• 144.914 films
  • 7.287 series
  • 22.098 seizoenen
  • 498.123 acteurs
  • 313.507 gebruikers
  • 8.301.679 stemmen
Avatar
 
banner banner

Till Human Voices Wake Us (2002)

Drama / Romantiek | 101 minuten
3,03 54 stemmen

Genre: Drama / Romantiek

Speelduur: 101 minuten

Oorsprong: Australië

Geregisseerd door: Michael Petroni

Met onder meer: Guy Pearce, Helena Bonham Carter en Lindley Joyner

IMDb beoordeling: 6,4 (2.411)

Oorspronkelijke taal: Engels

Releasedatum: 18 september 2003

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Till Human Voices Wake Us

"There will be time to wonder "do I dare""

Sam (Pearce) ontmoet een vrouw (Bonham Carter) in de trein die hem doet denken aan zijn jeugdvriendinnetje Silvy. Haar vroege dood heeft Sam nooit kunnen verwerken. Later op de dag ontmoet Sam haar opnieuw en 'redt' haar van een zelfmoord. Als ze bijkomt, is ze haar geheugen kwijt en lijkt het er steeds meer op dat deze vrouw de geest van Silvy in zich draagt.

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van bioscoopzaal

bioscoopzaal

  • 2806 berichten
  • 4325 stemmen

Aardig drama, maar soms nogal overdreven melodramatisch (de hypnose-scène, bijvoorbeeld). Ook de dromerige symboliek werkt soms verwarrend, vooral omdat de anders zo nuchtere psycholoog Dr. Franks zich zo weinig vragen stelt bij de bizarre gebeurtenissen.

De flashback-fragmenten naar het verleden van Dr. Franks waren trouwens met afstand het meest interessant, maar dankzij het mooie camerawerk en de goede acteerprestaties was ook de rest van de film zeker het bekijken waard.

3 sterren.


avatar van Moonlight

Moonlight

  • 11 berichten
  • 11 stemmen

Jammer, dat weinige deze film gezien hebben.

ik vind het een boeiend verhaal. de sfeer is goed, en de film is heel rustig opgebouwd.

vooral de flashback momenten waren goed, dat maakte de film spannend.

Ik vond sommige momenten een beetje té langdradig.

Maar zeker de moeite waard om te kijken!

4 sterren.


avatar van Bonemans

Bonemans

  • 56 berichten
  • 411 stemmen

Een prima film, maar de opbouw is in mijn ogen iets té rustig. Pas na een half uur (de kalfgeboorte-scène) komt de film op gang. Het slot van de film is overigens prachtig.
De flashbacks gedurende de gehele film zijn inderdaad goed gevonden, dit houdt de film interessant.
3 sterren !


avatar van RRT

RRT

  • 241 berichten
  • 4617 stemmen

Erg genoten van deze film. Mooi verhaal, over hoe alles een plekje moet ktijgen in 't leven. Mooi geacteerd, en mooie beelden.

Zou zeker door meer mensen gezien moeten worden.

4,5*


avatar van Verena Post

Verena Post

  • 29 berichten
  • 48 stemmen

Ik vond het ook een mooie film.

Soms inderdaad te langdradig en ik vond de flashbacks leuker om te zien dan het heden.

3 sterren.


avatar van Cinemaatje

Cinemaatje

  • 53 berichten
  • 698 stemmen

Bij "toeval" deze film gezien. Het verhaal achter de film (de beelden) sprak mij aan. Een film die rust uitstraalt en waar je zelf ook rustig van wordt. Zet aan tot denken.

Opvallend weinig mensen hebben deze film gezien.

Past goed in het rijtje: Spring, summer, autumn, winter spring / Lost in translation / Message in a bottle / Meet Joe Black.


avatar van nightbreed

nightbreed

  • 3307 berichten
  • 4825 stemmen

Sommige films kunnen je rechtstreeks bij de keel pakken en pas na afloop weer langzaam loslaten, dit was voor mij 1 van die films.

Elke seconde van deze film vond ik prachtig en aangrijpend en voor mij part had deze film 4 uur mogen duren.

Voor mij was dit een prachtige en ontroerende film en ik vond de acteerprestaties meer dan goed.

De regie past precies bij de sfeer van het verhaal.

Dit is een Australische film dus je hoeft niet bang te zijn dat dit een Hollywood werkje is die de platgelopen paden bewandeld.

