No Escape (1994)

Alternatieve titel: Escape from Absolom

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Martin Campbell
met Ray Liotta, Lance Henriksen en Stuart Wilson

Absolom is een gevangenen-eiland 200 mijl van de kust, waar gevangenen gedropt en aan hun lot overgelaten worden. Voor zover de gevangenen weten, is er geen bewaking. Maar ook geen mogelijkheid om te ontsnappen. Robbins wordt bij de slechte gevangenen gedropt, maar hij weet te ontsnappen en komt bij gevangenen aan de andere kant van het eiland. Zij proberen een nieuwe samenleving voor zichzelf op te richten, maar Robbins is niet van plan om op dit eiland te blijven.

avatar van RebelQueen
k ga hem zodadelijk kijken, maar na de verschillende meningen gelezen te hebben ben k sterk benieuwd hoe k hem vinden ga

Usual Suspect
Sterke actie/science-fiction film, die verhaaltechnisch erg veel lijkt op Escape from New York/Los Angeles, maar ondanks dat toch erg vermakelijk is.
Ray Liota speelt verder zijn rol met verve en Henrikson imponeert met zijn heerlijke 'bad-guy' rol.

3,5.

avatar van BoordAppel
Henrikson is toch geen bad guy hier?

BoordAppel schreef:
Henrikson is toch geen bad guy hier?

Opzich niet nee, maar het eiland is verdeeld tussen 2 groepen, de 'slechte' gevangenen en de 'goede' gevangenen.
Henrikson is de leider van de 'slechte' gevangenen, dus daarom dat ik het zo zeg.

avatar van DragQueen
Leuke science fiction/actie, met een amusant verhaal, en een goede portie actie. goede rollen van liotta en henrikson. verder mooie sets, en een prima sfeertje in de film. 3,5 sterren.

avatar van BoordAppel
Usual Suspect schreef:

Henriksen is juist de leider van de goede gevangenen. Stuart Wilson speelt de leider van de "slechte" gevangenen. Of ik moet me toch heel erg vergissen.

BoordAppel schreef:

Ik heb ff bij IMDB gekeken, en je hebt helmaal gelijk.
Bij deze bedoel ik dus Stuart Wilson.

leuke film met goed verhaal

avatar van nightbreed
Zeer genietbaar pulpwerkje met veel sfeer, een onderhoudend verhaal en leuke karakters.
Ray Liotta kicks ass

avatar van Rocco1984
Kan me van deze film herinneren dat het een beetje in het zelfde straatje was zoals Escape van La en andere lekker b-films.
Toen deze film uitkwam had hij veel indruk op mij gemaakt (maargoed was 12 ofzo)

Ga deze film lekker vanavond weer kijken..

avatar van Rocco1984

Ga deze film lekker vanavond weer kijken..

wo2-Freak
Ik heb er niet zo veel over te zeggen, ik vond het echt gewoon een schande !!!!!

Als ik deze film moet vergelijken met een film van Steven Segal b.v, Out of Reach (Die vind ik ook enorm slecht) vind ik die tog beter.
Waarom.. dan? Gewoon, slecht.. Niet mijn smaak!!!

avatar van Die Hard,Willis
Redelijk vermakelijk toch wel,Ray Liotta vond ik redelijk goed acteren maar niet zo goed als in Goodfellas,de rest van de cast is ook redelijk/goed.Vermakelijk.3,0*

avatar van Goodfella_90
Plot steekt niet helemaal foutloos in elkaar en het is een tikje voorspelbaar. Desalniettemin een vermakelijke film met genoeg vaart en een prima Liotta.

avatar van Quentin
Geenzins perfect, maar vermakelijk en interessant concept (alhoewel het wel gedateerd is zoals eerder werd aangegeven). En dan vergeet ik bijna die coole zwarte Ka-27's .

De reacties spreken voor zich, de meeste vinden deze film best vermakelijk en het enige wat ik daar kan over zeggen is dat ik daar volledig mee akkoord ben.

***

Aardige en vermakelijke B-film. Het verhaal was best redelijk en wist ook te boeien en Ray Liotta speelde aardig. Stuart Wilson als badguy was ook best aardig. Hij zorgde tevens voor de komische noot in deze film.

avatar van 606
Komt op tv RTL 7 voor de film The Fly

avatar van FunkStarr
Inderdaad een bovengemiddelde b-film, 3,5*.

avatar van ILDIB
Het blijft allemaal wel toevallig en onwaarschijnlijk en erg mad max, maar ja, hier en daar is ie wel goed, maar het had wat korter gekund.

avatar van JDSsmetje
Lang geleden dat ik de film gezien heb maar ik herinner me nog dat de film heel spannend was. Vooral de moment wanneer de 2 vrienden tegen elkaar moesten vechten. Of heb ik het op de verkeerde film?

avatar van JDSsmetje
JDSsmetje schreef:

score ................ 3.30
positie .............. 99/381

een geweldige film met ray liotta. hij speelt altijd goed in films. het is een goeie acteur.ik heb hem vaak gezien. maar hij blijft goed. en natuurlijk ook heel spannend.

avatar van Rebel80
toffe film!

avatar van Jonesy
mwoah jammer, vond het begin erg sterk maar de gevechten op absolom en het sfeertje daar vond ik niet goed. het einde was ook wel erg soft.

dominion
Vond hem heel sterk.
De verhaal is heel leuk.
De acteerwerk is ook verrassend goed.
Alleen soms was het een beetje saai.

'Powersource my ass, this is a V-eight!'

Ik zag de verdeler direct al liggen toen ie voor het eerst gevangen werd genomen omdat we toevallig zelf afgelopen zomer problemen hadden met de verdeler van de V8 in onze boot.

Maargoed, ik vond het wel een prima film, leuk verhaal, misschien ietwat te lang.

avatar van moviemafketel
Releasedatum Dvd 29 oktober 2010. 6,99 bij Wehkamp!
Ik ga hem vast reserveren, gewoon een vette film.

avatar van nachtschade
Flutniks, met een nog flutnikser einde.........

avatar van filmliefhebber92
niks mis mee. kijkt wel lekker weg