Alien Autopsy (2006)

Verenigd Koninkrijk
Sciencefiction / Komedie

geregisseerd door Jonny Campbell
met Declan Donnelly, Ant McPartlin en Bill Pullman

Ray Santilli (Declan Donnelly) en zijn vriend Gary Shoefield (Ant McPartlin) maken een trip naar de VS. Tot hun stomme verbazing ontdekken zij op zekere dag een militaire film die top-secret is. De film bevat beelden die de wijze waarop de mensheid tegen het universum aankijkt voorgoed zal veranderen. Zij lenen geld van een drugsbaron en keren naar Engeland terug met het beeldenmateriaal. De mediahype die dan ontstaat zet hen in de schijnwerpers. Het blijkt dat zij nog een geheim te verbergen hebben en wanneer dat ontdekt dreigt te worden is hun leven in gevaar.

avatar van argus
Trailer vindt je op de Website .

BlueSword
ik zie er nog niet genoeg om te weten of deze film echt leuk zou kunnen zijn, beetje saaie trailer dus.

Wel een aardig filmpje.

Lekker luchtig gefilmd, paar visueel fijne scenes, hier en daar leuke effectjes. Niet meteen een echt "lol" comedy, maar meer een luchtig relaas met hier en daar enkele larger than life personages.

Veel meer valt er niet te zeggen over dit soort filmpjes. Je vindt het vermakelijk of niet, verder is er niet veel aan. Ik vond het dus best vermakelijk.

avatar van Macmanus
Okey.

Wel eens met Onderhond. Luchtig en best vermakelijk is dit allemaal. Nergens echt moeten lachen, maar ook nergens geïrriteerd. Leuke beelden maar nergens meesterlijke beelden. Zo kan ik nog wel even door gaan.

2.5* Lijken me wel genoeg.
Dit soort films kun je het best vergelijken met als je een mars reep eet omdat je nog niks gegeten hebt. Het geknor in je maag is even weg, maar je hebt toch nog steeds honger.

avatar van bisse
Ik vond deze film dus echt te gek.Ik vond het heerlijk dat de regisseur meerdere genres op een leuke manier laat samenkomen.De film biedt spanning,entertainment,humor en een aantrekkelijke verhaallijn en mooie opbouw. De humor is erg goed maar verwacht geen 10grappen binnen de minuut maar een over het algemeen grappige verhaallijn.
Een echte aanrader 4 ster

avatar van Sentinel69
Ik kan het niet anders zeggen dat ik dit een saaie en uiterst slaapverwekkende film vond.Weinig diepgang en weinig humor.

Leuke film. Kijkt lekker weg, boeit van begin tot eind. Hoogdravend echter niet. Drie sterren?

Simpele film die idd lekker wegkijkt, na een uur keek ik op de klok en had zoiets van nu al een uur gekeken?!? Wel geinig hoe ze vertellen hoe het allemaal is gebeurd enzo.

3 sterren.

joey87
Vond er niet zoveel aan.

avatar van Diederik58
Beslist de moeite waard om te kijken. Geen onderbroekenlol en grappen waarvan je buikpijn krijgt van het lachen. Maar een aardig verhaal hoe de wereld genaaid wordt. En is dat al niet diverse malen zo gebeurd?
Overigens is de autopsie, zoals die in de fim te zien is, op internet te vinden.

BS
Leuke mix van SF met een schepje humor.

Voor de rest, tja, het is eigenlijk al gezegt : leuke wegkijkfilm zonder veel gedoe.

Redelijk film.

Acteerwerk is leuk.(van iedereen)
simpel verhaal.

een paar 80's en 90's nummers geven een speciale wending aan deze film.

Diederik58 schreef:

hier vind je meer informatie over het verhaal.

dacht wel dat die beelden al langer bekend waren dan 1995.

leuk verhaal,

zet je wel aan het denken. 7.5/10

snap die score van op IMDB helemaaaaal niet

avatar van Skrean
Vond het een leuke film, zo zie je maar weer es, wat tegenwoordig allemaal mogelijk is.
Goede positieve insteek.
Hier aan daar had het nog net ietsje beter gekund.
Maar toch ruim voldoende.

avatar van Skrean
Nadat ik een paar andere topfims een 3,5 heb gegeven moet ik deze keuze aanpassen naar gewoon voldoende= 3 sterren.

avatar van _Moonwalker
Geweldig film!

Even voor de duidelijkheid: Dit is geen film die je moet zien als je niet in het "echt" geïnteresseerd bent in Aliens en UFO's.
Doe jezelf een plezier en lees eens op wikipedia wat er over het verhaal staat geschreven. Dan heb ik het nog niet over de ontelbare websites met zowel gelovigen als critici.

Ik kan me nog herinneren dat ik ademloos zat te kijken toen ik de ("echte") alien autopsy de eerste keer had gezien. Natuurlijk zoals altijd met een stem die stees FAKE riep, maar hey..."I wanted to believe".

