Cop & ½ (1993)

Alternatieve titels: Cop and a Half | Cop and 1/2

Familie / Komedie

geregisseerd door Henry Winkler
met Burt Reynolds, Norman D. Golden II en Ruby Dee

Devon Butler is een achtjarige jongen die er van droomt om een agent te zijn. Hij kijkt naar politieshows op tv en speelt agentje met z'n vriend Ray. Op een dag is hij getuige van een moord. Hij gaat naar de politie die de informatie graag wil hebben. Ze krijgen het echter niet voor ze Devon in dienst nemen als agent. Hij wordt gekoppeld aan veteraan (en kinderhater) Nick McKenna.

avatar van vistrida
Gewoon een leuke kinderfilm... vind dat flopgedoe op deze film nergens voor nodig!!

Ah kom op jongens, deze is gewoon leuk als je deze kijkt in de kinder periode. Maybe dat ik deze straks ook nog ga kijken op TV

Hele leuke film. Gewoon kijken, precies voor zo´n dag als 1 januari of op de zondagen.

avatar van Ace Hanlon
Sjan schreef:
Echt een film voor kinderen die nog niet eens geboren zijn, wat een zielige film!

Echt een opmerking voor iemand die dit soort films nog niet zien mag, wat een zielige vent.

Leuke film, die je natuurlijk niet serieus moet nemen, zoals sommigen wel doen. Voorspelbaar tot en met, ze mogen elkaar niet, dan een beetje en tenslotte worden het echte vrienden, maar zo zijn er honderden films.

Matig filmpje over een achtjarige jongen die politieagent wil worden en per toeval in de positie komt dat hij een dagje mag meelopen. De kleine jongen is mateloos irritant en betweterig en Burt Reynolds is ook allesbehalve gelukkig in zijn rol als de norse agent.

avatar van Spetie
Erg mager filmpje met een rechttoe rechtaan verhaal vol flauwe grappen. Reynolds deed het nog best aardig, maar dat ventje is echt superirritant en totaal niet leuk. Een film die je aan het lachen moet maken, maar dat is helaas nauwelijks gelukt. Snel maar weer vergeten zullen we maar zeggen.

avatar van clutch
Niet te doen. Het betweterige kereltje en de bijkomende ergernis van die agent is echt vreselijk irritant, natuurlijk geen film om serieus te nemen, maar als hap-slik-weg kinderfilmpje niet eens in de buurt van leuk.

avatar van dave
Moest het mogelijk zijn geluiden in berichten te plaatsen, dan zou je nu een hels gekreun kunnen horen. Cop and 1/2 is een film die op geen enkel vlak een kans maakt.

Het verhaal is duidelijk op een zondagmorgen bedacht. Het is niet alleen zeer simpel, maar ook clichématig en vooral heel vervelend om te volgen. Elke keer wanneer het verhaal vast lijkt te lopen komen er toevalligheden opduiken. De zwarte auto die ze steeds tegenkomen, 'Bobo' die lukraak op zijn motor passeert,..
Ik snap niet hoe je hier mensen mee kunt vermaken. Er is niets origineels of spitsvondig aan. Het enige dat in stijgende lijn gaat is de wil om de film uit te zetten.

Het acteerwerk is melijwekkend. Vooral Golden II (wat een naam) kan er niets van. Ik heb geen idee hoe ze bij dit kind uitgekomen zijn. Misschien hadden ze oorspronkelijk Golden I gecast, en is er later een verwisseling gebeurd, wie zal het zeggen. Niet alleen is hij compleet ongeloofwaardig, maar hij is ook erg irritant en trekt de film voor het grootste deel zelf naar beneden. De bad-guy is op zijn beurt verschrikkelijk vorm gegeven. Wat voor nut heeft dat hele gedoe omtrent dat zingen eigenlijk? Wederom een rol voor de vuilbak. De enige acteur waarin je een sprankeltje hoop kon bespeuren was Reynolds, maar ook hij wordt door het verhaal verkracht en verliest op den duur zijn charme. Jammer dat hij deze puinhoop moet meesleuren tijdens zijn carrière.

De regie is zeker niet beter en zelfs ontzettend lelijk bij momenten. De meest duffe locaties werden uitgekozen, zoveel is merkbaar.
De soundtrack bestaat uit een hele resem ergerlijke liedjes en de dialogen zijn niet om naar huis te schrijven.

En nu een emmer Wodka om alles door te spoelen.

1,00 (0,75)

avatar van clutch
Pfff.. vergeet niet dat deze film ook niet is gemaakt om serieus te nemen. Gewoon een onschuldig familiefilmpje. Maar wel een heel irritante, dat wel.

avatar van movie acteurs
Nogal vervelende familie/komedie. Verhaaltje is een beetje cliché, mager en zeer eenvoudig. De acteurs zijn zwak en irritant. Duidelijk een Amerikaanse familie/komedie die niet in zijn missie geslaagd is. 1,5.

avatar van Xtrickz
Dit waren gewoon de oldskool feelgood films! TOP!!

Alleen al de poster is hilarisch

avatar van DragQueen
Mager filmpje. Het verhaal is beneden peil uitgevoerd. Ook het acteerwerk van de cast is niet overtuigend. Burt Reynolds probeert grappig te zijn, maar slaagt daar nergens in. 1 Ster.