Our Kind of Traitor (2016)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Thriller

geregisseerd door Susanna White
met Ewan McGregor, Stellan Skarsgård en Naomie Harris

Perry en Gail, een Brits koppel, gaan op vakantie naar Marrakesh. Daar ontmoeten ze een charismatische Russische miljonair die zijn eigen schiereiland bezit. De miljonair denkt dat Perry een Britse spion is en roept zijn hulp in om te ontsnappen uit zijn Russische criminele broederschap. Dit is voor de twee geliefden het begin van een moeizame reis die hen van Parijs naar een safe house in Zwitserland brengt.

kappeuter (moderator)
Verfilming van het gelijknamige boek van John Le Carré

Vanaf 2 juni 2016 in de bioscoop (eOne)

avatar van mcdaktari
Het verhaal klinkt heel goed.

avatar van DeCol
Gisteren gezien in de sneak preview.

Weet niet goed wat ik ervan moet denken. Het plot is niet slecht, maar er had zoveel meer uitgehaald kunnen worden. Mijn mede-kijkers en ik zaten na afloop van de film voornamelijk met vragen. Meerdere gebeurtenissen zijn warrig en worden ook niet meer duidelijk. Daarnaast zitten er een aantal scenes in die helemaal niets toevoegen en gewoon weggelaten hadden kunnen worden. Qua acteerwerk is het wisselend. Vooral Stellan Skarsgård lijkt er veel zin te hebben gehad. Hij zet een goed personage neer.

Geen vervelende film, maar ook niet goed.

avatar van Walter S.
Onderhoudende thriller, een typische 3,5*** film. Niet uitmuntend maar gewoon degelijk vermaak.
De vragen waarmee DeCol (van hierboven) zit had ik niet, vrij rechttoe rechtaan verhaal met duidelijke kop en staart. Vonden mijn medekijkster en ik.

TMP
Onderhoudende en sfeervolle thriller, die het naast een degelijk plot vooral moet hebben van sterk acteerwerk. Met name Stellan Skarsgård blinkt uit, maar ook Ewan McGregor en Damian Lewis doen het prima. Ook de locaties en het camerawerk zijn de moeite waard. De film kent een niet al te verrassende ontknoping, maar dat doet aan het verhaal niets af.

avatar van witboek
Saaie film, die vervelend was om naar te kijken. Genoot meer van de beelden van de natuur, dan het verhaal zelf.

Niks mis met deze thriller.

avatar van Le Professionnel
Leuke standaard thriller goed acteerwerk.

avatar van Vilmkritikus
Redelijk filmpje nergens verrassend en ik had de indruk dat Damian Lewis Edward Fox aan het spelen was.

avatar van Pazmaster
Aardige misdaad thriller over een Brits echtpaar dat tijdens hun vakantie betrokken raakt bij maffiapraktijken. Het is allemaal niet echt vernieuwend maar het verhaal zit wel redelijk in elkaar en de acteurs doen hun werk. Best vermakelijk. Net aan voldoende

avatar van filmkul
Matige thriller. Het verhaal is redelijk maar op een aantal punten niet echt geloofwaardig. De opbouw is verder goed. Voor een thriller is er weinig echte spanning. Het allemaal wat vlakjes en te makkelijk. Ook het einde is niet echt een climax om over naar huis te schrijven. McGregor zet een aardige rol neer. Skarsgard overtuigd niet echt in zijn Russische rol. De settings en de daarbij mooi geschoten beelden zijn verder prima. Er had veel meer in kunnen zitten. 2.0/2.5

avatar van m1701
goed verhaal maar wel een erg traag verhaal... had wel wat meer actie in gemogen

avatar van blurp194
Vermakelijk filmpje met een wat onwaarschijnlijk maar wel aardig verhaaltje. McGregor ben ik meestal niet zo kapot van, maar voldoet redelijk - en Naomi Harris compenseert daar ook wel voldoende. Skarsgard vond ik best leuk werk doen als Rus, en de feestjes en deftige locaties zijn best leuk om te zien en mooi in beeld gebracht.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Schmierende Skarsgård.

Regisseuse Susanna White levert met Our Kind of Traitor een voorspelbare, maar onderhoudende thriller af. Niets nieuws onder de zon en voorzien van allerlei clichés, maar dankzij een schmierende Stellan Skarsgård is het allemaal nog goed te doen. Het verhaal is gebaseerd op een van de boeken van John le Carré. De beroemde Britse schrijver van spionagethrillers heeft nogal wat verfilmde bestsellers op zijn naam staan. Onlangs was er (wederom) Tinker, Tailor, Soldier, Spy. En de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat die verfilming toch echt een stuk beter was.

Dat een boek in negen van de tien gevallen beter is dan de verfilming weet iedereen, maar echt slecht wil 'Ons Soort Verrader' (de Nederlandse titel van het boek) niet worden. Gelukkig maar. Het begin zorgt voor wat suspense omdat het niet helemaal helder is wat Skarsgård precies wil van McGregor en de Russische maffia biedt voldoende voedingsbodem voor wat spanning en sensatie. Na de aardige eerste helft verloopt de rest nogal doorsnee en voorspelbaar. De ongeloofwaardigheid wil je de makers nog wel vergeven, maar de middelmatigheid die volgt is minder goed verteerbaar.