Met deze film hebben ze het verhaal prima verteld. Het grappige is dat we nu niet weten of het nou echt was of niet.
Het is maar wat jij zelf wilt geloven. Santinili zegt dat hij de echte footage wel heeft gezien, dan moet je hem op zijn woord gaan geloven. Maar hij heeft ook toegegeven dat de autopsy "fake" was behalve een aantal frames die gered konden worden van de originele film.

ik zit nu met tegenstrijdige gevoelens. Aan de ene kant hebben ze het verpest voor mensen die echt geïnteresseerd zijn in UFO's en Aliens, en zo een rookgordijn gemaakt waarachter de echte zaken nog mysterieuzer zijn geworden. Aan de andere kant moet je niet anders dan hun durf bewonderen. Een van de grootste hoax (of niet?) ever in film.

avatar van brucecampbell
Erg leuke komedie die blijkbaar door het grote publiek over het hoofd is gezien.
Als Roswell al een mysterie was wordt het met deze film alleen maar groter!
The truth is out there!

avatar van Betamax
Aardige film.
En als je niet in UFO's geloofd kan je deze film prima zien hoor.
Prima humor en een lekker raar verhaal.
En UFO's....eerst zien dan geloven!

avatar van nightbreed
_Moonwalker schreef:

Pure onzin! Dit is gewoon een grappige film en daar hoef je geen alien of UFO freak voor te zijn. Ik denk dat zo'n beetje iedereen in Nederland ooit die hoax te zien heeft gekregen (TV en/of internet).
Mensen die elke dag dromen over aliens kunnen dit een waardeloze film vinden en mensen die aliens onzin vinden kunnen dit een prachtige film vinden.

Ik heb de film op de BBC gezien en helaas is de kabelmaatschappij zo slap om het signaal van de BBC altijd in 4:3 uit te zenden, daar erger ik me keer op keer aan. Desondanks heb ik erg genoten van dit zeer amusante en bescheiden werkje.

avatar van bladerunner2007
Leuke film, heb me erg vermaakt.
Verhaal is leuk opgezet en heb best wel moeten lachen.
Gewoon gaan zien.

avatar van brabusRUS
Who the fuck is that?

Daar moest ik best om lachen, toen Harry Stanton dat zei.

De film aardig, niet echt grappig, maar kijkt lekker weg. Geinig hoe dat filmen werd gedaan in het appartement. Verhaal overigens waar gebeurd.

avatar van _Moonwalker
nightbreed schreef:

Daarom schreef ik eronder dat je best naar wikipedia kan gaan om de achtergrond te lezen. Dan weet je tenminste waar het over gaat.

avatar van Crook
brabusRUS schreef:
Who the fuck is that?

hahahaha dat was echt goed ja!

avatar van bozzy
Op zich een aardig filmpje over een 1 of andere E.T.
zaten best leuke stukjes in maar ook veel mindere,dus een voldoende haalt tie niet bij mij.

avatar van boozebelly
Wel een geinig filmpje gebaseerd op DEZE beruchte Alien autopsie opname.
Wat de makers van deze film doen is eigenlijk een verhaaltje om het uitkomen van de beelden van die oude autopsie heen breien en dat doen ze best leuk, met een fijn portie humor.
De film kijkt vrij vlot weg en de cast presteert ook naar behoren.

Vermakelijk. 3,0*

avatar van 606
Zeer leuke verzonnen verhaal wat dus gebaseerd is op een echte gebeurtenis.
Goed acteerwerk en soms leuke grappen.

3,5 ster

avatar van riefenstahl
Erg leuke film met de Engelse sfeer en humor waar ik zo gek op ben.
Het sterke punt vind ik dat het toch steeds net iets anders loopt dan je verwacht.
Ik denk trouwens dat de film niet ver van de waarheid af zit.
En Harry Dean Stanton

avatar van SnakeDoc
Ik dacht al ... ik ken die gasten ergens van. Britains Got Talent natuurlijk

Wel een aardig duo. Verhaal is gewoon heel gemiddeld uitgewerkt. Niet al te bijzonder allemaal. Paar grappige momenten, maar ook veel stukken waar te weinig gebeurd.

Krijgt van mij toch net die voldoende!

avatar van MovieMind
Een goede hoax die op een aardige manier verfilmd is.
Als je de beelden van deze autopsy in het verleden ooit hebt bekeken, dan kun je deze film waarschijnlijk voldoende genoeg waarderen.

avatar van knusse stoel
Aardige film die regelmatig de lachrimpels weer verdiepen gaat maar we hebben betere gezien.
Vooral de autopsie vonden we heel raak bedacht.
Je moet er maar opkomen.
3* en vooral om het goede acteren van de groep.

avatar van bjerik76
vond het te rommelig en niet leuk gefilmd.
je jaren 80 stijl was dan wel leuk te zien met al die VHS banden uit de videotheek die je dan stiekum via een aantal andere videorecorders ging overkohieren, dus niet op pauze kon zetten of herderspoelen... wat een tijd !
maar qua inhoud film verder deed het niks bij me

avatar van ILDIB
ik heb me meer dan vermaakt. soms helaas wel iets te flauw maar in t algemeen gewoon vermakelijk.