One Way Out (2002)

Canada
Actie / Misdaad

geregisseerd door Allan A. Goldstein
met James Belushi, Jason Bateman en Angela Featherstone

Harry Woltz is een rechercheur maar hij heeft een klein probleempje. Door zijn verslaving aan drank, gokken en mooie vrouwen heeft hij een flinke schuld bij de gebroeders Russel. Hun partner Evans Farrow, een bloedmooie nymphomane, weet Harry te verleiden. De Russels eisen van Harry dat hij zijn schuld betaalt, door de moord op Evans voor te bereiden. Haar echtgenoot zal deze gruweldaad echter moeten uitvoeren. Als de partner van Harry op deze moordzaak wordt gezet, blijkt opeens dat 'de gerespecteerde rechercheur moordzaken' zelf van moord verdacht wordt.

Diesel
Niet al te bijzondere maar wel redelijk onderhoudende politiethriller met een aardige rol van James Belushi als keiharde rechercheur. 2,5*

Aardige film met goede vertolkingen. Vooral James Belushi speelt een goede rol en Angela Featherstone vult hem prima aan.
Het verhaal is niet echt orgineel maar wel pakkend, vooral het laatste half uur is sterk en de climax is redelijk verrassend. Een flitsende actiefilm moet je overigens niet verwachten.

Ben persoonlijk wel een fan van Belushi.
Opnieuw een rol op zijn lijf geschreven.
Doorleefd,problematisch en alcoholverslaafd.
Goed onderhoudend en een hard eind...
Laat indruk achter.

avatar van centurion81
Niet superbijzonder ofzo maar wel aardige misdaadfilm....

Komt ie 'n keer op TV en heb je niks te doen dan is dit een prima besteding van je tijd..

nee, film overtuigde mij niet..

Behoorlijk onderhoudende thriller, met een ijzersterke Belushi. Het tempo zit er lekker in en het geheel blijft boeiend van begin tot een minuut voor tijd. Een film met dergelijk veel wendingen loopt het risico door te draven, maar hier slikte ik een en ander voor zoete koek. Jammer van het over the top opvangen van de kogel en het feit dat er zoals bij zoveel films teveel uitleg wordt verschaft. Een bezwaar wat het genre toch wel vaak met zich mee neemt.

Toch een krappe ***1/2