• 8.518.247 stemmen

Feuten: Het Feestje (2013)

Thriller / Drama | 80 minuten

Genre: Thriller / Drama

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Lourens Blok

Met onder meer: Hanna Verboom, Tim Murck en Manuel Broekman

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 17 oktober 2013

Plot Feuten: Het Feestje

In Feuten: Het Feestje begint het nieuwe studiejaar voor studentencorps H.S.C. Mercurius met een gigantisch inschrijffeest. Eeuwige student Olivier de Ruyter vecht een conflictje uit met de politie die genoeg heeft van de overlast die Mercurius in de buurt veroorzaakt. Intussen heeft advocaat Bram Wagtmans heimwee naar het studentenleven en besluit hij die avond, voor het laatst, met zijn vrienden helemaal naar de klote te gaan op de sociëteit. Ook naar het feest komen eerstejaarsstudenten en beste vrienden Elias en Lieve. Lieve is het ideale corpsmeisje, Elias is alleen maar op het feest omdat hij verliefd is op Lieve. Dit zijn de ingrediënten voor een avond die totaal uit de hand gaat lopen.

image

Nina de Wit

Police Officer Remco

avatar van de grunt

de grunt

Die Tim Murck kan best wel eens een hele goede acteur gaan worden

avatar van surfplankje

surfplankje

verhaal was prima, helaas vond ik het jammer dat de acteerprestaties het soms af lieten weten.

3 sterren, film kijkt toch lekker weg

avatar van Re73

Re73

oh was er een serie? mmmm deze film werd toevallig voor me neus afgespeeld. Dus vandaar maar even meegekeken. Het keek op zich wel aardig weg afgezien van het tenenkrommende acteerwerk.

Met name Teun Kuilboer in zijn te grote politiepak was ronduit slecht.

Deze film is erg veel beter dan de serie. Vooral omdat er geen poging tot verhaal wordt gedaan maar puur sfeerbeeld is.

Een beetje Project X achtig. En die ballen zijn natuurlijk op hun best wanneer ze het bloed onder je nagels vandaan halen.

Die Broekman blijf ik een vreselijke miscast vinden. Heeft totaal niet de coolness die kennelijk van hem verwacht wordt in deze rol.

avatar van pietjefiets

pietjefiets

Na het zien van deze film ben ik een beetje teleurgesteld. De ingrediënten voor deze film zijn er om een iets moois neer te zetten, maar helaas kwam het er niet uit..

Gelukkig hebben we de serie nog.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Toen ze over 'paardekut' begonnen heb ik 'm afgezet. Wat hebben die Nederlandse acteurs tegenwoordig toch een akelige, drukke, popiejopie adhd-uitstraling. Je hebt het of je hebt het niet, die coolness, dat kan je niet spelen. Het zijn gewoon allemaal slappe aftreksels van Tony Montana.

Kijk wijzer: kijk niet.

avatar van holysjit

holysjit

Ik had er ook meer van verwacht. Het begon best goed maar het transformeerde later in een slap kinderachtig verhaal. Jammer, had meer verwacht. Hopelijk komt er wel weer een nieuwe serie.

avatar van Onweersvlieg

Onweersvlieg

Wat is dit een vreselijk kinderachtige, vol cliché's zittende film zeg. En waarom valt dit in vredesnaam onder "thriller"?

avatar van Drifter

Drifter

Uitzetten en wel punten geven mag niet hoor Scrooge.

Geinige film, ik vond het leuk om hem uit te kijken. Paar acteurs zoals Lieve en de jonge politie-agent kunnen beter stoppen met acteren maar verder viel het best mee.

avatar van sandero16

sandero16

Een zeer zwakke film.

Geen spanning aanwezig en zeer slechte acteerprestaties. Vooral die Elias acteerde vreselijk krampachtig en slecht.

Positieve punten waren er wel. Af en toe leuke grappen en mooie camerashots zoals de gevechten.

Het verhaal zelf was zeer simpel en er zat absoluut geen diepgang in.

