The Intervention (2016)

Komedie / Drama

geregisseerd door Clea DuVall
met Melanie Lynskey, Clea DuVall en Cobie Smulders

Een groep vrienden die elkaar gedurende jaren niet hebben gezien komt terug samen in Jessies vakantiehuis net buiten Savannah. De reünie werd georganiseerd door Annie met een nog voor twee vrienden onbekend doel. De anderen, waaronder Sarah, Jessies vriendin, Annies verloofde Matt en Jack met zijn nieuwste verovering Lola, hebben met tegenzin toegestemd om mee te doen met het plan.

Redelijke film waarin een weekendje weg van een paar vrienden niet geheel volgens plan verloopt. De gebeurtenissen en situaties zijn weinig origineel, maar het kijkt op zich wel gemakkelijk weg en duurt ook zeker niet te lang. Een fijne cast waarbij dit ook het regiedebuut is van Clea DuVall.

Hier moet je echt van houden, en ik doe dat. Een praatfilm voor dertigers waar de Amerikanen sinds Lawrence Kasdan het patent op lijken te hebben. In de stijl van zijn The Big Chill en Grand Canyon komt ook hier een groep oudere jongeren(4 stellen) samen voor aanvankelijk één big issue en resulteert het een en ander in een aantal relatieoverpeinzingen van alle betrokkenen. Is allemaal erg serieus en mist wat relativerende humor a la Woody Allen, en al te veel nieuwigheden aangaande het thema krijgen we niet te zien. De vergelijking met de genoemde voorbeelden verliest The Intervention dan ook maar deze film heeft zeker zijn sterke momenten. Kleine, warme film met redelijk spel van de onbekende cast. Regisseur/bijrolactrice DuVall levert nog de minste acteerprestatie als een wel erg lethargische lesbienne.

avatar van Decec
Een redelijk komedie/drama film...
Redelijk en saai verhaal...
Komedie is mijn ding niet...
Onrustig camerabeweging...
Bekende actrice Clea DuVall (zelf regie)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...