Gli Occhi Freddi della Paura (1971)

Alternatieve titel: Cold Eyes of Fear

Italië / Spanje
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Enzo G. Castellari
met Giovanni Ralli, Frank Wolff en Fernando Rey

De crimineel Arthur Welt breekt met de hulp van zijn kompaan Quill in in het mooie Londense herenhuis van de rechter Juez Flower. Ze terroriseren er diens neef en een Italiaanse prostituee. Terwijl Quill op zoek is naar geld, is Welt nog op zoek naar iets anders...

Meneer Bungel
pippo il buffone schreef:
Tot slot:er staat een fout in de synopsis(doen ze anders nooit), want Garko speelt niet de zoon van Rey,maar diens neef.Of Ralli ook echt een escort is,wordt niet geexpliceerd.
Een en ander aangepast; op Imdb wordt echter in de user reviews voor het merendeel gesproken over een prostituee.

avatar van wendyvortex
Speelt in swinging London? Tsja daar hebben we wat aan met 5 minuten buitenscenes.
Redelijk standaard gijzelingsdrama (alternatieve Engelse titel: Desperate Moments) en juist wederom The Desperate Hours in de revisie.
Voor zover dit al een giallo is, gaat ie zeker niet mee met de toppers: een beetje geweld, maar geen thrills en geen driedubbel doorgedraaide plottwists.
Fernando Rey is hoogstens een middagje op de set geweest.
Helemaal niks om positief over te zijn? Nou ja een Morricone-soundtrack is nooit weg en shots door de ijsblokjes en de draaischijf van de telefoon.

Het bekende recept: enkele grandioze scenes maakt ook deze Castellari de moeite waard. Ook de opzwepende score van Morricone valt op. Maar Enzo heeft betere films gemaakt.

avatar van joolstein
Home-invasie die nog aardig van start gaat maar steeds verder opschuif naar saaie spraakzaamheid. Zodat een poging tot spanning, via een deur met explosieven, ook niet veel indruk meer maakt e! De regisseur doet nog zijn best om het saaie plot, door vindingrijke shots op te leuken maar kan hier ook verder niet veel meer aan redden. De film wordt nogal eens aangekondigd als een Giallo maar er is geen mysterieuze moordenaar of enig andere genre-kenmerk. Alleen de amusante opening en de score van Ennio Morricone komen er nog enigszins bij in de buurt. Niet echt geweldig, vergeetbaar en maar soms vermakelijk.