• 8.296.750 stemmen

Chicken Tikka Masala (2005)

Komedie | 90 minuten

Genre: Komedie

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Harmage Singh Kalirai

Met onder meer: Chris Bisson, Saeed Jaffrey, Sally Bankes

IMDb beoordeling: 5,7 (540)

Plot Chicken Tikka Masala

Grote opwinding ten huize Chopra! Hun enige zoon Jimi wordt dokter en gaat zich verloven met Simran, een jonge Indiase van goeden huize die bij de Chopra's in hoog aanzien staat. Simran is de perfecte schoondochter. Er is maar één probleem: Jimi is verliefd op Jack.

avatar van zeekomkommer

zeekomkommer

Een film over homo's waarin geen één keer ook maar iets van affectie tussen de twee blijkt... deze film is als een citroen die ipv zuur, mierzoet is.

avatar van Shampoo

Shampoo

Pretendeert een geestige film te zijn over de botsing tussen twee culturen, maar is in een feite een niemandalletje met slechte acteurs dat nergens grappig is. 1,5 ster

gauke

Hilarische film waar best om te lachen valt.

avatar van adaveke

adaveke

deze film speelt op dinsdag 18 november naar aanleiding van het holebifilmfestival Vlaams-Brabant is de studio's te Leuven.

avatar van MauriceMankes

MauriceMankes

een geestige film; met veel gevoel voor cultuurverschillen en menselijke verhoudingen; elk van de smaken bitter, zuur en zoet waren in de film te vinden. En het was mij een verademing dat de film niet testosteron geladen is,

gauke

gauke schreef:

Hilarische film waar best om te lachen valt.

Ik denk dat deze rauwe, kruidige, leuke, roerende en hilarische Britse komedie over druk, plicht en familie-eer en over culturele botsingen, gearrangeerde huwelijken en homoseksualiteit binnen de hindoegemeenschap in Preston (een stad in het noordwesten van Engeland), hoger door de toeschouwer/kijker werd gewaardeerd dan door de filmrecensenten. Het script was regelmatig stereotype, maar hield ook respect voor de "andere" cultuur en traditie. De cast was voortreffelijk en ik heb me vermaakt.