• 8.262.991 stemmen

Yolanda and the Thief (1945)

Muziek | 108 minuten

Genre: Muziek

Geregisseerd door: Vincente Minnelli

Met onder meer: Lucille Bremer, Fred Astaire en Frank Morgan

IMDb beoordeling: 5,9 (978)

Plot Yolanda and the Thief

"M-G-M's Magic Musical in Technicolor!"

De knappe Yolanda gaat van school af als ze een miljoenenbedrag erft. Als ze de kleine crimineel Johnny Parkson Riggs tegen het lijf loopt, gelooft ze niet alleen dat hij haar beschermengel is, maar wordt ze bovendien verliefd op hem. Dat heeft verrassende gevolgen.

image

Johnny Parkson Riggs

Victor Budlow Trout

Aunt Amarilla

Mr. Candle

School Teacher (as Ludwig Stossel)

Mother Superior

Onderhond

Vroege Minnelli.

En da's wel te zien ook. Niet omdat het zo slecht is, wel omdat er hier en daar een klein, experimenteel randje aan lijkt te zitten. Het zit hem eerder in details en afzonderlijke scenes, al film zelf is het een redelijk doorsnee musical, maar het valt toch wel op.

Zo is er halverwege die nogal aparte dans/droomscene. Vooral het stuk nadat Astaire door de wassende dames tegengehouden wordt is redelijk weird. Ook de humor is bij momenten apart vreemd en best zelfbewust. Nu wist ik al van de "Road to ..." films dat je dat vroeger al eens kon tegenkomen, maar het blijft toch vaak wat verrassend om in een oude film te zien.

Het verhaaltje tussendoor is echter érg simpel en de dansscenes blijven beperkt tot losse scenes die meer als afwisseling dienen voor het verhalende gedeelte. Vind het een beetje raar dat deze zo laag scoort en verder ook niet als klassieker gezien wordt, binnen z'n genre toch wel één van de apartere/leukere films die ik gezien heb.