Jacquou le Croquant (2007)

Frankrijk
Avontuur / Drama

geregisseerd door Laurent Boutonnat
met Gaspard Ulliel, Marie-Josée Croze en Tchéky Karyo

Jacqou is een jonge boerenzoon van 9 jaar, die in 1815 in Périgord woont. Door de waanzinnige grillen van een wrede edelman wordt hij van zijn ouders beroofd, en wordt hij een wees. Hij moet vechten om te overleven en maakt een zware tijd mee. Met het idee wraak te zullen nemen, probeert Jacquou weer een normaal bestaan op te bouwen. Dankzij een aantal vrienden en een jong geduldig meisje, zal hij in enkele jaren tot een jonge zelfverzekerde en aantrekkelijke man worden. Hij zal zijn verlangens van wraak kunnen veranderen in een gevecht tegen de onrechtvaardigheid.

avatar van abeltjuh 25
De nieuwe film van Gaspard Ulliel van Hannibal Rising, prima gozer!

avatar van Mac Hammer Fan
abeltjuh 25 schreef:
De nieuwe film van Gaspard Ulliel van Hannibal Rising, prima gozer!

je bedoelt "met", want de film is van Laurent Boutonnat, die vooral bekend is om zijn prachtige composities bij de muziek van Mylène Farmer en zijn visueel indrukwekkende videoclips.

avatar van Eris
Zou ik graag willen zien. Vind vrijwel iedere film met Gaspard Ulliel fantastisch. Iemand die zijn rollen perfect kiest en niet zomaar alles aanneemt.

Heerlijke geweldige mooie film, dat deze film nog niet is ontdekt is een mirakel alles is top het verhaal de setting de acteurs de locaties gewoon een echte topper.
Het eerste uur dat Jacquou nog klein is is geniaal daarna was ik bang de de chemie van de film zou instorten omdat Jacquou daarna groot is maar niets was minder waar.

Het verhaal heeft enige gelijkenis met "Le Comte de Monte Christo", want net als het werk van Victor Hugo speelt het gebeuren zich af kort na het Napoleon-Bonaparte-tijdperk en ook nu is "vergelding" het hoofdmotief.
Helaas haalt het verhaal van deze "Jacqou..." niet het niveau dat men zou verwachten. In strijd met andere avonturenfilms met doorgaans korte actievolle scènes is deze film hier behoorlijk gevuld met al te lange scènes die dan nog meestal weinig belang hebben in het verhaal, wat de spankracht niet ten goede komt.
Voor de rest goed vertolkt en mooie muziek.