Before It Had a Name (2005)

Alternatieve titel: Black Widow

geregisseerd door Giada Colagrande
met Willem Dafoe, Giada Colagrande en Seymour Cassel

Een jonge Italiaanse vrouw erft een modern huis in New York van haar overleden minnaar. Als ze voor het eerst een kijkje gaat nemen in het huis ontmoet ze de beheerder van het huis...

avatar van schaper
ik heb wel meerdere films gezien van dafoe en die vond ik altijd wel aardig. Maar deze moet je snel weer vergeten. Slecht en houterig geacteert, het is nergens spannend of opwindend. Zeker niet wanneer dafoe door het rode lapje gaat...gatvdme!!! Krijgt van mij een halve ster omdat hij door het rode lapje gaat hahaha..voor de rest snel vergeten deze...

avatar van Summerlinda
Wat een waardeloze film met een nog waardelozer eind! Geen verhaal, geen spanning, tenzij je een steeds terugkerend horrordeuntje en een uil spannend vindt. De hele film gaat werkelijk nergens over. Waste of time, jammer want ik had veel meer verwacht van Dafoe.

avatar van CreativeStar
Dit zijn inderdaad de juiste beoordelingen voor deze film. Zo ongelofelijk saai! Het lijkt constant te komen, maar er komt niks, behalve die uil .. Kijk hem niet, want het is een verspilling van je tijd, jammer ...

avatar van bugno
Tijdverspilling om deze film te zien,0.5*

avatar van MiSs CrY bAbY
Jammer, ook ik had er meer van verwacht, ook omdat de film mede is geschreven door Dafoe.

Het zwalkt maar een beetje door, er gebeurd helemaal niks boeiends. En inderdaad, de scène over 'het rode lapje', is ronduit vies. Ik wist wel dat Dafoe vaker seksuelere dingen in films laat zien,maar dat is allemaal nog wel te doen, dit gaat dan weer te ver.

avatar van thomzi50
Geschreven door Dafoe en zijn vrouw, de regisseuse.

avatar van ILDIB
Zelden gezien, zoveel mensen die het allemaal eens zijn over de slechtheid van deze film..

avatar van weaselweasel
Jemig, dit klinkt niet al te best.
Niemand gaf hoger dan 2,5 sterren en het gros geeft slechts 0,5 sterren.

Zonde, want verder is (as usual) weer geen reet op TV.

avatar van marximaal
echt slecht

Wat een afschuwelijke film!
Slecht verhaal, slecht geacteerd.
Erg jammer!

avatar van DjFrankie
Poging gedaan onm te kijken na 40 minuten gestopt, kan mijn tijd beter besteden.

avatar van eppo349
Geschreven door Dafoe en geregisseerd door z'n vrouw.
Die kunnen dat dus niet en moeten ze ook niet meer doen. En wat kan dat mokkel slecht acteren.
Kijk de film niet meer af. Geen stem waard.

avatar van Queen-Bee
Slecht?!?! Dat is het woord niet... begreep ineens waarom de regisseur van Mr. Bean 2 Dafoe heeft gevraagd ... Before is had a name?!?!? Het shouldn't have a name... dit soort vage privéprojectjes behoren in Dafoe's echtelijke slaapkamer... ik heb er gewoon de slappe lachvan gekregen...

avatar van nadrin
eppo349 schreef:
Geschreven door Dafoe en geregisseerd door z'n vrouw.
Kijk de film niet meer af. Geen stem waard.

klopt .

bij VTM was hij aangekondigd als actiefilm.
Wel er was wel actie maar niet degene die ik verwachte

Een gezamenlijke productie van Willen Dafoe en zijn (mooie) Italiaanse vrouw Giada Colagrande. Hij schreef het verhaal, zij deed de regie en samen vervullen ze de voornaamste rollen. Het gaat over de ontmoeting tussen een vrouw die in de omgeving van New York een huis heeft geërfd en de beheerder van het huis. Een stroeve ontmoeting die leidt tot een stroeve relatie. De vrouw schijnt het huis geërfd te hebben van haar man of minnaar, de film is niet scheutig met het vertellen van feiten. In het wat vreemde huis ontdekt ze schokkende feiten over het verleden van haar man, met wie ze kennelijk in New York heeft geleefd. Daar heeft de huisbewaarder mee te maken gehad, maar wat precies komen we niet te weten.

Intrigerend, zou je zeggen. Ik was aanvankelijk ook niet zo negatief als de meesten hier (of op IMDb). Die schurende (seksuele) relatie heeft wel wat interessants. Beiden hebben ook een verborgen agenda. Maar de film verzuimt dit uit te diepen. In feite zit er nauwelijks enige voortgang, laat staan dramatische ontwikkeling, in het verhaal. Het slot is zo absurd en ongeloofwaardig dat het de hele film (die toch nog wel wat belangstelling heeft getrokken) om zeep helpt.

Het is een Amerikaanse film, dus de seks en het bloot is voor Europese begrippen nogal voorzichtig en ingetogen. Daar is niks mis mee. De 'beroemde' tamponscène stelt ook niet zoveel voor; een normale situatie tussen minnaars; mij is het ook wel eens overkomen. Maar natuurlijk niet voor Amerikaanse kijkers. Zo is van deze toch al voorzichtige film nog een gekuiste versie uitgebracht op DVD. Heb je een slechte film gemaakt, wordt er nog in geknipt ook.