Tallulah (2016)

geregisseerd door Sian Heder
met Ellen Page, Allison Janney en Tammy Blanchard

Tallulah is een jonge, impulsieve en onvolwassen vrouw die samen met haar vriend Nico al enkele jaren door de Verenigde Staten toert met een camper. Ze hebben geen cent te makken en Nico wil wel graag weer naar huis en zich met Tallulah settelen en met haar trouwen. Wanneer zij hier echter niets voor voelt verlaat Nico haar plotsklaps. Tallulah vertrekt naar New York en zet haar impulsieve gedrag voort. Ze kidnapt een jonge peuter uit de handen van een onverantwoordelijke moeder. Tegenover Margo, de moeder van haar ex-vriend, doet ze alsof het haar eigen kind is. Tallulah weet echter totaal niet hoe ze een kind moeten verzorgen en de stugge Margo wordt overvallen door haar impulsieve gedrag, maar toch ontstaat er langzaamaan een hechte band tussen de twee vrouwen.

Vanaf 29 juli te zien op Netflix

avatar van Maartenn
Prachtige Netflix productie met een mooi uitgewerkt verhaal. Ellen Page in de rol van haar leven.

avatar van jippie2010
Standaard maar degelijk filmpje. Kabbelt rustig voort naar een enigszins voorspelbaar eind.
Page speelt prima, maar blijft in haar eigen comfortzone spelen. *3.0

avatar van Kippie.
Fijne, onderhoudende film met New York als kleurrijk decor.

avatar van Superkuuk
Echt heel Matig, zeer dun emotieloos verhaaltje en vooral heel warrig, en met een einde waar je broek van af zakt zo slecht...Ellen page is stront vervelend en heeft zeker niet de rol van haar leven zoals hierboven wordt beschreven.Allison Janney Speelt zoals altijd een kapotte ziel, deze keer zonder alcahol, en dan is er de schattige baby......En meer is er echt niet..Alles op de automatische piloot en weer de handjes ophouden ,en netflix centjes verdienen...

Bijzonder film, aandoenlijk hoofdpersonage, simpel verhaal, maar zeer onderhoudend.
Gewoon kijken, lekker Netflixen.

Matige film over een jonge vrouw die een baby ontvreemd van een moeder. Het verhaal mist vooral in het begin een duidelijke richting en de toon is soms wat onevenwichtig. Desalniettemin een aantal aardige scenes en het kijkt op zich wel gemakkelijk weg (ook vanwege de fijne cast). Meer dan 2.5 zit er niet in, aangezien het einde ook wat tegenvalt.

avatar van Superkuuk
ach wat lief..Freddos , is een netflix medewerker, ..half puntje extra eraf..

avatar van bjerik76
De film begint wat luchtig, maar hoe verder de film komt, hoe ingewikkelder de situaties worden.
De cast is zeer goed / sterk.
zowel Tallulah, Margo als de onverantwoordelijke moeder zoals bij de omschrijving vermeld word zet een goeie rol neer halverwege de film

De 2 hoofdrolspeelsters die begonnen met de tiener moederfilm JUNO bijna 10 jaar geleden nu dus wederom in een moederrol.

mooie scenes, mooie beelden, mooie eindscene.

lange zit, maar zeer de moeite waard, eindelijk weer eens een hoge beoordeling kunnen geven voor een film.

avatar van k.grubs
Kijkt als een soort Juno deel 2, maar dan een stuk minder. Door deze herhaling is Ellen Page hier eigenlijk de minste actrice van de 3 (of misschien wel 4, als je ook Suzanne 'crazy eyes' Warren meerekent). Verhaal is eerst veelbelovend en ontroerend maar wordt dan flauw en voorspelbaar.

avatar van Wahewa
Prachtige film over 3 vrouwen die allemaal hun 'rugzak' hebben en daar op verschillende manieren mee omgaan. Wanneer ze uiteindelijk bij elkaar komen komt de 'oplossing' Nu op Netflix te zien. Zeker het kijken waard!

Bij de eerste ontmoeting van Ellen Page's personage Tallulah met de doorgedraaide moeder Carolyn (gespeelt door Tammy Blanchard) vroeg ik mij af of deze film wel wat kon worden. De rol van Blanchard is zo overdreven dat het nauwelijks geloofwaardig is. Toch groeit de film sterk na de zogenaamde ontvoering van het kind en ontstaat er een mooi drama verhaal.
Maar het blijft op een of andere manier toch ook luchtig.
En zo is "Tallulah" een prettige film om naar te kijken.

avatar van Pazmaster
Aardig drama van Netflix. Een goed verhaal en er wordt prima gespeeld, ook door Blanchard die haar rol als egocentrische, labiele moeder gewoon netjes neerzet. Page doet het ook goed, ze speelt uiteraard weer zo'n bijdehand buitenbeentje, het soort typetje dat we van haar gewend zijn. Een leuke prent maar toch had ik soms het gevoel dat ik naar een serie zat te kijken, het hangt ook een beetje op dat niveau, een tv film voor op rtl 4 zeg maar. Het is ook een beetje een vrouwenfilm maar ik heb me er toch wel redelijk mee vermaakt, hoewel het einde een beetje tegenvalt.

avatar van aSMoDeuS
Wahewa schreef:
Prachtige film over 3 vrouwen die allemaal hun 'rugzak' hebben [..]

