Cold Turkey (1971)

geregisseerd door Norman Lear
met Dick Van Dyke, Pippa Scott en Tom Poston

Pastoor Brooks daagt de hele stad uit om één maand niet te roken. Als de mensen van de stad één maand lang geen sigaret willen, zullen ze een grote prijs winnen. Maar de tabaksindustrie wil niet dat deze wedstrijd gewonnen wordt, en doet er alles aan om de mensen terug aan het roken te zetten

avatar van Colombo
Wat een stront film zeg , ooit gezien , leuk dat ie ook hier staat.

Satire op onze samenleving, zondermeer : de holheid van de kerk, de reclame-, de sensatie-, en de politieke wereld. De kortzichtigheid, de kleinzierigheid, de naijver, de geldzucht en het eigen gewin-eerst van Jan-met-de-Pet en het besluit dat hij uiteindelijk toch gefopt wordt, zonder schroom, zelfs in naam van de President. De titel slaat trouwens op dit fenomeen : de kalkoen wordt wel opgediend maar helaas ze is koud.
Menig grappige scène en dialoog in een plezante film.

avatar van Lefgozer
Tot en met 26 oktober 2012 gratis te bekijken via MGM On Demand.