Ripper (2001)

Canada / Verenigd Koninkrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door John Eyres
met A.J. Cook, Bruce Payne en Ryan Northcott

Molly Keller heeft een bloedstollend verleden achter haar rug: ze is de enige van haar vrienden die tijdens een vakantie de herhaaldelijke aanvallen van een seriemoordenaar overleefde. Als studente aan Berkeley University verdiept ze zich onder leiding van professor Marshall Kane in onderzoek naar de psyche van seriemoordenaars. Dan blijkt het kwaad dat eerder op afschuwelijke wijze zijn tol eiste te zijn teruggekeerd, op de campus ditmaal. De moordenaar opereert volgens de wijze van de moordenaar van vele onopgeloste Engelse moorden: Jack the Ripper.

avatar van dartviper
Ik kan niet voorstellen dat er een 1.5 gemiddeld staat voor deze film geef hem zelf een 2.5 omdat er wel wat leuke fouten zijn maar voor de rest mooi spannend en weer lekker verassend aan het eind.

TVGids
Verrassend spannende Thriller. *** sterren

destijds voor 5 euro gekocht bij bart smit. Vond de film behoorlijk goed. Het is wel een aanrader om te kijken,je zult je niet vervelen.

avatar van De_Hollander
Spannende film

Tja, het wordt spannend gebracht ja maar het script vertoont nogal wat grote gaten en het einde slaat werkelijk nergens op. Erg jammer want het verhaal opzich is best goed, alleen de uitwerking is veel te zwak..

Wat vond ik dit een slechte film zeg..
Er word slecht geacteerd, de film wordt (voor mij) nergens eng of spannend, het verhaal is niet bepaald orrigineel en het einde is echt het dieptepunt van de film, lachwekkend gewoon.
De enige reden die deze van een 0.5* red, is dat het einde onbedoeld grappig is (hmm..mischien was het dus ook wel het hoogtepunt..).

vonnek ne goeie film, zeker geen origineel verhaal maarja.
toch 4*

Ik vond het een matige film. Het begin was ok maar het eind was weer eens heel raar. Je blijkft weer met een vraag zitten. Wie was de killer? Beeld van de film was soms te donker en het en geluid was ook niet echt goed te noemen. Dus voor mij niet meer dan 2,5*

avatar van xenne
dartviper schreef:
Ik kan niet voorstellen dat er een 1.5 gemiddeld staat voor deze film

ondertussen staat er 2½ als gemiddelde, en dat vind ik dan weer belachelijk veel voor deze film, zeer weinig plezier beleefd aan deze prent. dit is overduidelijk een horrorfilm voor een tienerpubliek, vervelende personages, onnozele dialogen, om over de montage nog maar te zwijgen, om misselijk van te worden. film wil een intelligent verhaal brengen maar faalt pijnlijk ... 1 voor de moeite, maar zit echt niet ver van het minimum

avatar van code9
Geinig hersenloos genrewerkje dat nog best te genieten is, mits je je verstand onder het vriespunt draait vanwege het gammele script en de soms erg krakkemikkige uitvoering hiervan.

Eén voor één draven ze weer op, de verdachten. De overbekende duistere rechercheur, de creapy leraar die bíjna normaal lijkt, de student met de zenuwtic... kortom, 13 in een dozijn elementen. Je weet dus wat je gaat kijken als je deze dvd in je speler frommelt.

Toch zijn er een paar momenten waarop het voorspelbare verhaal nét even anders loopt. Juist door het overdrijven van zo'n beetje alle tienerslashercliché's is Ripper best leuk, al had de zelfspot er wat mij betreft nog een stuk dikker bovenop mogen liggen.

Nu is het simpele verhaaltje toch te fragmentarisch en te rommelig om echt goed te zijn. Toch verveelt de film nergens, mede omdat de 'tieners' aardig hun best doen om er iets van te maken.

Het einde is een vaag zooitje, daar wisten ze duidelijk niet goed raad mee. Al met al niet eens erg voor een film als deze - er is niet voor niets een vervolg op gemaakt (dat ik overigens nog niet gezien heb, dus geen idee of deel 2 voortborduurt op deel 1).