Dit meesterwerkje kan ik iedereen aanraden die een mooie en droevige (in de goede zin van het woord) film wil zien.

Cijfer: 5


avatar van wendyvortex

wendyvortex

  • 4461 berichten
  • 6895 stemmen

Een beetje dubbel gevoel bij deze film. Er hangt nogal een Libelle-luchtje aan de film. Anderzijds moet ik toegeven dat ik ook ergens wel ontroerd raakte.

Beetje oppervlakkig gedaan allemaal, maar in het genre van dames-drama's dan toch wel weer iets beter dan wat er gebruikelijk geproduceerd wordt.


avatar van aspro

aspro

  • 527 berichten
  • 1503 stemmen

heb deze film gekocht bij media markt stond tussen de arthouse afdeling en koste 3 euro.

en inderdaad dat is ook voor mij een film die je meteen bij je keel grijpt.

kan de beschrijving van nightbreed dan goed begrijpen en ben het met hem geheel eens.

dat zijn voor mij althans kleine meester werkjes,en dat er buiten de grenzen van hollywood ook nog mooie rolprenten gemaakt worden.


avatar van IceTigerGhost

IceTigerGhost

  • 635 berichten
  • 2356 stemmen

Bij vlagen interessant, maar met een gehele serene sfeerschepping. Inderdaad rustgevend.


avatar van eavymetal

eavymetal

  • 397 berichten
  • 529 stemmen

IceTigerGhost schreef:

Bij vlagen interessant, maar met een gehele serene sfeerschepping. Inderdaad rustgevend.

Ik vind de film in zijn geheel interessant, en dat komt voornamelijk door het goed doordachte verhaal, en de goede acteerprestaties van Helena Bonham-Carter, Guy Pearce en Frank Callacher, waardoor de film drie sterren van mij heeft gekregen.


avatar van Robi

Robi

  • 1916 berichten
  • 2239 stemmen

Man verwerkt een trauma uit zijn verleden. Het duurde wel even voor ik door had waar de film nou eigenlijk naar toe wilde. Maar het is uiteindelijk wel erg mooi vorm gegeven en erg knap verfilmd. Vooral knap omdat er mooi gebruik is gemaakt van symboliek. Maar ook omdat de valkuil van overdreven sentiment is vermeden en omdat simpele trucjes als een voice-over niet zijn gebruikt.

Uiteindelijk best een indrukwekkende film.


avatar van Robi

Robi

  • 1916 berichten
  • 2239 stemmen

Wat me opvalt is dat alle mensen die een reactie hebben geschreven op de film, 3 sterren of meer geven. Toch heeft de film als gemiddelde een 2,98. Dat betekent dus dat er ook een groot aantal lagere stemmen zijn gegeven. En dat klopt ook. Maar niemand van die mensen heeft iets bij deze film geschreven. Dat vind ik toch best bijzonder. Ik vraag me ook af, wat daar een verklaring voor kan zijn.


avatar van Phantasm

Phantasm

  • 5243 berichten
  • 5187 stemmen

Het begin is nog aardig, maar daarna begon het me aardig te vervelen, je moet van deze films houden, dus niet mijn ding.


avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

  • 4646 berichten
  • 1875 stemmen

Mooie en mooi gefotografeerde film met uitstekende hoofdrollen en een ontroerend thema dat wat mij betreft helaas niet voldoende stof oplevert om een film van anderhalf uur te vullen. De bedoelingen zijn oprecht en de kwaliteit is duidelijk, dus een onvoldoende verdient dit zeker niet, maar gedurende een te hoog percentage van de speelduur zat ik niet naar het beeldscherm maar naar mijn horloge te turen, nooit een goed teken.

        Bizar: in zijn recensie vertelt Roger Ebert dat deze film in Australië geheel chronologisch is gemonteerd, zodat de kijker gedurende de eerste dertig minuten aanneemt dat de hele film om de jonge Sam en Silvy draait (totdat natuurlijk de laatste sterft en Guy Pearce als de volwassen Sam ten tonele verschijnt), maar in de versie voor de rest van de wereld zijn de plotlijnen van verleden en heden door elkaar heen gemonteerd (zodat de kijker al veel eerder doorheeft hoe de vork in de steel zit, want aangezien de jonge Sam de volwassen Sam wordt moet volgens Eberts "Principle of the Unassigned Character" de mysterieuze vrouw op de trein dus wel...).