Redelijk.

Met dank aan Entertainment One voor het recensie-exemplaar.

Na The Night Manager (ook van le Carre) gezien te hebben, ligt deze verfilming min of meer in hetzelfde vaarwater. Verschil is dat deze film een nog veel minder overtuigend script heeft, waarbij de beweegredenen van Perry en Gail volstrekt onduidelijk zijn en zij onderling totaal geen chemie hebben. Het politieke geneuzel komt vergezocht over en de climax is knullig. Skarsgård speelt een vermakelijk rol, maar is niet echt serieus te nemen.

Trage film die toch nog wat kon boeien.
Geen topfilm maar om eens gezien te hebben cava.

Niet onaardig, maar ook niet veel meer dan dat.

avatar van Bacchero
Het verhaal lijkt mss niet 100% geloofwaardig maar het werd toch goed uitgewerkt. Ik heb me niet echt verveeld met de film. McGregor en vooral Stellan Skarsgård zitten goed in hun rol. De film moet het niet te veel van actie hebben maar daar erger ik me niet aan. Er werd veel aandacht besteed aan de locaties. In tegenstelling tot sommige anderen vond ik het een duidelijk verhaal en ik bleef niet echt met vragen zitten. Het einde is min of meer voorspelbaar. Heb toch een leuke filmavond gehad...

avatar van missl
Prima wegkijkertje, plot klopt niet helemaal maar goed, de acteurs spelen wel goed en het is allemaal niet te ingewikkeld.

avatar van karilem
Goede film.. spannend

avatar van apolicum
"Perry en Gail, een jong Brits koppel, gaan op vakantie naar Marrakesh."

Ik vraag me af tot wanneer je een "JONG" koppel genoemd kan worden.
Hun leeftijden zijn respectievelijk 45 en 40 jaar oud...
Ik zal niet zeggen dat het een "bejaard" koppel is, maar een "jong" koppel lijkt me nu toch ook nét iets te veel van het goede lol

avatar van Rodger
Matige thriller,.. tot slaap verwekkend toe.
1.5 **

avatar van Zeriel
Het probleem van deze film is dat het de ontmoeting aan het begin zo ongeloofwaardig is' dat je niet mee kint gaan in jet hele hegeven van de film

Dat het weinig uitgemaakt als het een actiefilm was geweest, alleen deze film neemt zichzelf bloedserieus.

Typisch een verfilming van een boek van John Le Carré. Langzame vertelling waarin ogenschijnlijk weinig gebeurd. Film is wel spannend in die zin dat je lange tijd niet weet waar het verhaal zich naar toe ontwikkelt en het derhalve gissen blijft hoe deze story afloopt. Al met al geen bijzondere film, je hoeft het jezelf niet te verwijten als je Our Kind of Traitor hebt gemist. Stellan, doorgaans niet mijn favoriete acteur, zet hier een leuke rol neer, Lewis probeert hier ook inventief te zijn en dat valt te waarderen. Het centrale duo McGregor/Harris heeft duidelijk de automatische piloot meegenomen, en spelen weinig memorabele rollen.

avatar van Decec
Een goede misdaad/drama/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Stellan Skarsgård, Ewan McGregor en
Damian Lewis...
Af en toe onrustige camerabeweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van Hans Gruber
Vermakelijke film met een aardig verhaal. Skarsgard is geweldig als Rus. Harris een mooie verschijning. McGregor valt tegen zoals bijna altijd. De spanning vergoed veel, hoewel het einde niet echt verrassend was. Voor mij 3 sterren waard.

Redelijk goede thriller met een prima cast.
Onderhoudend maffia verhaal, met een sublieme Stellan Skarsgård.
Ook Damian Lewis is als vanouds uitstekend, maar met zou voor de rol van Ewan McGregor toch beter iemand anders hebben gekozen, deze rollen zijn hem echt niet op het lijf geschreven.
Maar heb me wel vermaakt met deze prent.
Eén groot pluspunt, ieder spreekt zijn eigen taal... !!

Aardige film waarin een witwasser van de Russische mafia via een tussenpersoon asiel probeert aan te vragen. Zeker niet de beste John le Carré verfilming, daarvoor is het allemaal iets te standaard en zijn de personages soms wat ongeloofwaardig (dit laatste ondanks een fijne cast). Het blijft echter de volle lengte onderhoudend en daardoor nog net 3.0 sterren.

avatar van perreke
Redelijke film maar voorspelbaar eind.
Zeker 3 sterren waard

Wel.. Zou de movie dik 20 min minder zijn.. Was het meer dan redelijk.. Nu teveel en lange niet boeiende scenes..die vrijwel niks toevoegen en het geheel te langdradig maakt... Zou zeggen een dikke 6!!!..john schrijft wel gave boeken!!.. Grtjes Jan

avatar van Djarune
Prima film voor op tv. Vooral het begin is wel aardig.

avatar van jippie2010
In de basis een prima film. Een meeslepende thriller waarbij je de ongeloofwaardigheid op de koop toe moet nemen.
Een film als deze valt of staat dan of je gaandeweg sympathie gaat ontwikkelen voor de bad-guy die goed wil worden. Dat kwam wat mij betreft niet van de grond. *2,5