Precious Cargo (2016)

Canada
Actie / Komedie

geregisseerd door Max Adams
met Mark-Paul Gosselaar, Bruce Willis en Claire Forlani

Na een mislukte overval gaat de moorddadige misdaadbaas Eddie (Bruce Willis) op jacht naar de verleidelijke dief Karen (Claire Forlani) die hem misleid heeft. Om Eddie's vertrouwen terug te winnen vraagt Karen aan haar ex-minnaar Jack (Mark-Paul Gosselaar) om een lading zeldzame diamanten te stelen. Maar als de klus mislukt wordt de loyaliteit geschaad en komt het tot een noodlottige confrontatie tussen Jack, Karen en Eddie.

avatar van kuiponok
Geen idee of het woord ‘deschemie’ bestaat, maar zo niet dan mogen ze dit woord wat mij betreft toevoegen aan de Nederlandse taal.
Dit woord is namelijk van toepassing op zo’n beetje alle acteurs die meespelen.
De totale chemie ontbreekt dus op alle fronten en dit uit zich dan ook nog eens in de dialogen welke veelal nergens over gaan.
Vooraf de synopsis gelezen te hebben, leek me dit nog wel een redelijk leuke actiefilm (verstand op nul en gaan…) met een paar bekende namen erin, maar om o.a. bovenstaande (hoofd?)reden kon deze film mij totaal niet boeien en kwam ik ook nergens in de film.
Daarbij nog eens de slechte special effects en dan blijft er helaas weinig tot niks van deze film over.
Ik kreeg er een beetje een The A-Team-gevoel bij, dus de ‘slechten’ raakten met 1000 kogels nagenoeg niks en de rest kun jezelf wel invullen.
De films met Bruce Willis worden er helaas niet beter op.

Geresumeerd: Verspilde tijd, dus overslaan zou ik zeggen.

O ja, om over de geforceerde humor nog maar niet eens te spreken, of beter gezegd: een poging tot.

Kan mij niet herkennen in kuiponok.
Tuurlijk niet de beste film ooit, maar heb mij toch wel vermaakt. Juist vanwege de korte speelduur is het allemaal niet geforceerd.
Het is meer een knipoog naar de grote actiefilms dan dat het pretendeert er zelf een te zijn.

De humor werkte voor mij ook niet. Ik kon niet meeleven met de acteurs en Bruce Willes kwam niet uit de verf in deze rol.

Alweer een but film van Bruce Willis het is nu echt over met hem.

Ik durf het haast niet te schrijven, maar doe het toch: dit viel alleszins mee. Beter dan de rommel die Willis de laatste jaren heeft gemaakt. Bruce speelt trouwens slechtst een bijrol, hoofdrollen zijn voor Gosselaar en Forlani, die het aardig doen. Klein, maar vermakelijk actiefilmpje, al met al.
Zo'n pretentieloze film die men in de jaren tachtig en negentig vaker maakte: zonder grootse effecten, met een vleuge humor en aanstekelige personages. Tegenwoordig ligt de standaard voor een actiefilm wat hoger, zodat je dit al vlug matig vind, maar ik heb me voor de krappe anderhalf uur die dit duurt goed vermaakt.

avatar van filmkul
Clichématige actiefilm. Het verhaal is standaard en zeer ongeloofwaardig. De uitwerking is nog wel redelijk gedaan. Het tempo is goed en de de film duurt gelukkig niet al te lang. De actiescenes zijn best te pruimen. Helaas is het acteerwerk vrij matig en zit er totaal geen chemie tussen de hoofdrolspelers, wat de film tot een zielloos geheel maakt. 2.0/2.5

Leuke film...Gewoon lekker zitten en genieten. Niet nadenken, maar genieten....relax

avatar van Left4Dead
Alleen de soundtrack al, hoe kan iets zo slecht gemaakt kunnen worden?
Film moet zich hip voordoen, de regisseur heeft naar grote voorgangers gekeken en simpelweg jatwerk verricht. Helaas voor hem, het jatwerk is nog duivels slecht uitgevoerd ook.

Bruce mag weer eens op komen draven om nog wat publiek te gaan trekken. Helaas, de man is echt door het ijs gezakt, al een aantal jaren. Dus een nieuwe film opzetten waarin Bruce speelt is al gewoon lachwekkend. Ach de man moet ook zijn rekeningen betalen, het gaat niet meer om de kwaliteit.

