The Virgin Queen (2005)

Verenigd Koninkrijk
240 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Coky Giedroyc
met Anne-Marie Duff, Tom Hardy en Emilia Fox

"The Virgin Queen" vertelt het verhaal over het leven van de Britse Koningin Elizabeth I. Over de angstige dagen dat haar zuster "Bloody Mary" haar wil laten vermoorden, maar ook over haar overwinning op de Spaanse Armada. Ook haar liefde voor sir Robert Dudley komt aan bod. Tenslotte haar oude dag en haar laatste, raadselachtige verhouding met haar jonge protégé, de Graaf van Essex.

avatar van kort0235
Ben benieuwd of deze verfilming de fantastische versie met Cate Blanchett kan overtreffen! Kan bijna niet , zou ik zeggen.

kArIzMa_TuRk
is deze film niet een beetje te kort..
woooow hij duurt 4 uur lang.. pff

avatar van catweasel
Zo zo, Anne-Marie Duff als Elizabeth I. Een nogal gewaagde keus als je het mij vraagt. Ik ken Duff van de kleine bijrolletjes die ze speelt in: Charles II, The Way we Live Now en Dr. Zhivago. Ze acteert daarin zeer verdienstelijk, maar om haar de hoofdrol in een vier-uur durend drama te geven. Ze bleef in de andere miniseries erg oppervlakkig, hoewel dat ook aan de ontbrekende diepgang in de rollen kan liggen.

Zal in de loop van de volgende week, de dvd maar gaan huren. Ik verheug me op: Ian Hart en Hans Matheson. Maar, wie weet. Misschien verrast Anne-Marie Duff me wel.