Er waren heel veel minpunten en maar een paar pluspunten. Vandaar 1,5 *.

avatar van missl

missl

Ik heb zelf ook ergens bij gezeten dus het is wel grappig om te zien en sommige stukjes zijn wel herkenbaar. Echter is deze film (zoals de titel eigenlijk ook aangeeft) 1 groot feest. Ik had er toch ook een soort verhaal bij verwacht maar mijn verwachtingen waren te hoog.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Vervelende niks zeggende film zonder ook maar iets aan verhaal, moraal of humor? Zinloos.

avatar van Akkiej

Akkiej

Geen hoogstaande kwaliteit, maar heb me wel vermaakt. Kan vooral genieten van Tim Murck, wat een fijne acteur is dat! Die Manuel Broekman voegt helaas niks toe aan het hele verhaal.

avatar van De wind

De wind

Slechter dan deze film kan bijna niet. Acteurs die in de serie een prima niveau halen, falen tijdens deze film erg hard.

avatar van Yortisi

Yortisi

Waarschijnlijk dat het komt doordat ik de serie niet gezien heb, maar deze film was het kijken niet waard. Het verhaal was zo bizar dun dat ik eigenlijk na de kleine 1 uur en 30 minuten zoiets had van: waar heb ik naar zitten kijken?

Als ik dan ook moet vertellen waar deze film over gaat zou ik dat in 1 zin af kunnen. Dan vertel je ook overigens gelijk heel het "verhaal". Ik hoop dat dit iets van een afstudeer project was want voor meer dan dat kon het niet door.

Dikke afrader, behalve als je ervan houd om naar bewegende beelden te kijken zonder een verhaallijn te moeten volgen.

avatar van (verwijderd)

(verwijderd)

Nederlandse films zijn standaard slecht. Deze des te meer. Sneu....

avatar van Zeriel

Zeriel

• 2078 stemmen

Leuke serie slechte film

Wat wilden ze nu eigenlijk zeggen met deze film?

Zeer matige film.

'weet jij wel wie ik ben? Ik ben godverdomme Noordzij!!'

. epic.

avatar van Respekked

Respekked

Eerste half uur is verrassend leuk, lekker dik er boven op gelegd allemaal. Dat gedoe met de ME was dan weer minder lollig.

avatar van leatherhead

leatherhead

Nog best geinig. Doet inderdaad nogal aan Project X denken allemaal, al vond ik die dan toch wat leuker. Komt vooral doordat de personages daar wat guitiger waren, hier waren ze me af en toe wat te irritant. Broekman dissoneert nogal, Rozenberg is amper uit te staan. Halina Reijn mogen ze wat mij betreft een acteerverbod geven, al werd haar rol godzijdank tot een minimum beperkt. Enige acteur die er écht positief uitsprong was Murck. Zette een leuke rol neer.

Film vermaakt verder wel en duurt gelukkig lekker kort. Maar daarmee is het meeste gezegd. 2,5*.

avatar van jordybeukeboom

jordybeukeboom

Jammer dat NPO geen budget heeft om betere films uit te zenden

avatar van lingoer

lingoer

Ik geloof de slechtste nederlandse film ooit. Geen verhaal, zeer weinig realiteit, dom.

avatar van Decec

Decec

Een goede drama film...

Goed verhaal...

Redelijk acteerwerk...

Goed achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Goed breedbeeld, geen HD...

Te snel camerabeweging...

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2037 berichten

alles het tegenovergestelde wat hieronder beschreven staat.
de acteerprestaties waren slecht, ik kon er geen drama/thriller, noch komedie uithalen.
de scene met het vallende fust zo door het raam, recht in de voorruit van de politieauto was het begin van de slechte ongeloofwaardige film.

en die ( Dr. Phill achtige) speech van Marietje op het eind die zogenaamd spontaan ter plaatse verzonnen moest zijn ....

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Niet helemaal gezien, maar wat ik ervan zag (kwam er toevallig op tijdens het zappen want ik houd normaal helemaal niet van Nederlandse films) helemaal niet slecht hoor voor een Nederlandse productie.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

lingoer schreef:

Ik weet zeker van niet. Wat dacht je van bagger als Gangsterboys, de Zeemeerman of Ushi must marry? En als ik even m'n best ga doen kan ik er zo nog tig opnoemen. Dit behoort totaal niet tot het slechtste van Hollandse bodem.

avatar van Phantasm

Phantasm

Het begin was nog vrij aardig, maar daarna zakte het helaas toch wat in. Je moet er ook van houden.

avatar van deridder

deridder

Ik denk ook dat het de slechtste Nederlandse film ooit is. Namelijk, als de film nog iets slechter zou zijn dan zou het zelfspot worden (zoals bij new kids), en zelfspot is tenminste grappig. Het is best knap dat iemand een zo slechte film kan maken zonder dat het grappig wordt.