Hjælp, Jeg Er en Fisk (2000)

Alternatieve titel: Blub, Ik Ben een Vis!

Denemarken / Duitsland / Ierland
Animatie / Familie

geregisseerd door Stefan Fjeldmark, Michael Hegner en Greg Manwaring
met de stemmen van Nis Bank-Mikkelsen, Søren Sætter-Lassen en Morten Kerrn Nielsen

Tijdens een middagje vissen ontdekken Fly, Stella en Chuck het mysterieuze laboratorium van de zonderlinge professor Makreel. De professor heeft een toverdrank uitgevonden, waardoor mensen onder water kunnen leven. Fly's zusje Stella drinkt per ongeluk van het drankje, verandert in een zeester en verdwijnt in de golven. De twee jongens nemen ieder ook een slok en gaan achter Stella aan; Fly als vis en Chuck als kwal. Als ze het tegengif niet binnen 48 uur vinden, zullen ze voor altijd een vis blijven.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
het wachten is beloond! Blub staat op MovieMeter!

avatar van narva77

en dat meen ik!

visje1991
Leuke film!

FisherKing
In de vissenfilms, visje1991 ?

visje1991
hahaha

avatar van Purmerend
Redelijke onderwaterfilm. Wat me iedere keer weer verbaasd dat ze gevangen zitten achter tralies waar ze makkelijk tussen door kunnen zwemmen. Maar misschien hoort dat wel in tekenfilms. 2*

avatar van Marki_san
Een leuke kinderfilm met vissen in de hoofdrol (alweer) het verhaal is best goed, in ieder geval beter dan die van Sharktale. Maar ik heb het nu wel gehad met vissen. er zijn nog zoveel dingen waar ze een film over kunnen maken, zoals bloemen, boze clowns of levend eten.

Remi
Marki_san schreef:

Dan kunnen kinderen nachtmerries krijgen, he?!

film_kaza
als kind vond ik hem erg leuk.
ik heb niet behoefde om hem u te gaan kijken.
maar voor de lol die ik er vroeger mee had:

avatar van A.L.I.E.N
Deze heb ik gezien en vond hem belachelijk!
Voor kinderen van 3 jaar is hij mischien nog leuk
maar zeker niet voor jonge pubers.
Ik was op school toen 'k hem heb gezien.
Normaal stond er op het programma "Code Of Ethics"
(staat niet op de site maar heb hem proberen toe te voegen maar heb nog geen antwoord).
De film bleek echter vanaf 16 jaar te zijn dus werdt er voor deze film gekozen.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Op een middelbare school? Da's op zijn zachtst een opmerkelijke keuze. De leraar die deze film koos heeft of een bizar gevoel voor humor of extreem weinig inlevingsvermogen in jonge pubers.

avatar van A.L.I.E.N
Bwwaaaa het was niet echt op school maar tijdens een uitstap.Ze gaven de films in de schoolbus.En ja
de leerkracht heeft weinig inlevingsvermogen voor jongens van 13,14,15 en 16 jaar.

avatar van tommykonijn
Aardig Vermakelijk Filmpje vroeger vaak op School gezien, Daar hadden ze hem namelijk op Video, Vroeger vond ik hem wel Leuk maar ik denk dat als ik hem nu nog eens zou kijken dat ik hem niet meer zo Geweldig zou vinden.

*** (Net over de 2.5*)

Coco111
ahh krijg bij die titel songs best een beetje heinwee ernaar

avatar van ibendb
Veel herinneringen aan deze fijne animatiefilm.

Het idee van mensen die in vissen veranderen is best leuk en het wordt ook goed uitgewerkt. Hier en daar komen wat cliché's boven water ( ), maar dit stoorde niet, want het is een kinderfilmpje. Maar ik vond er wat te weinig humor inzitten en ik moest vaak vissen ( ) naar een leuke grap. Maar ik heb mij vermaakt. 3*

avatar van galaxydriver32
leuke film dat zeker, het idee is ook leuk. Toen ik klein was vroeg ik me altijd af hoe het zou zijn om een dier te zijn.