Feuten: Het Feestje (2013)

Nederland
Thriller / Drama

geregisseerd door Lourens Blok
met Hanna Verboom, Tim Murck en Manuel Broekman

In Feuten: Het Feestje begint het nieuwe studiejaar voor studentencorps H.S.C. Mercurius met een gigantisch inschrijffeest. Eeuwige student Olivier de Ruyter vecht een conflictje uit met de politie die genoeg heeft van de overlast die Mercurius in de buurt veroorzaakt. Intussen heeft advocaat Bram Wagtmans heimwee naar het studentenleven en besluit hij die avond, voor het laatst, met zijn vrienden helemaal naar de klote te gaan op de sociëteit. Ook naar het feest komen eerstejaarsstudenten en beste vrienden Elias en Lieve. Lieve is het ideale corpsmeisje, Elias is alleen maar op het feest omdat hij verliefd is op Lieve. Dit zijn de ingrediënten voor een avond die totaal uit de hand gaat lopen.

avatar van de grunt
Die Tim Murck kan best wel eens een hele goede acteur gaan worden

verhaal was prima, helaas vond ik het jammer dat de acteerprestaties het soms af lieten weten.
3 sterren, film kijkt toch lekker weg

avatar van Re73
oh was er een serie? mmmm deze film werd toevallig voor me neus afgespeeld. Dus vandaar maar even meegekeken. Het keek op zich wel aardig weg afgezien van het tenenkrommende acteerwerk.
Met name Teun Kuilboer in zijn te grote politiepak was ronduit slecht.

Deze film is erg veel beter dan de serie. Vooral omdat er geen poging tot verhaal wordt gedaan maar puur sfeerbeeld is.
Een beetje Project X achtig. En die ballen zijn natuurlijk op hun best wanneer ze het bloed onder je nagels vandaan halen.

Die Broekman blijf ik een vreselijke miscast vinden. Heeft totaal niet de coolness die kennelijk van hem verwacht wordt in deze rol.

Na het zien van deze film ben ik een beetje teleurgesteld. De ingrediënten voor deze film zijn er om een iets moois neer te zetten, maar helaas kwam het er niet uit..

Gelukkig hebben we de serie nog.

avatar van Ebenezer Scrooge
Toen ze over 'paardekut' begonnen heb ik 'm afgezet. Wat hebben die Nederlandse acteurs tegenwoordig toch een akelige, drukke, popiejopie adhd-uitstraling. Je hebt het of je hebt het niet, die coolness, dat kan je niet spelen. Het zijn gewoon allemaal slappe aftreksels van Tony Montana.

Kijk wijzer: kijk niet.

avatar van holysjit
Ik had er ook meer van verwacht. Het begon best goed maar het transformeerde later in een slap kinderachtig verhaal. Jammer, had meer verwacht. Hopelijk komt er wel weer een nieuwe serie.

avatar van Onweersvlieg
Wat is dit een vreselijk kinderachtige, vol cliché's zittende film zeg. En waarom valt dit in vredesnaam onder "thriller"?

avatar van Drifter
Uitzetten en wel punten geven mag niet hoor Scrooge.
Geinige film, ik vond het leuk om hem uit te kijken. Paar acteurs zoals Lieve en de jonge politie-agent kunnen beter stoppen met acteren maar verder viel het best mee.

avatar van sandero16
Een zeer zwakke film.

Geen spanning aanwezig en zeer slechte acteerprestaties. Vooral die Elias acteerde vreselijk krampachtig en slecht.

Positieve punten waren er wel. Af en toe leuke grappen en mooie camerashots zoals de gevechten.

Het verhaal zelf was zeer simpel en er zat absoluut geen diepgang in.

Er waren heel veel minpunten en maar een paar pluspunten. Vandaar 1,5 *.

avatar van missl
Ik heb zelf ook ergens bij gezeten dus het is wel grappig om te zien en sommige stukjes zijn wel herkenbaar. Echter is deze film (zoals de titel eigenlijk ook aangeeft) 1 groot feest. Ik had er toch ook een soort verhaal bij verwacht maar mijn verwachtingen waren te hoog.

