The Treatment (2006)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Oren Rudavsky
met Chris Eigeman, Famke Janssen en Ian Holm

Jake Singer is ten einde raad in het drukke New York. Jake zit tot zijn nek in de psychische problemen en wordt behandeld door de ietwat excentrieke Dr. Morales. En dan ontmoet hij de mooie weduwe Allegra Marshall die zijn leven verandert.

avatar van james_cameron
Sympathieke, subtiele romantische komedie. Eigeman, zo sterk in de films van regisseur Whit Stillman, is uitstekend in de hoofdrol. De rest van de cast is ook prima. Wat aan de korte kant, maar de moeite waard door het goede script en de rake observaties.

avatar van hugo2
nou de film is wel aardig om te zien maar om nou te zeggen fantastick nee
voor mij geen aanrader

avatar van timburton
Vreemd dat The Treatment zo weinig reactie's heeft. Maar goed, Famke Janssen speelde geweldig, Eigeman wat minder (jezus wat een Nederlandse namen) maar daar stoorde ik me niet zo aan.\
Holm vond ik dan wel heel bagger!
Kreeg echt kromme tenen van zijn acteerprestaties.
Jammer, hoor.
Het verhaal was erg originale bedacht, maar de film was inderdaad veel te kort en het einde sloeg nergens op.

avatar van nightbreed
Er is totaal geen chemie te bespeuren in deze niet leuke en saaie romantische komedie.
Er staat romantische komedie op de hoes maar volgens mij is dat een foutje want ik heb geen grappen kunnen ontdekken en de romantiek is ook ver te zoeken, het is gewoon een saaie dramafilm.
De mannelijke hoofdrolspeler heeft ook totaal geen uitstraling en Famke kan het beter laten bij aktiefilms want in deze film vond ik haar zeer matig.
Deze film zal ik heel snel vergeten zijn.

avatar van kanjertje
Erg zwak verhaal.
Daardoor vrij saai.
Enkel op het einde ietsie beter

Dick2008
nightbreed schreef:
Deze film zal ik heel snel vergeten zijn.

Daar ben ik het wel mee eens. Hartverwarmende komedie staat er op de dvd-hoes. Klopt toch niet, misleidende informatie. Duidelijk geen komedie, eerder een romantisch drama. Al klikt het wat de romantiek betreft ook niet zo best.

Een soort onafhankelijk filmpje dat nergens echt wist te boeien. De scènes met die therapeut zijn overbodig, hoewel die waarschijnlijk de nuchtere karaktertrek van het hoofdpersonage voorstelt. En dus niet echt een personage is. Dit wordt echter nergens duidelijk.