• 8.349.435 stemmen

The Banger Sisters (2002)

Komedie / Drama | 97 minuten

Genre: Komedie / Drama

Geregisseerd door: Bob Dolman

Met onder meer: Goldie Hawn, Susan Sarandon en Geoffrey Rush

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot The Banger Sisters

"Some friendships last forever... like it or not."

Lavinia en Suzette waren vroeger hardrock groupies. Nu, 20 jaar later, ontmoeten ze elkaar weer. De een is nog steeds zo wild als vroeger terwijl de ander een rustige levenswijze heeft.

imageimageimageimageimage

avatar van Mik

Mik

Zeg Susan Surandon fan! Waar en wanneer heb jij deze gezien?

avatar van ehuurman

ehuurman

Standaard Amerikaans werkje over de oer-trut die ooit een groupie was, en weer 'tot leven' wordt gewekt door haar oude vriendin.

Met een heerlijke Amerikaanse moraal, be true to yourself. Dit gaat er niet in bij ons Europeanen

Kom op nou... heb je die kont van Susan gezien in die veel te strakke broek... da's toch een typische oude-wijven-hang-kont :evil

avatar van Esteban

Esteban

Dit is zo'n komedie waarvan niet meteen duidelijk is of het nu gaat om een rasechte komedie of eerder een feel-good movie met hier en daar een licht dramatische noot.

Ondanks het feit dat m'n wenkbrauwen fronsen bij de combinatie, worden deze wilde 'sisters' vertolkt door Susan Sarandon en Goldie Hawn en bracht dit duo het er redelijk goed vanaf. Waar de Golden Globe nominatie 'Best actress in a comedy' voor Goldie vandaan kwam begrijp ik niet echt, want bijzonder sterk was ze niet. Hawn die in mijn ogen ver is afgeschreven in het filmwereldje, struikelde via deze komische noot toch nog eens de zalen binnen. Met mondhoeken die zo vaak zijn bewerkt dat ze haar oren al reiken en een lijf waarvan het vel al zo vaak is opgetrokken dat ze als gevolg bij de volgende behandeling ineens borsthaar heeft, zet ze de rol als wilde overjaarse puberale maar vooral afgeleefde vrouw met de nodige overacting neer. Susan Sarandon daarentegen is erg overtuigend en komt wel leuk uit de hoek. Jammer dat de leuke rol van Geoffrey Rush op de achtergrond verdwijnt, zijn personage mocht gerust wat meer aan bod komen.

Hoewel deze prent een onorigineel scenario heeft, een filterdun verhaal, sommige karakters links blijven liggen zonder enige uitwerking en het geheel wel een voorspelbare neiging heeft, ben ik minder streng in mijn beoordeling. Deze film is het levende bewijs dat een platte grap best eens mag zolang ze maar niet de hele tijd naar je hoofd worden geslingerd. De combinatie van een stereotype Hawn & Sarandon werkt en een grijns verscheen voortdurend op mijn gezicht.

Banger Sisters ***

avatar van ThaHouse

ThaHouse

1 Der zwakste films die ik ooit zag....

avatar van Eny

Eny

Goede film. Geen enkel moment saai. De rollen konden niet beter worden verdeeld. Elke minuut (misschien een beetje overdreven) vanlt er iets te lachen.

avatar van maxcomthrilla

maxcomthrilla

Echt een goede lachfilm, vooral Goldy Hawn speelt haar rol met verve. Niets nieuws maar de boodschap in de film sprak me toch aan, hoe vaak gaan kinderen al niet gebukt onder hun ouders? Zie alleen al The Graduate ( 1967 )?

Ik wilde eigenlijk een 3 geven maar vooruit een *4. Omdat ik veel leuke scenés heb gezien!

avatar van sandra_x

sandra_x

goede film

en hopen maar dat ik later nooit zo wordt met men vriendinnen

avatar van Mescaline

Mescaline

Haha leuke film voor tussen door nog geen eens slecht geacteerd !

3,5 sterren.

avatar van Norma

Norma

Dom verhaal met een rare moraal; dus je “leeft” alleen als je als volwassen vrouw en moeder van twee kids veel drank achterover slaat voordat je durft te dansen en met een kater en in een veel te strakke broek verschijnt op de diploma-uitreiking van je dochter? Vreemde manier om het thema trouw blijven aan jezelf uit te werken.

avatar van Kim008

Kim008

Best een vermakelijke film voor tussendoor

avatar van lucas9806

lucas9806

heerlijke film kijkt lekker weg.

avatar van shrink

shrink

• 1962 stemmen

Leuke film, die inderdaad goed wegkijkt.

avatar van clubsport

clubsport

de moraal van het verhaal moet je maar niet al te serieus nemen of liever gezegd helemaal niet serieus .

Bij vlagen verder wel wat vermakelijke momenten en de film moet het dan vooral hebben van zijn sentimentele gedeeltes .

het plot van oude groupie die maar niet kan accepteren dat ze geen 20 meer is en haar oude vriendin die compleet is veranderd in een stijve rijke trut is af en toe wel grappig .

Schrok wel van hoe ze er nu uitziet na enkele stukjes gezien te hebben van snatched , wat heeft ze in godsnaam met haar lippen gedaan ? echt erg .