Ripper = hapslikwegvermaak, 'goed' voor

avatar van horrorfreak23
verrassend einde wel maar de acteerprestaties bij sommige acteurs lieten te wensen over

Vond er niet veel verassend aan. Alles zag je van mijlenver aankomen en verder was het ook niet veel soeps. Enkel de moorden waren af en toe nog een beetje origineel gevonden.

1.5 *

avatar van Boeikens
Vond het verhaal wel geslaagd. Er zaten enkele spannende en bloedige momenten in en het einde was ook niet onmiddellijk voorspelbaar.

Don_Mat
Slappe film. Porno camera werk, en b acteurs. Rare manier van film maken en bovendien ongeloofwaardig.

Chaotische film met aardig wat hiaten en een einde waarin wij weer een x-aantal keren op het verkeerde been worden gezet, maar ondanks dat alles redelijk vermaak als je een avondje niets te doen hebt. Wel erg drukke muziek.

avatar van Legan
Diekmans schreef:
Precies mijn sentimenten. Ik vraag me af of ik soms te oud wordt voor dit soort films . In ieder geval leuk om Payne weer eens te zien in een rol typisch voor hem.

avatar van horrorjp
goed acteerwerk en de muziek was ook zeer goed! maar daar blijft het egt bij. het verhaal vind ik betje te saai worden. en het was allemaal wel een beetje overdreven vond ik.

avatar van Spetie
Standaardfilmpje waarin het raadsel van een soort nieuwe Jack-the-Ripper moet worden opgelost. Het acteerwerk is niet echt goed, hoewel Payne nog wel aardig op dreef is. De film bevat behoorlijk wat plotgaten en het einde is wel erg ver gezocht.

Verstand op 0 en deze is wel enigszinds genietbaar. Bij het einde hadden ze pas door dat ze al over de 110 minuten waren en dat de camera het niet lang meer vol ging houden. Dus hebben ze maar wat vage stukjes aaneengeplakt met de hoop dat ze een goed einde in elkaar gebreid zouden hebben. Jammer genoeg is dat mislukt.

Toch een 2.5*

avatar van Ajax&Litmanen1
Chaotisch standaardfilmpje zonder echte klasse en spanning. Het barst van de cliche's en het is allemaal cheap uitgewerkt. Er zaten een paar goede scene's in maar overall is dit niet zo goed. Acteerwerk is ook best bedroevend.

avatar van -Roald-
het verbaast me wel een beetje dat het gem. van deze film zo laag is, want zo slecht was die niet. beter gezegt; ik vond hem best goed

hmmm Redelijke film..
Maar weet iemand toevallig hoe het liedje heet dat ze op RTL7 draaide tijdens het voorstukje van de film?

avatar van leandero
Wat een belachelijk slechte film, heel erg voorspelbaar in het begin kon ik al voorspellen wie de dader was.
En ook nog slechte special effecten .
Toch nog een 2 omdat hij op sommige momenten toch wel spannend was.
Maar het overgrote deel van de film heb ik geslapen.

Het feit dat er spannende momenten in zaten
maakt het bij mij al met al een redelijke film.
Ik ging er van uit dat het bij lange na niet zo'n bijzondere film
zou zijn, maar na het bekijken er van, was bij mij het tegendeel.

avatar van 606
A J cook is een mooie dame gelukkig maar anders was de film nog slechter geweest.
Verhaal rammelt en einde snap ik niet,
voor de spanning

2,5 ster

avatar van Mac Hammer Fan
Bij vlagen spannend, maar grotendeels in de grond geboord door de bij momenten onvoorstelbaar slechte dialogen. Cliché-slasher met een geforceerd slot. Verrassend vond ik "Ripper" geenszins, sommigen vinden hem misschien verassend.
De speciale effecten konden er wel door in mijn ogen.

avatar van misterwhite
Standaard slasher film met niet veel bijzonders. Af en toe wat spanning maar vaak maar zeer gewoontjes.

Zo slecht vond ik hem nu ook weer niet hoor hij krijgt een 3,5 * van mij

avatar van eavymetal
De film is gewoon een goede en spannende Horror/Thriller die een aantal goede schrik-momenten bevat.

avatar van misterdhdh
nog redelijk amusant filmpje, weet er niet echt veel meer van, maar weet wel dat er toch nog een paar spannende scenes inzaten zoals in het mortuarium, maar ja is altijd griezelig een mortuarium

2.5/5