• 8.523.995 stemmen

The Curse of King Tut's Tomb (2006)

Actie | 170 minuten

Genre: Actie

Geregisseerd door: Russell Mulcahy

Met onder meer: Casper Van Dien, Simon Callow en Leonor Varela

Plot The Curse of King Tut's Tomb

De zoektocht naar de waarheid achter het beruchte verhaal over de tombe van Toetanchamon, verandert in een strijd tussen leven en dood. Twee archeologen proberen de waarheid boven tafel te krijgen. Eén van hen is Danny Freemont, hij probeert de krachten van de tombe voor de mensheid te gebruiken. Zijn collega Morgan is echter van plan om de krachten geheel voor zichzelf te houden, om er vervolgens de wereld mee te domineren.

image

Jacques Belmond

George Russell

avatar van king_pin

king_pin

Als er met de titel al van alles mis is ga ik het niet eens proberen.

King Tut? Egypte had geen koningen maar faraos en iemand zo legendarisch als Toetanchamon kort je niet naar Toet alsof het een koosnaampje is.

avatar van leroytje1989

leroytje1989

het enige wat nog een beetje interessant is is het verhaal. maar wat is de rest toch slecht. met name de effecten. wat een neppe zooi zeg.

avatar van leroytje1989

leroytje1989

mijn stem aan het einde van de film nog verlaagd ook.

avatar van mark25

mark25

Ik wil er niet te veel woorden aan vuil maken maar wat was dit slecht zeg!

avatar van mark25

mark25

luijkx20 schreef:

best wel een leuke film

Dat jij op moviemeter mag stemmen is mij een raadsel, 5* sterren geven, doe even normaal!

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 1982 stemmen

"It's the biggest story since the birth of Jesus! It's probably bigger!" Zo is dat. Iéts meer dan het minimum aantal sterren omdat Jonathan Hyde als schurk zo heerlijk klassiek over-the-top gaat. Verder is dit qua script, dialogen, acteerwerk, setting (ik wist niet dat er in Egypte in 1930 zoveel migranten uit India rondliepen) en FX echt totaal abominabel. MALCOLM McDOWELL?!?

Edit: o, wat zie ik nou op de IMBb-trivia-pagina van deze film: "Jonathan Hyde (Morgan Sinclair) later described the film as 'an absolutely ghastly pile of tosh' and claimed that he only took the role because he had never been to India before."

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke aktie/avonturenfilm die lekker wegkijkt.