House of Cards (1993)

geregisseerd door Michael Lessac
met Kathleen Turner, Tommy Lee Jones en Asha Menina

Ruth Matthews is drie jaar bezig met de restauratie van een oude Maya tempel als haar man daar komt te overlijden. Ze keert, samen met haar 6 jaar oude dochter Sally en haar zoon Michael van 12, terug naar Noord-Carolina. Sindsdien weigert haar dochter een woord te spreken. Ruth wijt dit aan de dood van haar man en de plotselinge terugkeernaar Amerika. Maar als het stilzwijgen van Sally aanhoudt, en het meisje een wonderbaarlijke gave blijkt te hebben, besluit Ruth de hulp in te roepen van dr. Jacob Beerlander.

avatar van Castor Troy
Niet verwonderlijk dat bij dit niemendalletje nog geen bericht stond, het verhaal is niet bijzonder en Turner en Jones heb ik al eens beter gezien.

avatar van Bokito
Zo wordt maar weer duidelijk dat kinderen gevoelig zijn voor wat wij het bovennatuurlijke noemen. Maar waar we gewoon midden inzitten. In dat oogpunt redelijke film.

avatar van Marvinleeaday
Dit was nu echt een film waar men dacht: "oh ja, er moet ook nog een eind aan zitten". Voor de rest was het overigens ook allemaal "net niet".