Maar het meest bijzondere is het script, oninteressant gewauwel en dat de gehele film lang.
Het verhaal de 14de in het dozijn, 13 zijn we namelijk al jaren gepasseerd. Men probeert er humor in in te drukken maar dit komt totaal niet uit de verf, meestal door het slappe acteerwerk en belachelijke platte karikaturen. De actie leek op de actie uit de serie The A-team, 100 kogels zonder iets te raken.

Nee geen aanrader, iemand met weinig eisen voor een actiefilm en met leeg hoofd kan hier nog vermaak uit halen. Ik kom niet verder dan 2**, de ontwikkelingen zijn ronduit hilarisch slecht te noemen.

avatar van ikkegoemikke
“The fact that you borrow my dog in order to trick your veterinarian girlfriend
to thinking you're an animal lover is pathetic.
I am an animal lover, I'm just not an animal owner.”

Het is officieel. Dit was nu eens echt de laatste film met Bruce Willis waar ik mijn tijd aan verpruts. Telkens verwacht ik nog eens een opflakkering van mijn eeuwige held, om tenslotte achteraf ontgoocheld te besluiten dat blijkbaar de grootte van de cheque veel belangrijker was dan de inhoud van de film. En waarschijnlijk zal het loonzakje ook niet voldoende gevuld zijn geweest, als je naar de intensiteit van zijn inzet en enthousiasme kijkt. Een krop sla in de moestuin van mijn vader toont meer dramatiek en inlevingsvermogen dan Mr. Willis in dit pseudo misdaad-actie verhaal. Let eens op zijn expressie op het moment dat Jack (Mark-Paul Gosselaar) een auto opblaast voor zijn hotel. Pijnlijk. Vreselijk degoutant voor een Willis-fan zoals mij. Ik had eerder de neiging om die krop sla uit de moestuin van mijn vader naar het scherm te smijten. (I’m sorry Mr. Willis but not only your ties were dipped in shit.)

Uiteindelijk paste Willis wel perfect in deze film, want voor de rest was dit ook om van te janken. Wanneer gaan regisseurs nu eens eindelijk beseffen dat een misdaadfilm het label “onsterfelijk” krijgt doordat het een weergaloos en boeiend verhaal bevat waarin gedreven en charismatische acteurs de rollen voor hun rekening nemen. En niet de hoeveelheid munitie dat er verschoten wordt gedurende de film. De vuurgevechten in “Precious Cargo” zijn zo irriterend slecht en belachelijk overdreven. Er werd volgens mij zoveel munitie verschoten als tijdens de landing van Normandië. Statistisch gezien is het een uitstekend idee, want het zijn allemaal zo’n slechte schutters dat het massaal afvuren van wapens wel eens een kans op slagen biedt. Eén verdwaalde kogel is voldoende. Zelfs Stevie Wonder zou een betere schutter zijn. En telkens vraag ik me af van welk materiaal de meeste voorwerpen om te schuilen gemaakt zijn, daar ze telkens een immense kogelregen kunnen weerstaan.

Mark-Paul Gosselaar viel al bij al behoorlijk mee. Alhoewel ik niet begreep vanwaar de titel “Michelangelo of Thieves” vandaan kwam, want zo bijster intelligent leek hij me ook niet. Als je op zo’n stupide manier in een verzinsel van een ex-lief trapt en blindelings een vermeende zwangerschap als waar beschouwt, ben je zeker niet gezegend met een goedwerkend brein. Gelukkig had ik hem niet direct herkend als de volwassener versie van Zack uit “Saved by the bell”, anders had ik het al vroegtijdig opgegeven. Als er één irritante jeugdserie was uit die tijd, dan is het wel “Saved by the bell”. Claire Forlani is een elegante verschijning en deed haar best om haar rol als zwangere ex (die ondanks haar conditie toch nog aardig uit de voeten kon tijdens hectische momenten) ietwat geloofwaardig te maken. Onnodig te zeggen dat ze me echter na een tijdje ook begon te irriteren.

