omarmen. Nou, dat is gebeurd. Mensen van hetzelfde geslacht mogen ondertussen trouwen en kinderen adopteren of verwekken via draagmoeders en weet ik het niet. Prima toch? Iedereen moet zelf weten wat ie doet. Tegenwoordig worden we gebombardeerd door Hollywood met LGBTQ en BLM. Waarom? Waarom moet de overgrote meerderheid van de wereld overmatig worden overspoeld met deze groepering? Het is niet meer zo dat het in proportie is.

En die laatste zin die zit in je hoofd, daar heb ik het nooit over gehad.

avatar van jippie2010

jippie2010

Berry heeft er overduidelijk veel tijd en energie ingestoken om deze rol geloofwaardig neer te zetten. De film zelf is helaas een stuk minder. *2.5