Bingo (1991)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Matthew Robbins
met Cindy Williams, David Rasche en Robert J. Steinmiller Jr.

Bingo is een circushond die slecht behandeld wordt en op een dag besluit om weg te lopen. Hij gaat op zoek naar vrijheid en hoopt opgenomen te worden in de liefdevolle omgeving van een gastvrije familie. Toevallig redt hij de kleine Chuckie van de verdrinkingsdood. Hoewel beiden meteen vriendjes worden, moet Chuckie de hond verbergen omdat zijn ouders het dier niet in huis willen hebben. Wanneer zijn vader voor zijn werk moet verhuizen, moet Chuckie Bingo achterlaten. Bingo laat het hier echter niet bij: hij doorkruist het land op zoek naar Chuckie en maakt ondertussen vele avonturen mee.

Dat kom je maar zelden tegen : dat de hondetrainer de belangrijkste creatieve figuur is bij het maken van een film.
Maar hier is dat (vermoed ik) echt het geval. De trainer van een slim hondje heeft een lijstje gemaakt van de malle dingen die zijn viervoeter allemaal kan, en iemand heeft een scenarioschrijver in dienst genomen om daar een soort van script uit te bakken. Er zit een circus in, een boevenduo, een hondeslager, een lange tocht op zoek naar het baasje... allemaal clichéwerk.

Heel raar wordt het als een (echte) agent het hondje een bekeuring geeft, en als de hond in een rechtszaal moet getuigen. Dat is alleen leuk voor de scriptschrijver - niet voor het jonge publiek.

Mijn jonge dochter vond het overigens een gezellige film, en het hondje kon haar goedkeuring wegdragen. Ze moest veel vertederd glimlachen, en ik heb vooral naar háar gekeken en zo kwamen we de 90 minuten best aangenaam door.

avatar van John Doe
Eerste film die ik heb gezien ooit, toen vond ik het helemaal te gek...die waarde zorgt voor 2.5. Niet nog een keer gezien (dan wordt het misschien een 0.5 )

avatar van V
V
Heb hetzelfde als John Doe. Heb deze op m'n tiende in de bios gezien en vond hem toen helemaal te gek. Toen zou ik hem zeker 5* sterren hebben gegeven, maar laat ik het nu toch maar op 3* houden

avatar van dave
vond hem vroeger wel goed maar na verloop van tijd gaat er toch wel een ster of twee af.

avatar van Purmerend
Enige leuke scene: Dat Bingo op de weg ligt en een agent hem overeind probeert te helpen. En dat die agent de champagne lucht uit zijn mond ruikt, en Bingo over een lijntje laat lopen om te kijken of hij dronken is.
Matige film maar voor alle kunstjes van Bingo 1*

Vroeger vond ik dit altijd een hele zielige film, teminste dat staat in mijn gedachte. verder wel prima kinder filmpje, nu 14 jaar later is inderdaad beter om niet meer kijken.

Jeugdsentiment. Het gaat natuurlijk helemaal nergens over maar destijds vond ik hem helemaal geweldig.

avatar van martlybra
Allemaal kijken Zondag! Dan kan deze mooi de flop 100 in!

avatar van Phantasm
Vermakelijke komedie die niet echt verveeld, leuk amusement.

avatar van Waackx
Wat een overdreven gedoe zeg.
Een gemiddelde van 1,71.
Nee dit is geen meesterwerk ofzo maar zeer leuke film voor kinderen tot een jaar of 10.
Voor een kinderfilm zit het verhaal goed in elkaar en is de hond is zeer charmant.
Vroeger als klein jochie heb ik me altijd erg vermaakt met deze film.
En een Flop 100 -notering zou echt bespottelijk wezen.
Gewoon een mooie 6 voor deze leuke en soms ook ontroerende film.

puckb96
Ik snap nie waarom sommige mensen zulke films slecht vinden. Tis gewoon leuk bedoeld en met namen voor kidzzz bedoeld.

avatar van RedBull666
Te lage score voor een geweldige mooie kinderfilm wat ik weet uit me kinderjaren en naast deze heb ik ook vaak beethoven gezien en ook honden gaan naar de hemel en ik kan nog veel meer opnoemen. Echt al die jaren 90 kinderfilms en ik waardeer deze films en ook al vinden mensen het niet zo goed als vroeger, nee ok prima het is ook meer voor een kinder publiek, maar het is je wel bij gestaan blijkbaar en dat is ook de bedoeling van dit soort films en dat moet je koesteren vind ik, daar heb je een leuke herrinerring aan van in je kinderjaren aan dit soort films, anders zou je geen herrinerringen hebben toch!!!! dus blijf reëel, en ik als kind vond het een hele erge zielige film maar er was altijd een goed einde en dat was fijn, en dan de bij ik ben ook heel erg een hondenliefhebber dus en dat speelt natuurlijk ook mee... en mijn mening is, ik lees heel vaak reacties bij films voordat ik een film ga kijken en ik vind dat de mensen hier op moviemeter heel erg kritisch altijd zijn en de reviews bij deze film ook en dat vind ik gewoon jammer, begrijp me niet verkeerd iedereen heeft ze eigen mening dat mag en dat is ook goed en ik ga daar ook niet verder over in discussie en ik plaats nooit een bericht dat is heel zelden maar nu wel ik toch even mijn mening delen !!!!!! dus kortom uit mijn kinderjaren vond ik dit een TOPFILM die mij is bij gebleven een goeie leuek herrinerring en dat koester ik en dat zal ook zo blijven. 3 sterren (y)