Comic Book Villains (2002)

geregisseerd door James Robinson
met Natasha Lyonne, Michael Rapaport en Donal Logue

Norman en Raymond zijn allebei eigenaar van eens stripwinkel. De twee concurrenten komen allebei tegelijk een collectie puntgave klassieke comic-books op het spoor. Maar de eigenaresse, een oude weduwe, weigert ze te verkopen. Om de ellende compleet te maken verschijnen er ineens meer kapers op de kust. Hoe ver willen Norman en Raymond gaan om de waardevolle verzameling in handen te krijgen? Voor ze die vraag kunnen stellen, stapelen de lijken zich op en is niemand meer te vertrouwen!

avatar van Macmanus
Trailer ziet er niet slecht uit.

Wel leuke film

avatar van Macmanus
Vond hem tegenvallen.
De makers durfde weinig.
Ze konden Bijvoorbeeld, de camera's wat meer laten draaien.
En de muziek kon beter.

Het verhaal was wel aardig.
En de acteurs waren zeker niet slecht.

2.0 sterren voor deze film.

Ben deze film alleen gaan kijken omdat ik zelf ook comics spaar........er zatten wat leuke momenten in maar om nou te zeggen wat een top film. Nee niet echt 2,5 ster

avatar van moviefreak#1
Tussendoortje. 2 1/2 ster.

avatar van ToNe
aparte kijk op het verzamelen van comics en hoever je daarin kan gaan.

de motieven van de twee rivalen komen goed naar voren in de essentiële scene waar het bij de een gaat om de esthetiek en de ander [hoe kan het ook anders] om het geld...
herkenbaar, aangezien de script en regie van een comicschrijver afkomstig is.

tenslotte kun je het nog zien als een coming-of-age van de verteller die in de rol van de gestorven zoon stapt en wél iets van zijn leven maakt.

avatar van jedymaster
slechte acteurs slechte film slecht script enz

avatar van U-96
Leuke, vermakelijke film met een fijn plot. Het was gewoon erg leuk om te zien hoe twee concurrenten met een stripboekwinkel de strijd voeren om aan een waardevolle bezitting te komen. De personages hadden van mij wel wat leuker uitgewerkt kunnen worden. Ook redelijk onverwachts einde.
De voice-over had niet gehoeven. Kwam nogal plat over, en paste totaal niet bij deze film.

Leuk om gekeken te hebben. *3.5*

Meneer Bungel
Deze had ik nog niet op gestemd en in mijn herinnering was het een 3,5*-film. Maar waar 'Double whammy'(net voor deze gekeken) bij herziening een dikke punt er op vooruit is gegaan, viel 'Comic book villains' toch wat tegen. Op zich wel weer eens wat anders, stripboekverzamelaars die elkaar te lijf gaan voor de grote slag, en ook geen slechte film of zo, maar het pruttelt maar een beetje voort en dan is het opeens afgelopen. Het 'coming of age'-aspect is best leuk, net als het 'Harold and Maude'-motief, maar die raken nogal onder gesneeuwd in alle matige verwikkelingen. In herinnering dus 3,5*, maar nu een halfje er af.

3,0*.

avatar van funnyhow
leuk indie filmpje

in het begin verloopt het allemaal wat traag .. maar naar het einde toe werd het best grappig
paar leuke scenes ... nergens boven de middelmaat... maar de film verveelde niet
toch zeker een voldoende

3 sterren