Two Much (1995)

Spanje / Verenigde Staten

geregisseerd door Fernando Trueba
met Antonio Banderas, Melanie Griffith en Daryl Hannah

Art Dodge is eigenaar van een kunstgalerij met geldproblemen. Om aan geld te komen haalt hij weduwes over om te betalen voor schilderen die hun echtgenoot besteld zou hebben. Wanneer hij echter bij het huis van een maffiabaas aankomt wordt hij weggejaagd in de armen van de rijk Betty Kerner, die twee maal getrouwd en gescheiden is geweest met de zoon van de maffioso. Ze wordt verliefd op Art, en hij speelt het spel maar wat graag mee. Tot Betty's zuster Liz ten tonele verschijnt, waar Art verliefd op wordt.

gimli f
Simpele film zeg...

Net allemaal niet leuk genoeg voor een voldoende.
Bovendien te lang...

Moest desalniettemin grinniken om dat heen en weer rennen tussen de twee slaapkamers met de daarbijhorende gedaantewisselingen.

avatar van jumpstylemovie
Redelijke film voor Banderas. Hij speelt hier leuk en zoals ags50 anderhalf jaar geleden al melde: Het switchen van kamers is een leuke scéne. Het is verder niets speciaals.

avatar van nachtvlinder
best een aardig gespeelde (komische) romatieke film. ik heb wel genoten van de romantiek en de grappen van vooral de secretaresse. Jammer van de lage waardering, een 5,9 op de schaal van 10 is zeker verdiend

avatar van Muggsy
De verwisseltruc wordt al snel oud en eigenlijk heb ik nergens gelachen om de fratsen van Banderas. Joan Cusack, Eli Wallach en Vincent Schiavelli waren dan weer wel genietbaar. Toch blijft de voorspelbaarheidsfactor groot en de uitwerking allesbehalve perfect.

Dick2008
Met die films van Melanie Griffith had ik op gegeven moment toch wel de irritatiegrens bereikt. Als je haar stem ook hoort, zoals ook in deze film. Verder is ze wel knap. Gelukkig hebben ze ook Daryl Hannah in deze film toevoegd, die minder knap is en ben ik ook niet zo'n fan van, en Antonio Banderas ook niet. Maar toch werkt de combinatie redelijk.
Het leek me een aardige film en dat is het ook.
Dit soort verwisselingsverhalen hebben we natuurlijk al tig keer gezien, zelfs met die theaterkluchten vroeger op tv.
Het enige grappige daaraan is, hoe lang het duurt voordat de ontmaskering komt. Tegen het einde loopt het verhaal vast. En het is verre van vlekkeloos. En te doorzichtig ook vaak. Door die ex van Betty (Griffith) aan het verhaal toe te voegen weten ze het nog wat te rekken.
Ondanks het niet bijster originele verhaal heb ik er toch wel om kunnen lachen. Banderas doet het zeker wel goed.
Simpele maar toch plezierige en onderhoudende film met veel kleine grappige momenten. En ondanks de wat lange speelduur een lekker tempo. 4.0