The Hollars (2016)

Komedie / Drama

geregisseerd door John Krasinski
met John Krasinski, Richard Jenkins en Anna Kendrick

John Hollar, een aspirant kunstenaar in New York, keert terug naar zijn geboortestad midden in Amerika aan de vooravond van een hersenoperatie van zijn moeder. Vergezeld door zijn vriendin, acht maanden zwanger van hun eerste kindje, is John gedwongen weer toe te treden tot de gekke wereld die hij achterliet. Zijn disfunctionele familie, middelbare school vrienden, en zijn over-enthousiaste ex zijn weer terug in zijn leven.

avatar van missl
Ik wist helemaal niet dat John Krasinski zelf ook een director was. Ik ben geen groot fan van zijn films als acteur, maar ben wel een beetje benieuwd hoe hij het doet als director.

avatar van Pazmaster
Een aardig komisch drama met zotte, soms wat droge humor en ongemakkelijke maar grappige situaties. De cast doet het leuk en de sfeer is, ondanks een zwaar onderwerp, lekker luchtig. Een leuke mix van drama en humor en het is allemaal niet al te serieus. Leuk.

avatar van Mickey b
Was een aardige uit het leven gegrepen drama maar op een luchtige manier gebracht. Wist mij te ontroeren zonder al te diep te gaan. Een film zonder intenties die zo meer bereikt dan deze die er voor gemaakt zijn om bepaalde emoties los te krijgen. Prententieloos heeft bij mij meer resulaten. Filmparel.

Mooie gevoelige film met een lach en een traan.

Korte maar zeer sympathieke tragi komedie.
De lijn tussen drama, emotie en luchtige humor is zeer dun.
In kleine 80 minuten ziet de kijker de beslommeringen van de familie Hollars.

avatar van Steventj3
Luchtige drama en komedie in een korte en lekkere wegkijker. Deftig acteerwerk, af en toe een leuk grapje of een gekke gebeurtenis. Zag er allemaal prima uit.

Aardige film over een man die terugkeert naar zijn geboorteplaats als zijn moeder geopereerd moet worden. Een kleine film over een familie met een aantal mooie momenten. Het verhaal mist hier en daar wat focus en niet alle zij-lijntjes worden even goed uitgewerkt. Desalniettemin nog net 3.0 sterren dankzij de prettige cast.

Aardig filmpje.

Dramedy, maar dan toch net iets luchtiger. Waar dit soort film vaak wat meer de indie kant opgaan (iets scherper drama en wat neerslachtiger qua humor), blijft deze film toch vooral meer aan de luchtige en goedgemutste kant hangen. Op zich niet verkeerd.

Best leuk, ietwat maffe personages. Krasinski regisseert zoals hij acteert. Een aangename aanwezigheid, maar écht opvallend of geniaal is hij niet. De rest van de cast is acteert op gelijkaardig niveau. Allemaal fijne rollen, maar niet echt één personage dat er echt bovenuit steekt.

Film ratelt rustig voort. Op het einde had ik even schrik dat de film toch richting slecht einde ging draaien, maar Krasinski lost ook dit kundig op. Weinig slechts over te vertellen dus, maar echt een geweldige film die nog lang zal blijven hangen is het ook niet. Hoeft niet altijd, gezellige maar gezapige filler heeft zo ook z'n nut.

avatar van Baboesjka
Een fijn filmpje. Keek prettig weg en het verhaal en de personages boeiden mij. Mooi in elkaar gezet. Gevoelig, en ook grappig. Goed acteerwerk. Een 7! 3,5*

avatar van ILDIB
Wat een heerlijke film. Meer feelgood dan comedy als je t mij vraagt. Prachtige rollen van bijna iedereen..

avatar van Bakshi
Baboesjka schreef:

Niets aan toe te voegen. Fijne film.

De humor is toch vooral aan het begin van de film te vinden, en denk je dit wordt lachen geblazen
met zwarte humor. Blijkt het toch vooral op standaard drama uit te draaien met getob binnen de
relaties en tranentrekkende scenes. Het acteerwerk is weinig mis mee, maar je zit toch weer
opgescheept met een verhaal dat weinig indruk maakt, van dertien in een dozijn.

avatar van Boenga
Komisch drama; niet al te komisch, niet al te dramatisch.

Zowel de personages als vele situaties komen heel real life over, waarmee The Hollars zich net boven andere films in zijn genre verheft.
De bijrollen zijn bijzonder matig, maar de vier hoofdacteurs betrekken je helemaal mee in het verhaal.

Sober, maar fijn.