The War Tapes (2006)

Documentaire

geregisseerd door Deborah Scranton
met Zack Bazzi, Duncan Domey en Mike Moriarity

In plaats van zelf op pad te gaan, gaf een reporter zijn camera mee aan drie Amerikaanse soldaten die naar Irak vertrokken. De een ging uit patriottisme, de tweede om zijn studie te bekostigen, en de derde is een Libanese Amerikaan die liever niet was gegaan. Via de camera wordt de kijker geconfronteerd met de ontreddering, de brute soldatenhumor en het altijd dreigende gevaar.

Realistischer dan dit wordt het niet.

Verwacht geen hoogstaand verhaal en beelden, want een echt verhaal is er niet, en de beelden zijn allemaal met een handycam geschoten.
Wat je wel krijgt is een impressie van het echte leven van de Amerikaanse soldiers in Irak.

Best interessant als je het mij vraagt.

avatar van Kai
Kai
Vanavond op Discovery (22:00).
Ik weet niet welke mod(s) het televisie overzicht bijhoudt dus zeg het hier maar even. Of worden documentaires op discovery nooit gemeld?

avatar van @quikfit
Ik sluit me aan bij Alwin.