History Is Made at Night (1999)

Alternatieve titel: Spy Games

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Duitsland / Finland
Romantiek

geregisseerd door Ilkka Järvi-Laturi
met Bill Pullman, Irène Jacob en Bruno Kirby

Harry is een Amerikaanse spion en Natasja is een Rusische geheim agente. Beide weten dat ze in deze nieuwe eeuw veel minder belangrijk zijn, hoewel hun superieuren de spionnenbusiness nog wel serieus nemen. Maar dan wordt er een pornoband met een gecodeerde boodschap voor de Russen onderschept door de CIA.

Hoe maak ik een totaal onbegrijpelijke film, die iets met spionage en een pornoband te maken schijnt te hebben en giet ik er ook nog een soort comedy sausje over heen. Nou, dat is goed gelukt. Geen wonder dat niemand er over schrijft hier. Valt geen touw aan vast te knopen. Ondanks al die productielanden is het gewoon Amerikaanse pulp. Met een vreselijke score van ene Courtney Pine, wie dat ook zijn mag.