Vergeleken met deze film was “American Heist” nog genietbaar. Verwacht je aan een aaneenschakeling van clichés. Zoals de macho-stijl en stoere taal die te pas en te onpas wordt gebruikt. Dat leidt dan tot een gênant moment zoals deze waar Christoph Rob Rowen eventjes enkele met siliconen opgevulde blonde bimbo’s op hun plaats zet. De bendeleden blijven de gehele film vanuit elke hoek en kant komen terwijl hun arsenaal aan wapens zienderogen toeneemt. Er zijn de semi-romantische verwikkeling tussen Jack en enerzijds zijn ex en anderzijds zijn nieuwe vriendin, de veearts Jenna (Lydia Hull) die zich een romantisch dinertje toch anders had voorgesteld. Op het einde vind ze de levensstijl van Jack precies vanzelfsprekend.

Is er dan echt niets positiefs te melden. Jawel hoor, is toch nog één lichtpuntje in deze film. En dat is de figuur Logan, vertolkt door Jenna B. Kelly. Ze is niet alleen oogverblindend knap maar heeft ook een amusante manier van zich uit te drukken. Zeker geen katje om zonder handschoenen aan te pakken maar waarschijnlijk wel uiterst genietbaar als ze begint te spinnen. Als ik Jack was, zou ik me toch nog eens bedenken in mijn keuze over een vriendin. Tenslotte viel het me naderhand op hoeveel deelnemende acteurs ook hun medewerking hadden verleend aan “Extraction”. Had ik dat op voorhand geweten, dan had ik me zelfs niet de moeite gedaan om dit gedrocht te bekijken.

De film klopt niet in veel opzichten. Chemie is al gezegd en daarmee ben ik het eens. Willis komt niet uit de verf en daarmee ben ik het ook eens. 2,5 is een 5 en dat is onvoldoende.

avatar van schumacher
Al 100 keer gezien, middelmatig filmpje. En Bruce Willis is passee, die speelt alleen nog mee in flutfilms vind ik en heeft er precies nie veel zin meer in, beter dan op pensioen gaan.
Of je herpakt je en je doet nog eens in een topfilm mee.
Zonde toch want het is ook één van mijn favoriete acteurs maar eerlijk is eerlijk, het beste is er ook vanaf vind ik.
Dat heb je niet met Stallone, die blijf ik top vinden maar die zegt nu ook door zijne leeftijd dat hem het nimmer aankan die vele zware aktiescenes wat begrijpelijk is.

avatar van keimpeS
Niets vernieuwend, lijkt wel of ze een standaardscript hebben gebruikt. Matig acteerwerk en kon me niet inleven bij een personage in de film. Leuke aan de film was nog wel Jenny B. Kelly als bad-ass chick & een paar leuke actie-scene's maar de film wist me niet te pakken/boeien.

avatar van cor1946
Matig tot slechte film, acteurs matig en die Willes weet het niet meer om goede films te maken.

avatar van blurp194
Trieste boel.

Geen verhaal, geen plan en geen moraal. Een film waar Willis als sort-of cameo mag opdraven kan nooit best zijn, dat spreekt al vanzelf, maar dit stukkie werk neemt daar wel een nieuw dieptepunt in. Dan kan er nog zoveel puberaal-stoers in de actiescenes verwerkt zijn, het komt er gewoonweg niet meer uit. Jammer van de vliegtuigen en de kilos semtex. Prut, dat is het. Met de wat trieste soundtrack als omlijsting. Daar blijft het dan bij, want de uitsmijter is net niet goed genoeg.

Matige actiefilm.
Bruce Willis in een kleine, weliswaar niet onbelangrijke, rol.
Maar veel stelt het allemaal niet echt voor.

avatar van Berthil
2 vanwege pretentieuze bloopers op het einde en over the top en niet te pruimen sniper girl. Filmtitel als link tussen 'waardevolle lading' en wat verstopt is in een 'zwangere' vrouw helpt ook niet mee. C film ondanks, of met behulp van, bejaarde Bruce Willis.

Onlangs gekeken op Netflix, vond het eigenlijk een draak van een film. Zinloze lange dialogen, achtervolgingen die nergens op slaan en dan A-team achtige schietgevechten zoals al eerder genoemd. Bruce Willis kon deze film ook niet redden helaas. De bloopers op het einde nog leuker dan de film. 1.0