Cartels (2017)

Verenigde Staten / Roemenië
Actie / Misdaad

geregisseerd door Keoni Waxman
met Steven Seagal, Georges St-Pierre en Luke Goss

Een eliteteam van DEA agenten heeft de opdracht een gevaarlijke drugsbaron te beschermen en hun toevlucht te nemen in een luxehotel, terwijl ze wachten om de drugsbaron over te dragen aan de autoriteiten. Al snel bevinden ze zich in het midden van een hinderlaag als voormalige medewerkers van de drugsbaron een explosieve aanval op het hotel lanceren.

avatar van DiDa
De nieuwe Seagal. Leuke cast en het plot klinkt alsof er lekker veel actie zal zijn.

avatar van DiDa
Trailer!! Lekker veel actie zo te zien.

avatar van Draconian
De films worden steeds slechter waarin hij speelt. De vechtscènes komen zeer amateuristisch over.

avatar van DiDa
Killing Salazar is de zoveelste samenwerking tussen regisseur Keoni Waxman en Steven Seagal. En ondanks dat dit geen 'echte' Seagal film is, is dit een van de betere films die de 2 ons hebben gebracht.

Waarom is dit dan geen echte Seagal film? Nou Seagal deelt hier de hoofdrol met Luke Goss en Georges St. Pierre. Maar wees niet bang, Seagal is voldoende in de film en het verhaal aanwezig. Niet te vergelijken met zijn korte optredens in bv Sniper Special Ops en Asian Connection. Maar wanneer Seagal niet aanwezig is is de film nog steeds zeer vermakelijk. Het is eigenlijk een soort ensemble cast film waar ieder personage zijn moment krijgt om te schitteren.

Killing Salazar is natuurlijk een B-film met beperkt budget, maar in dit geval voelt de film absoluut niet goedkoop aan. De locaties zijn prima en Waxman weet de film goed in beeld te brengen. Ook de actiescenes zijn prima in orde. Hard en bloederig.

Daarnaast blijft de film door het verhaal en de setting spannend en interessant. Het is een combinatie van Die Hard en Smokin Aces. Het verhaal wordt verteld in de vorm van flashbacks. Het verhaal wordt verteld vanuit een verhoorkamer waar Luke Goss wordt verhoord door Seagal over de gebeurtenissen. Ook heeft het verhaal een onverwachte wending in petto.

Vaak zijn dit soort B-films vervelend, vanwege de sullige verhaallijnen, goedkope locaties en slechte CGI effecten. Alles van dit is verrassend genoeg niet terug te vinden in Killing Salazar. Het is een film met een coole setting, vette brute actie, een lekker lopend verhaal met een twist en ieder personage krijgt zijn moment om te schitteren. We krijgen bijvoorbeeld Georges St. Pierre vs Luke Goss, maar ook Seagal vs. St.Pierre.

Ik vond dit een van de beter dtv actiefilms van de laatste jaren.

4 sterren

Nee, dit was wéér niks. De trailer bood nog een (klein) beetje hoop, maar helaas. Dikke onvoldoende.

Op het laatst werd het nog een beetje leuk, veel (bloedig) geweld en een paar redelijke knokpartijen, maar als ik daar 80 minuten op moet wachten dan hoeft het van mij niet meer. Wat een tenenkrommende vertoning.

Ik wil het eigenlijk verder onderbouwen, maar het kost mij te veel tijd om het allemaal op te typen. Ik laat het daarom hierbij.

avatar van DiDa
Wordt in januari gereleased op dvd en bluray door Dutch Film Works.

avatar van filmkul
Matige actiefilm. Het verhaal is zwak met een totaal overbodige plottwist op het einde. De uitwerking is wel redelijk. De vaart zit er goed in, maar echt spannend wordt het niet. Het continue verspringen van tijd pakt slecht uit en is storend. De film ziet er verder verzorgt uit. De actiescenes zijn vrij standaard en eentonig. Het acteerwerk is zwakjes. Formulefilmpje. 2.0/2.5

avatar van Brabants
Zeer zwakke verhaallijn waardoor het al zeer moeilijk wordt om de rest voor lief te nemen. Telkens hoop ik dat Steven Seagal het tegendeel zal bewijzen, maar hij slaagt er keer op keer niet in. Ik ben er klaar mee!

