L'Anatra all'Arancia (1975)

1 stem

Italië

geregisseerd door Luciano Salce
met Monica Vitti, Ugo Tognazzi en Barbara Bouchet

Na zeven jaar huwelijk kondigt een vrouw aan dat ze een minnaar heeft en wil scheiden. Quasi-ruimdenkend nodigt haar echtgenoot zijn rivaal uit voor weekend om alles uit te praten, maar laat ook zijn aantrekkelijke secretaresse komen.

Wat zie ik, nog geen stemmen voor een klucht van Salce met Vitti, Tognazzi en Bouchet ?
Enfin, duidelijk een verfilmd toneelstuk waarin Tognazzi en Vitti hun gebruikelijke relatiekomedierollen spelen, maar van die 2 en Salce verwacht je toch meer dan wat vulgaire kolder. Niet dat ik iets tegen boertige kluchten heb - integendeel- maar daar heb ik die 3 niet voor nodig. Vooral die simulatie sex scene van Vitti was haar onwaardig. Bouchet past hier beter, gaat hier regelmatig naakt ( Tognazzi ook even ! ) en citeert Ursula Andress. Minder sexy was haar kortgeknipte brunette look waar haar tamelijke zeiloren goed in uitkomen.
Wordt er ook nog anatra all'arancia gegeten ? Ja, maar de kwaliteit ervan kan ik hier moeilijk beoordelen.
Flauwe score van Trovaioli.
p.s.: Vitti kreeg hiervoor vreemd genoeg haar zoveelste DDD award.