• 8.223.291 stemmen

Genre: Horror / Sciencefiction

Geregisseerd door: Joseph Sargent

Met onder meer: Cristina Raines, Emilio Estevez en Robin Gammell

Over Nightmares

"Nightmares... is this year's sleeper."

Een verzameling van vier korte verhalen. In het eerste verhaal verlaat een vrouw 's nachts haar huis om naar de winkel te rijden terwijl op het zelfde moment een moordenaar rondloopt. In het tweede verhaal vervolgens wordt de obsessie van een wonderkind met een spel iets wat tot dodelijke gevolgen kan leiden. In het derde verhaal verliest een priester zijn geloof en beslist de stad te verlaten, maar in de woestijn wordt hij door een geheimzinnige zwarte auto achtervolgd. In het laatste verhaal ten slotte is het probleem van een familie met een rat groter dan zij denken.

imageimage

Lisa the Wife (segment "Terror in Topanga")

J.J. Cooney (segment "Bishop of Battle")

MacLeod (segment "The Benediction")

Steven Houston (segment "Night of the Rat")

Claire Houston (segment "Night of the Rat")

Pamela (segment "Bishop of Battle")

Father Luis Del Amo (segment "The Benediction")

Phil the Husband (segment "Terror in Topanga")

The Bishop (segment "The Benediction")

Brooke Houston (segment "Night of the Rat")

avatar van moviemike

moviemike

Degelijke en variërende korte horrorverhaaltjes met goede acteurs.

Het tweede verhaal (met een zeer overtuigende Estevez) is veruit het beste, opgevolgd door segment 4. De twee andere verhalen zijn van een minder niveau, maar geen enkel is echt slecht.

avatar van perceived

perceived

Redelijke en vermakelijke horror omnibus uit de oude 80's doos. De moeite waard om een keer te checken als je daar ook van houdt. 5.5/10*

avatar van Corcicus

Corcicus

• 1987 berichten

Geen al te beste horror omnibus. Het heeft de tand des tijds namelijk zeer slecht doorstaan en dat maakt het niet altijd even gemakkelijk om naar te kijken. Bij een horroranthologie vind ik het ook wel belangrijk dat de verhalen slecht eindigen en hier hadden ze vrijwel steeds een happy end. Echt vervelend wordt het evenwel nooit.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Vier surrealistische griezelverhaaltjes die door één of andere christelijke vereniging gepromoot lijken. Het eerste wijst op indirecte gevaren van roken (2,5*), het tweede over de gevolgen van gameverslaving (3*), het derde over het verliezen van je geloof (2*) en in het laatste worden boze mensen altijd gestraft (3*). Hoe meer moraliserend kan een griezelfilm zijn? Het tweede verhaaltje is veruit het beste voor mij; de muziek, het begin van de gamecultuur en een piepjonge Emilio Estevez maken dit hoofdstuk tot eentje om van te genieten. De drie andere stories missen originaliteit.

avatar van Reinbo

Reinbo

Erg fijne omnibus, waarvan het tweede en laatste verhaal het sterkst zijn. Inhoudelijk stelt het allemaal weinig voor en verwacht ook geen gore, maar het i wel allemaal erg sfeervol met een fijne 80's vibe. Een van de betere verzamelingen van short stories. 2e filmpje wasecht geweldig, derde het minst, maar nog steeds hel aardig met Lance Hendriksen die door een zwarte pick up truck werd achtervolgd. Dikke 3,5*

avatar van Vascago

Vascago

Fijne omnibus. Zelf vond ik vooral 4 het sterkst. Daarna 1 en 2. De derde was duidelijk het minst. Lekkere sfeer in alle filmpjes. Acteerwerk matig tot goed. Ik heb ervan genoten.

avatar van keimpeS

keimpeS

Wel een leuke eighties horrorfilmpje met vier verhalen, concept wat je toen wel vaker zag aka Creepshow, Twilight zone. Leuk om ook nog wat bekende acteurs te zien, niet alle verhalen zijn even goed, vooral het eerste verhaal vond ik niet zo bijzonder. 2e,3e en 4e verhaal waren niet slecht, wel leuke special effects bij het verhaal van Nights of the Rats, CGI is er niets bij!

avatar van PEN15

PEN15

Har har, ik liep er met open ogen in. Ik zou het eerder sarcastisch opvatten.

Dat dit zes miljoen gekost heeft verbaast me enorm net zoals met The Room. Schijnt grotendeels besteed te zijn aan die computereffecten in het tweede filmpje. En dit is wat we te zien krijgen!

Met die zes miljoen had je veel meer kunnen doen space aliens de toekomst vette decors verre bestemmingen, een spookachtig booreiland waar dodelijke slachtoffers blijven vallen zoals Byford Dolphin of wat dacht je van een griezelige hervertelling van de Halifax explosie waardoor duizenden mensen blind raakten, ach nee doe maar de killer on the loose en een monsterrat.

Dat derde verhaaltje ging amper ergens over, wat slaapverwekkend. Het was duidelijk opvulzaagsel. Misschien zaten ze toen al helemaal door het te besteden geld heen.

Nu snap ik eindelijk waarom Fry van Futurama in Anthology of Interest; Raiders of the Lost Arcade zijn retro walkman opzette. Maar waarom refereren aan deze bloedeloze kwartet verhaaltjes, alhoewel deze niet slecht zijn vond ik het beste eigenlijk het introfragment met die boze oogjes.