Vervelende niks zeggende film zonder ook maar iets aan verhaal, moraal of humor? Zinloos.

avatar van Akkiej
Geen hoogstaande kwaliteit, maar heb me wel vermaakt. Kan vooral genieten van Tim Murck, wat een fijne acteur is dat! Die Manuel Broekman voegt helaas niks toe aan het hele verhaal.

avatar van De wind
Slechter dan deze film kan bijna niet. Acteurs die in de serie een prima niveau halen, falen tijdens deze film erg hard.

Waarschijnlijk dat het komt doordat ik de serie niet gezien heb, maar deze film was het kijken niet waard. Het verhaal was zo bizar dun dat ik eigenlijk na de kleine 1 uur en 30 minuten zoiets had van: waar heb ik naar zitten kijken?

Als ik dan ook moet vertellen waar deze film over gaat zou ik dat in 1 zin af kunnen. Dan vertel je ook overigens gelijk heel het "verhaal". Ik hoop dat dit iets van een afstudeer project was want voor meer dan dat kon het niet door.

Dikke afrader, behalve als je ervan houd om naar bewegende beelden te kijken zonder een verhaallijn te moeten volgen.

acja88
Nederlandse films zijn standaard slecht. Deze des te meer. Sneu....

avatar van Zeriel
Leuke serie slechte film

avatar van PSV_Supporter
Wat wilden ze nu eigenlijk zeggen met deze film?
Zeer matige film.

'weet jij wel wie ik ben? Ik ben godverdomme Noordzij!!'

. epic.

Eerste half uur is verrassend leuk, lekker dik er boven op gelegd allemaal. Dat gedoe met de ME was dan weer minder lollig.

avatar van leatherhead
Nog best geinig. Doet inderdaad nogal aan Project X denken allemaal, al vond ik die dan toch wat leuker. Komt vooral doordat de personages daar wat guitiger waren, hier waren ze me af en toe wat te irritant. Broekman dissoneert nogal, Rozenberg is amper uit te staan. Halina Reijn mogen ze wat mij betreft een acteerverbod geven, al werd haar rol godzijdank tot een minimum beperkt. Enige acteur die er écht positief uitsprong was Murck. Zette een leuke rol neer.

Film vermaakt verder wel en duurt gelukkig lekker kort. Maar daarmee is het meeste gezegd. 2,5*.

avatar van jordybeukeboom
Jammer dat NPO geen budget heeft om betere films uit te zenden

avatar van lingoer
Ik geloof de slechtste nederlandse film ooit. Geen verhaal, zeer weinig realiteit, dom.

avatar van Decec
Een goede drama film...
Goed verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Goed achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Goed breedbeeld, geen HD...
Te snel camerabeweging...

avatar van bjerik76
alles het tegenovergestelde wat hieronder beschreven staat.
de acteerprestaties waren slecht, ik kon er geen drama/thriller, noch komedie uithalen.
de scene met het vallende fust zo door het raam, recht in de voorruit van de politieauto was het begin van de slechte ongeloofwaardige film.

en die ( Dr. Phill achtige) speech van Marietje op het eind die zogenaamd spontaan ter plaatse verzonnen moest zijn ....

avatar van FunkStarr
Niet helemaal gezien, maar wat ik ervan zag (kwam er toevallig op tijdens het zappen want ik houd normaal helemaal niet van Nederlandse films) helemaal niet slecht hoor voor een Nederlandse productie.

avatar van FunkStarr
lingoer schreef:

Ik weet zeker van niet. Wat dacht je van bagger als Gangsterboys, de Zeemeerman of Ushi must marry? En als ik even m'n best ga doen kan ik er zo nog tig opnoemen. Dit behoort totaal niet tot het slechtste van Hollandse bodem.

avatar van Phantasm
Het begin was nog vrij aardig, maar daarna zakte het helaas toch wat in. Je moet er ook van houden.