Black Sheep (2006)

Nieuw-Zeeland
Komedie / Horror

geregisseerd door Jonathan King
met Nathan Meister, Danielle Mason en Tammy Davis

Terwijl Henry Oldfield op weg is naar de boerderij waar hij is opgegroeid, bezoeken ook twee activisten de boerderij, die nu in handen is van Henry's broer Angus. Deze hebben namelijk in de gaten dat Agnus experimenten uitvoert met schapen en willen dit stoppen. Maar dan gaat er iets goed mis en langzaam maar zeker beginnen alle schapen in de omgeving te transformeren in bloeddorstige, gewelddadige en levensgevaarlijke schapen.

avatar van housemoviewatch
niet mijn soort film .. geen moment lol aan beleefd...1,5 ster voor de opmaak

avatar van Black Math
Een film die ik ben gaan opzoeken omdat hij door Bad Taste en Braindead geïnspireerd zou zijn. Dat zie ik er zeker aan af, gezien de schaap-mutant-zombies ofzo. Ook het embryo deed wel denken aan de rataap uit Braindead. Maar er lijkt ook gekeken te zijn naar Lord of the Rings, soms qua muziek, maar ook omdat sommige creaturen een beetje op de orks leken, en een kudde schapen op een gegeven moment naar beneden komt stormen, wat ook deed denken aan scènes uit die films.

In ieder geval dient het verre van serieus genomen te worden, en er zitten best aardige momenten in, met name de dierenactivisten, waarbij de dame ook nog eens allerlei spirituele onzin loopt te verkopen op dusdanig overdreven wijze dat het grappig wordt. Verder de nodige onderbroekenlol, maar uiteindelijk voelt het niet zo scherp aan als de vroege Jackson-films. Die lijken toch absurder, creatiever en meer onvoorspelbaar, terwijl Black Sheep wat meer volgens het boekje aanvoelt, ondanks het belachelijke uitgangspunt. Wel ziet dit er visueel veel beter uit, maar dat wissel ik graag in voor meer geslaagdere humor. 3*.

avatar van danuz
Ovinophobia!

Naast een pot fijne practical effect gore is Black Sheep vooral goed op de soundtrack en een handvol geweldige dialogen en oneliners. Doet inderdaad allemaal erg denken aan de vroege Jackson horrors. Totaal ridicuul en over de top, maar het steekt wél goed in elkaar.
De Engelse closed caption subtitles ook: [Sheep bleat menacingly].

J.Verschoor
Hilarisch absurde horror/komedie over het gevaar van genetische manipulatie. Met verwijzingen naar ‘An American werewolf in London’ (1981) en ‘Raiders of the lost ark’ (1981). De show wordt gestolen door de bejaarde Glenis Levestam als de huishoudster Mrs Mac.

avatar van Shadowed
Lollige Horrorkomedie.

Black Sheep deed me erg denken aan Braindead, zoals andere hier hebben gezegd. Helaas is de gore niet zo veel als daar.

Natuurlijk is hij nergens echt eng, en zeer absurd. Soms zelf over de top met Weerwolfschapen dat naar mijn mening ook weer iets te veel over de top is.

Het acteerwerk is wat je verwacht in een horrorfilm, niet het beste wat je kan krijgen. Maarja, wat had je dan wel verwacht hiervan? een goed verhaal?

Prima film om te kijken met op sommige scenes een goede dosis gore. Een aanrader voor Horrorkomedie fans.

avatar van Collins
Vooral veel komedie en ook nog wat horror.
Heel veel schapenhumor. En wel zoveel dat de vraag of schapenhumor leuk is een terechte vraag is. Het antwoord luidt: ja hoor, in ieder geval leuk genoeg om er een film mee te vullen.
De film is in de eerste plaats een komedie. Alle facetten van het verhaal hebben een komische onder- of bovenlaag. Veel is over the top. Binnen dat raamwerk is er plaats voor horror. De horror wordt er door aangeraakt en krijgt er eveneens vaak een humoristische touch door.
Doordat de film niets serieus neemt, is de impact van de serieuze horror dus erg gering. De horror die visueel is en voornamelijk uit gore bestaat, raakt behoorlijk ondergesneeuwd in de schreeuwerigheid en absurditeit van het verhaal. De prima special effects die in een serieuze horrorfilm zeker een angstaanjagend effect zouden sorteren, doen hier op dat vlak dan ook niet erg veel.
Schapenhumor dus. Alle mogelijke komische mogelijkheden die het schaap biedt komen voorbij. En zo wordt kuddegedrag komisch uitgespeeld, wordt schaapscheren een grappige schaamtevolle bezigheid en gaat liefde voor het schaap verder dan platonische bewondering. En ga zo maar door.
Conclusie: vleesetende schapen zijn niet eng.

Gewoon een grappige film met onsmakelijke momenten