Voor mij een uitstekende actiefilm met een goede,maar corpulente St Seagal en uitstekende
B-acteurs zoals Luke Goss.
Zoals altijd wordt de film "afgebroken" door de "cinefielen";dat was hetzelfde in de jaren 60/
70/80 met de films van Charles Bronson.
Als je dit genre niet goed vindt,dat moet je maar kijken naar een psychologisch drama,kwestie
van goed in slaap te vallen.
Op naar "Killing Salazar 2",want dat zit er zeker in!

avatar van jeroentjuhhhhh
Seagal vs George St-Pierre... hoe fucking vet. Niet heel eerlijk, want als heavyweight is Seagal wel behoorlijk in het voordeel tegen de legendarische weltergewicht-kampioen. Waxman blijft blind te vertrouwen in samenwerking met Seagal. Behoorlijk op de automatische piloot, maar dat deert niet. Met wellicht net wat meer moeite gestoken in het plot, maar daar hecht ik over 't algemeen weinig waarde aan - zeker in dit soort films. In ieder geval een heel stuk beter dan Asian Connection, een andere ''recente'' Seagal-flick, waar hij (nog) minder in voor kwam. Hier is het nipt voldoende screentime voor onze met ringbaard versierde eindbaas.

avatar van Donkerwoud
Met deze titel moet dit echt een film voor de grunt zijn!

avatar van de grunt
Donkerwoud schreef:
Met deze titel moet dit echt een film voor de grunt zijn!

Kartelbestrijding is altijd goed!

avatar van jippie2010
Zucht, alleen al die poster.
Voor de liefhebber zullen we maar zeggen...

Volledig onrealistische bagger

avatar van BlueJudaskiss
Ik wilde me een keer - met de hulp van RTL7 - verdiepen in de Steven Seagalfilms: het testosteron actiespul waar ik dacht een hekel te hebben. En wat blijkt? Ik vond dit leuk, erg leuk zelfs. Misschien scheelt het dat Luke Goss eerder de hoofdrol had - prima in het eveneens lollige Death Race 2 & 3 - tegenover Seagal, maar het was toch ook wel het script dat me aanstond: de Die Hard-riff, de klungelige butler, het einde: was grappig! Actiescènes goed in beeld gebracht: overzichtelijk, en de constante bloedspetters op de camera waren een leuk detail.

Doe eens gek, doe eens een 3,5*!

Eén van de betere films die Seagal sinds de eeuwwisseling heeft afgeleverd, hoewel dit ook niet meteen een keurmerk voor kwaliteit is want de man heeft heel wat goedkope rommel gemaakt. Cartels is qua opzet duidelijk geïnspireerd door een klassieker als the Usual Suspects(er wordt zelfs letterlijk gehint naar die film). Gelukkig heeft de veel te dik geworden voormalige actieheld niet meer dan een bijrol als ondervrager van een behoorlijk wazige DEA agent, om zo te achterhalen wat nou precies mis is gegaan rondom de bewaking van een klokkenluidende drugsbaron. Redelijke actie tussendoor en een spannende intrige. Een film die me geen moment verveelde hoewel je niet te veel moet nadenken over de plot want die rammelt behoorlijk(belachelijk toch dat Salazar bewaakt word door onder andere zijn eigen dochter, terwijl niemand van de DEA schijnt te weten dat hij haar vader is), maar als verstand bijna op nul actiethriller kan dit best werken.

terroristen tegen zal ik maar zegen getrainde agenten. dan zie je hoe belachelijk al die dingen zijn.
ze worden overrompeld door een stel laat ze maar noemen gangsters. toch ongelooflijk dat zei niet sterker zijn dan de drugs verkopers. vraag je dan af waarom dan al die oefeningen al die trainingen die ze ondergaan je zou toch wel denken dat ze ervaring genoeg hebben om tegen die gasten op te nemen. maar ze laten hun verassen de ene na de andere word neergeschoten. ik weet niet hoe ze zo iets noemen maar een b film is dan nog iets maar dit weet ik niet. Steve seagal komt nog eens in actie na dat de helft al is uitgeschakeld van zijn team. maar ja wat verwacht je van zo films? goed om eens te hebben gezien maar verder niets. geef mij maar goede oude actie films met politie tegen gangsters wilde achtervolgingen met auto's en zo verder.maar dit neen dank je. Seagal heeft zijn tijd wel ook gehad ook al acteert hij nog en maakt hij nog films die steeds weer op de zelfde lijken.sorry man de tijd van de films gelijk nico en zo is wel voorbij zelfs je je gevecht kunsten kunnen de films niet reden. goed voor twee en half punt

avatar van des1
Gaat steeds goedkoper ogen allemaal, zeg maar gelijke tred houdend met dat tapijtje op Seagal's hoofd.