Atlas (1961)

Avontuur / Actie

geregisseerd door Roger Corman
met Michael Forest, Barboura Morris en Frank Wolff

De tiran van Seronikis wil de versterkte stad Thenis veroveren, maar de legers zijn uitgeput en niet meer tot vechten bereid. Er wordt overeengekomen dat beide partijen één man afvaardigen om tot de dood te vechten om zo de strijd te beslechten. De gemene koning Praximedes overtuigt Atlas om voor hem te vechten, maar deze ontdekt al snel de ware aard van de koning.

avatar van Brix
Een van de slechtste peplum films die ik ooit gezien heb.
Tevens met de slapst uitziende "sterke man" uit de peplum geschiedenis (Michael Forest)
(Hij mocht willen er ook maar bij benadering zo uit te zien als op de poster)

Budget naar schatting $70.000 (?)
Het enige dat daarvan een goede besteding gevonden heeft is duidelijk uitgegeven aan de artiest die de poster geschilderd heeft.
Die is 101 x beter dan de hele flutfilm.

Vergeet aankleding, decors en acteerwerk maar, of beter nog: de hele film