Goat (2016)

geregisseerd door Andrew Neel
met Ben Schnetzer, Nick Jonas en Virginia Gardner

Bijkomend van een angstaanjagende aanval schrijft een negentienjarige jongen zich in op een hogere school, samen met zijn broer. Ze zweren trouw aan de bijbehorende studentenvereniging. Maar wat er uit naam van 'de broederschap' gebeurt zet de band tussen het tweetal enorm onder druk en test hun loyaliteit naar elkaar.

avatar van schram101
Vrij intense trailer. Ziet er best goed uit.

avatar van vranque
Intens is het zeker. Een mix tussen gruwel en gezapigheid. de ontgroening was exact wat ik er van verwachtte..

"Goat" gaat net wat verder dan de het wat meer softe "Burning Sands" van Netflix.
Het is wat rauwer, gewelddadiger en ranziger.
Verder is er het zelfde thema, ontgroening.
Er wordt overtuigend geacteerd en het geheel komt zeer realistisch over.
Beklemmend soms.
Prima film.

Ontgroening..........Misselijk makende scenes en het top punt van vernedering , nee ik zou hier nooit aan meegedaan hebben niet als dader en zeker niet als slachtoffer.

avatar van Decec
Een goede drama film...
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Een waargebeurd verhaal..
Drugs zijn niets...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Onrustig camerabeweging...
Geen top...

Niet echt de moeite waard. Duidelijk dat dit iets heftigs wil vertellen over ontgroening, maar verder dan af en toe een rauwe scène komt het niet, iedereen die ook maar een beetje bekend is met het studentenleven zal nergens verrast worden. De korte openingsscène van Soldaat van Oranje aangaande dit thema had voor mij meer impact dan de hele anderhalf uur van Goat bij elkaar.
Kon mijn aandacht er dan ook maar net bij houden, maar overwegend zo traag dat ik dacht: vooruit met de geit. Oogt wat besluiteloos en doelloos, regisseur Neel moet duidelijk nog echt leren dat je bij het maken van een film niet de kool en de geit moet gaan sparen. Leuk dat de immer geëngageerde James Franco dit type independent films steunt en hierin een paar minuutjes rondloopt in een bijrol die duidelijk geschreven is om hem eens lekker uit te laten pakken. Dat laatste lukt ook, en is dan ook een van de weinige geslaagde moves in deze snel te vergeten Goat.

avatar van Elchapo
Een film die mij goed is bevallen,de ontgroening dus vernedering van nieuwe studenten die lid willen worden van een elite studentencorps.nu weet ik ook weer waarom studenten er bij mij niet zo goed opstaan.....dit zijn echter niet van die omhooggevallen balletjes zoals bv. Hier het geval is,maar rauwe jochies die elkaar iets willen bewijzen. De relatie tussen de 2 broers wordt danig op de proef gesteld en ontwikkeld zich tot een interessant thema.3.5 stars.

Ik vond het wel een redelijke goede film. Spanning was continu voelbaar en ik vond die jongen (de jongere broer) erg goed acteren. Net niet goed genoeg voor 3,5 * maar zeker wel een dikke 3*.

avatar van bjerik76
Ik wist niet dat dit zo'n harde film was.
De openingscene en de eerste 15 minuten zorgde gelijk al dat je op het puntje van de stoel zat.
Helaas is het middelste gedeelte van de film te langdradig door de ( vele) ontgroening en zwakt de film wat af.
Hij leek ook veel langer te duren dan 96 min.
En echt gewoon ongelofelijk dat dit waargebeurd (was).

Het eind was alleen ( zo abrupt ) slecht.

Nick Jonas is wel door deze film denk ik gelijk van het tiener boyband imago af.

avatar van umbra
Nooit die ontgroeningen gesnapt, u zo zwaar laten vernederen tot letsels toe, om ergens bij te horen Film op zich is best goed, je voelt door gans de film steeds bepaalde spanning hangen en acteerwerk viel reuze mee. Ergens rond de 7/10

avatar van john mcclane 2
Bijna iedereen kent de verhalen van de de hand gelopen ontgroeningen.
Of dan wel de serie/film Feuten: Het Feestje (2013).
Die die film is nog best mild vergeleken met deze heftige actie's die deze studenten moeten ondergaan .
Ik was altijd wel benieuwd naar wat er o.a in de us of a nou aan de gang was.
Nou dit dus o.a.
Word je er veel wijzer van : iets wellicht , maakt het tot een goede film , niet echt .
Mensen zijn soms beesten dan wel geiten in meer of mindere mate .
Dus best boeien om het een keer te zien , maar geen erg sterke film .
Met een cameo van James Franco, wat die hier zocht ( al doet ie het wel goed ) is me een raadsel .
net aan voldoende .