Our Dancing Daughters (1928)

geregisseerd door Harry Beaumont
met Joan Crawford, Johnny Mack Brown en Nils Asther

Diana is de ster van elk feestje, maar is eigenlijk heel braaf en idealistisch. Haar vriendin Anne is echter zelfzuchtig en amoreel. Ze zijn beiden verliefd op miljonair Ben Black. Hij trouwt echter met Anne, omdat hij weet dat Diana al vele mannen heeft verslonden. Maar dan beseft hij dat Diana de ware is...

avatar van andrew39
Joan Crawford was al drie jaar als actrice werkzaam - bij filmmaatschappij MGM - en een steeds meer opvallendere ster, maar met deze film brak ze echt door en was ze niet meer weg te denken binnen de filmwereld die Hollywood heet. Ze speelt Diana en heeft actrice Anita Page als haar rivale Anne. Page is geweldig in haar rol; regisseur Harry Beaumont zou met Page in de vrouwelijke hoofdrol de eerste geluidsfilm voor MGM maken, de musical Broadway Melody (1929). Als men geïnteresseerd is in Joan Crawford als actrice dan is deze film wel een aanrader, niet alleen omdat deze film de grote doorbraak was voor Crawford, maar ook omdat we hierna niet meer Crawford in scènes zien zo frivool dan in deze film; de zelfcensuur die Hollywood zich steeds meer moest opleggen om te overleven, maakte ook dat Crawford tot wat minder gewaagd spel moest overgaan.