PCU (1994)

Alternatieve titel: PCU Pit Party

geregisseerd door Hart Bochner
met Jeremy Piven, Chris Young en Megan Ward

Enkele weken voor de zomervakantie trekt Tom Lawrence van Delaware naar Port Chester, gereputeerd om zijn stijlvolle High School. Hij komt er terecht op een campus waar eerder anarchie dan chaos heerst. Vooral de bende van James Andrews heeft lak aan het gezag van lector Garcia Thompson. Maar de vrijgevochten jonge vrouwen, net als een troep natuurminnende vegetariërs en de aanhangers van de Black-Power beweging, schijnen zich al evenmin veel van de universitaire discipline aan te trekken. Om toch wat vrienden te maken en tot de groep te behoren, helpt hij hen met de organisatie van een zeer belangrijke en hopelijk lucratieve fuif. Als de studentenvereniging niet snel een pak geld op tafel kan gooien, zullen de leden immers door de directrice van de universiteit op straat worden gezet.

avatar van narva77
He JoeHallenbeck, waarom geef je geen stem uit voor PCU?

avatar van JoeHallenbeck
Zoveel keuze op deze site, he? Ik kom handen te kort .

avatar van otherfool
Heel erg grappige en vlotte film, beetje Van Wilder stijl (maar dan een stuk minder schunnig). Had nog nooit van deze film gehoord tot hij voorbij kwam op één van de forumtopics op deze site. Met dank aan MM derhalve

Grappige karikaturen en een paar briljante ideeën (de gast die de hele tijd tv zit te kijken om zijn hypothese te bewijzen), en met een lekker tempo. Dit soort films moeten vooral niet te lang duren.

3,5*.

avatar van dalma
vond de film niet echt goed. flauwe grappen, heb hem zelfs niet volledig uitgekeken.

avatar van GastHeer
Ik vond dit eerlijk gezegd een verschrikkelijk langdradige film die mij gewoonweg niks deed. Ik las op internet dat deze film te vergelijken viel met Animal House, maar helaas, 3x niks

avatar van rep_robert
Aardige college movie over een stel mafkezen die in een soort van studentenvereniging zitten. Zodoende krijg je ook de rare types, de een meer geslaagd dan de ander. Die gozer van de Caine/Hackman hypothese is geweldig. Ook lopen er een aantal geschifte groepen rond die overal tegen moeten protesteren(Womanytes). Ook geinig gedaan.

Toch miste ik iets, het had niet echt een ziel. Kan ook door de vreselijke tijdsperiode komen. Lelijke kleding en bovenal ook lelijke muziek. Ligt ook een beetje aan het script, die jongen die met de bus arriveert wordt nauwelijks uitgediept en Piven is (ondanks dat ie het aardig doet) gedoemd aan een flauw personage dat een soort van Van Wilder Light is. Verder een aantal leuke en inmiddels bekende koppies die de film ook nog sieren.

Gemiddeld.

avatar van Fortune
Dit is zo goed als de voorloper van Van Wilder.

Alleen dan een stuk slechter op alle vlakken. Het verhaal is zo goed als hetzelfde maar met een aanzienlijk zwakker script waardoor het een stuk slechter allemaal op elkaar aansluit.
De overdreven typetjes waren de ene keer wel geslaagd en de andere keer gewoonweg irritant.
Echt heel grappig wordt het niet al waren er hier en daar wel grappige stukjes maar over het geheel genomen niet geslaagd.
Het concept is wel aardig met het politiek correctheid gebeuren en de overdreven groeperingen en stakingen maar is wel op een zo'n ongelooflijk overdreven en ongeloofwaardige manier te zien dat het meer irritatie oplevert dan echt grappige momenten.
Niet geslaagd en semi-leuk om een keer te zien maar er zijn genoeg films die het een stuk beter aanpakken.

1.5

avatar van Mescaline
Voor een korte film is het toch een lange zit.

Het verhaal is zo magertjes uitgewerkt en zelfs de ingrediënten die soort gelijke high school filmpjes wel kijkbaarder maken waren hier grotendeels achterwegen gelaten.

De soundtrack is wel netjes, met Steve Vai kan je niet falen