The Real Blonde (1997)

geregisseerd door Tom DiCillo
met Matthew Modine, Catherine Keener en Daryl Hannah

Joe en Mary wonen al 6 jaar samen in Manhattan. Joe is een acteur, die geen agent heeft en geen credits, maar die erg ambitieus is. Hij werkt als een bediener in een cafe. Mary werkt als een make-up stylist voor een populair modeblad en ze betaalt de meeste rekeningen. Maar dan kan Joe eindelijk aan de bak in een rolletje in de nieuwe Madonna videoclip.

neo (crew)
erg grappige film met een ontzettend leuke cameo van steve buscemi.

leuke film

avatar van aSMoDeuS
simpel en leuk

alleen: 'Dr Leuter'!?

avatar van De GeuS
Leuke film, maar irritant abrupt einde; 3 sterren....

vage film, vanwege het vrouwelijk schoon ***

avatar van mikoz
Leuk filmpje met inderdaad veel vrouwlijk schoon zoals de titel al aangeeft.

Toch maar 3* want veel bijzonders is het niet.

Redelijk onderhoudend, makkelijk wegkijkend filmpje met een aantal komische momenten.
Geen van de verhaallijnen is echter boeiend genoeg om tot een hoge score te komen.
Voorbeeld hiervan is die hond die in de laatste scene weer terug komt. Je komt geen achtergroonden te weten en dat ie terug komt ziet iedereen natuurlijk al mijlenver aankomen.

verschrikkelijk goede film echt heel goed .....bijna de beste film die ik ooit heb gezien! Wow! 5*

shit deze film was een verassing ... 3.5

De film stelt niet zo veel voor. het verhaal gaat zowat nergens over en ze acteren ook matig. Ik dacht dat die nog best wel te pruimen was. Er zaten soms wel grappige stukken in maar dat is het enige. 2 Sterren

avatar van Turkeyloverz
Matige film met hier en daar een paar leuke stukjes

confucius
Voor diegene die op zoek zijn naar een nononsens filmpje, zoek niet verder, dit is er een. Leuke ongecensureerde dialogen. Cynische, sarcastische en ironische prentjes glijden ongegeneerd over je scherm. Eén nadeel! Als, áls er wat dramatiek doorsijpelt wekt het alleen maar ongeloof op. De laatste vijftien minuten was er de rek wat uit en begon het - goedkoop, dat wel - verhaaltje te verwateren. Confucius (die van 2008) constateerde het volgende:
"een film met vele gebreken maar dat geef ik graag toe."
En de "twin towers" ... die stonden er bij en keken mee. Ik vond het prettig. Dikke Twee.

avatar van timburton
Wat een geweldige film! 'The Real Blonde' leek op een flauwe Amerikaanse komedie. Maar het tegendeel is waar. Hoewel (aan de waardering te zien) niet veel mensen het met me zullen eens zijn, heb ik genoten van DiCillo's 'The Real Blonde'.

Dikke 4*

avatar van Mescaline
Leuke wegkijk film met een gemiddeld acteer niveau..
Het verhaal is leuk verzonnen! de uitwerking wat simpel..
Maar voor 1 euro zeer de moeite waard geweest

3 sterren.

Dick2008
Vond de eerste helft van deze film nogal matig. Niet echt vervelend maar vond wel dat het nogal moeizaam bleef doorgaan. Halverwege wordt de film een stuk aardiger in opgaande lijn. Een echte komedie vond ik het niet, leek soms meer op een drama met wat spaarzame komische momenten erin. Jammer van de eerste helft anders had ik wel hoger gestemd. Ook nog een klein rolletje van Kathleen Turner.

movie-edje
Een zeer saaie, flauwe komedie ( hoe je het ook wilt noemen )

De film vertelt eigenlijk een saai verhaal wat mij niet kon boeien.
Na afloop en toch een afgekeken film, dacht ik bij mezelf, wat een flop is het eigenlijk ook!

Dat kleine bij rolletje van ( Elizabeth Berkley ) je kan wel zien dat zij totaal niet kan acteren!
En dat merk je al, want in totaal speelt zij maar 18 min in deze film