Blackbeard (2006)

Drama / Avontuur
170 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Kevin Connor
met Angus Macfadyen, Mark Umbers en Richard Chamberlain

Dit is het verhaal van Edward Teach, de man die onder de naam Blackbeard de zee onveilig zou maken. In de gouden eeuw van de piraterij, aan het einde van de achttiende eeuw, is Blackbeard de wreedste en meest gevreesde piraat. Hij stond bekend om zijn wrede daden en gewoonten. Hij vermoordde mensen voor zijn reputatie en die reputatie heeft hem wereldberoemd gemaakt.

avatar van Movie Sweal
aftereffects schreef:
Heel raar dat Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest zo'n hype is terwijl deze docu/drama links wordt neergepleurd.

Echt ongelofelijk!

Maar Pirates of the Caribbean is veel beter natuurlijk...
Vooral blackbeard heerscht in die film!

Oh?
Blackbeard komt niet voor in de Disney film?

Leuk dat we nu 5 jaar later kunnen zeggen dat Blackbeard er wel in komt. Deze schurk mag natuurlijk niet ontbreken in een ware piratenfilm.

avatar van 606
Erg vermakelijke en genietbare Avonturen / drama film.
Goede en mooie settings, mooie gevechten op zee en het land.
Acteerwerk is ook niks op aan te merken en verhaal is leuk.

3,5 ster

avatar van 606
Movie Sweal schreef:

Hij is ook 5 jaar niet geweest onderhand.

avatar van pooper
ik heb hem op rtl 7 gezien, was niet slecht maar irriteerde me aan 1 ding, 2 woorden: TE LANG. daarom moest ik hem denk ik ook in 3 delen kijken maarja, rtl zende m in een keer uit. het einde toen blackbeard dood ging vond ik wel heel overdreven, hij wou maar niet dood!

2,0* voor de moeite

avatar van JulesTMNT
Verrassend goede tv film die duidelijk probeert mee te liften op het succes van PotC. Mooie settings, goed uitgevoerde gevechten en vermakelijk verhaaltje.

Niks mis mee, ruime 6.

avatar van knusse stoel
Een echte actiefilm met inderdaad de nodige actie!
Toch voor de liefhebber een must, duurt bijna 3 uur maar kijkt vlotjes weg.
Waardering is een 7.