• 8.608.954 stemmen

Met onder meer: James Van Der Beek, Ivana Miličević en Brad Hunt

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Plague

"And the children shall lead them..."

Het is al tien jaar geleden sinds alle kinderen op de wereld in een coma zijn geraakt door onbekende oorzaak. Maar vanavond worden ze wakker en ze zijn uit op wraak! Alle volwassenen lijken machteloos te staan. Of is er toch een manier om te winnen?

image

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Het B-film-gehalte spatte er vanaf en James van der Beek kan ik níet. uitstaan.

avatar van moviemike

moviemike

Ahzo, ken je die man dan persoonlijk?

Onderhond

Vond dit ernstig slecht.

Een zombiefilm zonder zombies die zich van het gros probeert te onderscheiden door een gezapig tempo en rustgevend sfeertje op te bouwen.

Visueel is het echter vaak zo enorm brak en inspiratieloos. Qua sfeer valt het daar allemaal al in het water. Acteerwerk is ook totaal niks en het plotje draait na verloop van tijd de religieuze toer op.

En zo wordt een best interessant concept compleet verknald. Ook het idee is enorm brak uitgewerkt (de wereld draait gewoon lekker door terwijl er geen nageslacht meer is ?)

Vond dit niks. Sfeerloos en lelijk. 1* voor het leuke idee en de poging tot interessante uitwerking. Maar het resultaat is jammerlijk mislukt.

avatar van Halcyon

Halcyon

Erg lelijke poster ook!

avatar van Scheurleer

Scheurleer

Kruising tussen 'Children of the corn' en 'Village of the damned', maar dan slecht uitgewerkt. Ik vond het geen horror of suspense film, maar ook geen actie of thriller. Terwijl ik zat te kijken bekroop me het gevoel naar een kopie van een Stephen King film te kijken (The stand).

Kortom: ik vond dit weinigzeggend en weinig origineel.

avatar van Boeikens

Boeikens

Een gorevrije te brave horror met af en toe wat spannende momenten en een vrij ingewikkeld verhaal dat naar het einde toe de kijker met heel wat vragen achterlaat.

avatar van nacht

nacht

kan er maar 1 ding over zeggen... SLECHT !

avatar van nightbreed

nightbreed

Wat een misbaksel van een film zeg.

Slechte acteurs, slechte regisseur, slecht script en dan vooral de dialogen die echt tenenkrommend zijn.

Dit is combi van en een brave versie van de gemiddelde zombiefilm en 'the village of the damned'.

Ik begijp dat er mensen zijn die dit soort films maken (je moet toch ergens je geld mee verdienen), maar ik kan er met mijn kop niet bij dat er labels zijn die deze rotzooi op de markt brengen.

Een pure klap in het gezicht van de consument.

avatar van voskat

voskat

Leuk om weer eens een horrortje te zien in de oude jaren 70 stijl... maar dan zonder de moderne, weinig subtiele knipogen.

Gewoon aardig voor tussendoor.

2,5 *

avatar van film88888

film88888

Erg slechte horror film, en waar zelfs geen horror in komt.

Verhaal is zo hard afgekeken van Village of the damned,e n had ook een beetje iets dat hard op Children of the corn leek.

James Van Der beek zie ik al niet graag spelen, en dan speelt hij hier de man die terugkeert naar zijn dorp(dat al helemaal ver van orgineel is) en wordt de held, en vind ik totaal niks voor Van Der Beek.

Alleen het goede hier aan vond ik het mooie camerawerk op het suikerklontje dat in de koffie ging, dat vond ik knap gemonteert.

Wel leuk om een keertje te zien, maar daat blijft het dan ook bij.

Een echte film voor 1maal.

Een hele kleine 2,5 sterren.

avatar van ridder80

ridder80

ik kan er niet meer van maken dan 2 sterren.

ik vind het eind erg onduidelijk, en het zag er vaak best nep uit.

een van de slechtere films die ik heb gezien.

avatar van Error_2009

Error_2009

Dit is niet de film die gisteren op BBC2 te zien was,

The Plague van gisteren was namelijk een drama en ging over een paar dealers.

avatar van pluislim

pluislim

Ik heb de film gisteren gezien en vond het wel een goed begin hebben.

Het verhaal vond ik ook wel goed gevonden, maar het einde begrijp ik nog steeds niet.

Op zich wel een aardige film om te zien, maar geen top-film..

avatar van 606

Jammer vind ik dat je helemaal geen uitleg krijgt over het hoe en wat.

Dacht ook dat er alleen oudere tieners in voor kwamen na 10 jaar coma

En wat staat er tussen kinderen ?? hoe kan dat.

Verhaal is misschien wat gejat maar was leuk geweest als het klopte.

2 sterren

avatar van hendriks

hendriks

einde is vooral flop

avatar van psycholamp

psycholamp

• 1959 berichten

Zonder verwachtingen gekeken. Best geinig. Gemiddeld.

Om eens te regageren op een enorm oud bericht:

@ 606: Baby's komen, in die tien jaar, comateus ter wereld, dat wordt gezegd in de film, dus zo vreemd is het niet, dat er ook kinderen tussen staan.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Nogal een aparte film die enigszins deed denken aan Village of the damned. Helaas kan deze film daar niet in de schaduw van staan, ook zelfs niet van de remake. De film komt tergend langzaam op gang, zonder dat er sprake is van spanningsopbouw. Ook mis je een sfeertje wat de film net een beetje extra kan brengen. Deze zwak uitgewerkte film bevat ook geen gore en qua geweld is er weinig noemenswaardig te noemen. Ook het vreemde einde zorgt voor een conclusie dat dit een film is die je makkelijk kunt missen.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Niet goed maar ook niet slecht, vandaar onze 6/10. Toch wel spannend nu en dan en inderdaad leek het een broertje/zusje van "Village of the damned". Hij kwam ook traag op gang maar "toen de trein eenmaal liep, bleef hij ook lopen".