Our Kind of Traitor (2016)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Thriller

geregisseerd door Susanna White
met Ewan McGregor, Stellan Skarsgård en Naomie Harris

Perry en Gail, een Brits koppel, gaan op vakantie naar Marrakesh. Daar ontmoeten ze een charismatische Russische miljonair die zijn eigen schiereiland bezit. De miljonair denkt dat Perry een Britse spion is en roept zijn hulp in om te ontsnappen uit zijn Russische criminele broederschap. Dit is voor de twee geliefden het begin van een moeizame reis die hen van Parijs naar een safe house in Zwitserland brengt.

avatar van Djarune
Prima film voor op tv. Vooral het begin is wel aardig.

avatar van jippie2010
In de basis een prima film. Een meeslepende thriller waarbij je de ongeloofwaardigheid op de koop toe moet nemen.
Een film als deze valt of staat dan of je gaandeweg sympathie gaat ontwikkelen voor de bad-guy die goed wil worden. Dat kwam wat mij betreft niet van de grond. *2,5

Best oké.

Vooral dan de eerste helft, waar het spion-element nog de bovenhand heeft én het visueel nog wat uitdagend is. White toont zich een aardig stylist, toch nodig om een verder redelijk klassiek verhaaltje als dit wat extra flair te geven.

Tweede deel is jammer genoeg wat minder. Thriller elementen worden vervangen door minder actiescenes en de vakantiekiekjes van Europa beginnen steeds meer te vervelen. Visueel is het niet meer zo sterk en de Russische Skarsgård heeft ook wel zo'n beetje zijn vervaldatum bereikt.

Het is jammer dat het laatste half uur niet wat interessant is, maar een aardig begin weet het interessant genoeg te maken om in ieder geval probleemloos de film uit te zitten. White lijkt mij een aardige regisseuze, maar dan moet ze het wel 90 minuten kunnen volhouden. Dat blijkt in ieder geval nog niet uit deze film.

avatar van Boneka
Degelijke thriller die van alles wat heeft, maar nergens in uitblinkt. Begint aardig, maar op e.o.a. manier zit er geen diepgang in. Hij is zeker niet slecht en best vermakelijk, maar echt diep raken doet ie mij niet. Hij moet het niet van de actie hebben, maar meer van a kind of mystery. Dat is meestal zo bij de Russische maffia en nog steeds actief. Gezien de gifmoorden kunnen dat soort films nog wel even doorgaan. Acteerprestaties zijn redelijk. De rol van Naomie Harris is uitstekend. Serieus en goed gespeeld. De professor is een nogal naieve man wat ook wel blijkt in de film. Vind die twee ook niet echt bij elkaar passen. Zijn rol vond ik het minste. Stellan Skarsgård doet het altijd wel goed.

Opvallend vond ik de tegenvallende transfer op blu ray. Vond 'm wat flets. Zelfs de zwarte banden zagen er niet mooi uit. Ook de randen zijn zeker bij donkere scenes niet mooi. Ik zag ook wat zweem. We hebben het hier over een film uit 2015/16. Vreemd.

Okay de film is leuk voor een keertje.

Film 3.0
Beeld 3.0