ad

Geregisseerd door: Kasi Lemmons

Met onder meer: Jurnee Smollett, Meagan Good en Samuel L. Jackson

Releasedatum: 7 november 1997

Over Eve's Bayou

"The secrets that hold us together can also tear us apart."

1962 Louisiana. De grote Batiste familie wordt geleid door charmeur dokter Louis. Ondanks dat hij getrouwd is met de mooie Roz, heeft hij een zwakheid voor aantrekkelijke vrouwelijke bezoekers. Op een dag flirt Louis met de getrouwde Metty Mereaux, niet wetend dat hij geobsedeerd is door zijn jongste dochter Eve, die bij toeval inhun buurt is. Eve kan wat er gebeurt is niet vergeten en houdt er een trauma aan over, wat ze deelt met haar oudere zus Cisely. Maar dan beginnen leugens zich te verspreiden.

image

Cisely Batiste

Mozelle Batiste Delacroix

Poe Batiste

Julian Grayraven

avatar van Linda

Linda

was wel aardig , alleen irriteerde ik me af en toe aan dat sentimentele gedoe. maar wel 3 sterretjes waard.

avatar van neo

neo (crew)

Dacht dat ik vooral de broeierige sfeer een zeer sterk element van de film vond, naast de muziek en Jackson.

avatar van Waku

Waku

Degelijk en goed geacteerd familie drama met vleugje voodoo. Maar wat overheerst zijn de liefdesperikelen rondom arts Louis. (Jackson) en de uitwerking hiervan op het gehele gezin.

Het mystieke tintje wordt gegeven door een familielid met paranomale gave en een waarzegster op de lokale markt.

Hier en daar uiterst sfeervolle beelden van een broeierig New Orleans en omgeving.

avatar van Boenga

Boenga

• 1995 berichten

Mooi en traag familiedrama over een welgestelde familie in de jaren 60, met een vader die z'n handen niet van andere vrouwen kan houden.

Een broeierige sfeer met mooi beelden; sterk acteerwerk van zowat de hele cast; verschillende personages die worden uitgediept zodat je de situatie vanuit verschillende ogen hoeken kan meemaken; ... allemaal zaken die de film boven het gemiddelde heffen.

Aanrader voor wie ook The Color Purple en Driving Miss Daisy kan waarderen.

BBarbie

Een broeierige film over de traumatische relatie tussen een overspelige dokter en zijn puberende dochters in het diepe zuiden van Amerika. Hoewel zich een incestueuze situatie aandient, blijft de film aan de veilige kant. Niet erg schokkend allemaal. Het dichterlijke einde vond ik wel mooi.