Poeh. Zou bijna een half punt minder geven na het lezen van deze zin...

Flauw drama.

Waarin vooral bijdehandje Page niet weet te overtuigen. Vervelende rol die toch een beetje doet vermoeden dat ze als actrice een beetje beperkt is. Ze heeft best al wat aardige films op haar palmares staan, maar dit soort dingetjes kan ze maar beter laten in het vervolg.

Het trio van getroubleerde vrouwen kent weinig chemie en het verloopt ook allemaal erg stroef. De film mist vooral naturel, je ziet de scriptschrijvers zo'n beetje hun best doen extra drama toe te voegen en toch enige luchtigheid te behouden.

Het drama gedeelte faalt jammer genoeg, de personages zijn eerder vervelend dan aandoenlijk en de semi-interessantdoenerij in de dialogen is niet bepaald een waardevolle toevoeging. VIsueel is het ook niet bepaald boeiend, het wordt best droog in beeld gebracht.

Mnee, dit soort dramas vereist veel meer finesse dan wat hier te zien is.

lezertje
Geen opzienbarende film, maar gewoon een goed gespeeld klein drama. Maar wat een pretentievol artestiekrig einde. SCHANDALIG. Als kijker krijg je het gevoel door de makers niet serieus genomen. Dubbele Schande.

avatar van Elineloves
Best mooi.

Met een dochtertje in ongeveer dezelfde leeftijd betrapte ik mezelf er op af en toe ontroert te zijn. Zo'n klein, onschuldig wezentje dat al zoveel meegemaakt heeft. Vreselijk hoe mensen zo met hun eigen vlees en bloed kunnen omgaan. Onbegrijpelijk. Mijn moederhart breekt hiervan.

Met alle drie de vrouwen kon ik op een gegeven moment wel meeleven, zelfs met Carolyn. De metro scène was erg sterk, de onmacht op haar gezicht was spot on. Ook met Tallulah, die ondanks alles het beste voor heeft met het kleine meisje, leefde ik mee. De band tussen haar en haar 'schoonmoeder' ontwikkelde zich niet altijd even geloofwaardig, maar het was niet storend.

Wat wel storend was, was dat einde. Tot aan de ziekenhuis scène is het mooi, maar daarna hadden ze moeten stoppen. Laatste minuut is totaal overbodig.

avatar van Miszmi
Ik kan hier heel lang over schrijven, maar dit was gewoonweg niet mijn ding. Ik vind het overgewaardeerd. Emotieloos verhaal met heel weinig perspectief.

Vanaf het begin komt de film al erg traag op gang en nergens wordt dit eigenlijk beter. De acteerprestaties zijn over het algemeen prima, maar ook dit springt er nergens tussenuit. Aduba kan ik niet serieus nemen, ik bleef maar denken aan Orange is the New Black. Kan zij weinig aan doen, maar ik kon mijn gedachten daar niet vanaf houden. Met heel veel moeite deze film uitgekeken. Ik kom dan ook op slechts 1*.

avatar van guchte
mooi en goed geacteerd drama, maar half puntje eraf voor laatste overbodige minuut van de film die naar het belachelijke neigt.

Droog filmpje.

Heb deze film met best wat moeite uit kunnen kijken. Het kan zijn doordat ik dit verhaal veel te ongeloofwaardig vind om geboeid te blijven, maar ook de manier waarop het gebracht wordt, trekt mij totaal niet.

Het is enorm voorspelbaar en de acteurs weten niet te overtuigen. Daarbij doel ik vooral op de afwezige chemie tussen Page en Janney. Zeker Page vind ik een enorme miscast. Zij heeft niet het charisma om een young rebel te spelen.

Verhaalsgewijs gebeurt er vrijwel niets. Iedereen gedraagt zich als een kleuter en dat voelt niet prettig aan in een film over moederschap. Het verhaal is ongeloofwaardig en te lang, maar ik moet toegeven dat het te snel afgelopen zou zijn als gelijk CPS werd gebeld.

Einde was beroerd, maar dat sluit tekenend de film af.