The Amazing Quest of Ernest Bliss (1936)

Alternatieve titels: The Amazing Adventure | Romance and Riches

Verenigd Koninkrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Alfred Zeisler
met Cary Grant, Peter Gawthorne en Mary Brian

Ernest Bliss is de kersverse erfgenaam van een enorm fortuin. Maar hij is erg ontevreden met zichzelf want hij heeft nog nooit gewerkt voor zijn geld. Hij wedt dat hij een jaar kan overleven zonder zijn fortuin aan te spreken. Hij verliest wanneer hij zijn geld moet aanspreken om de straatarme Mary Brian te kunnen trouwen en zo te redden van een ongelukkig verstandshuwelijk.

avatar van Poisonthewell
Alleraardigst feelgood filmpje met een nog jonge Cary Grant in de hoofdrol. 3*

Leuke film, die helaas nooit echt bijzonder wil worden. Aardig uitgangspunt minder goed uitgewerkt. Verbazend om te zien hoe makkelijk Grant ook op het begin van zijn carriere al een film kon dragen. 3 sterren.

avatar van Baggerman
mister blonde schreef:

Inderdaad. De film oogt ook erg gedateerd. Toch zeker wel vermakelijk.

avatar van heinonlein
Leuke film! films uit de jaren '30 zijn uiteraard gedateerd, maar dan is het extra knap om een film neer te zetten die nu nog boeit en humoristisch is.

avatar van wwelover
Aardige feelgood movie, met één van mijn favoriete acteurs van weleer. Het verhaal is opzich wel leuk, alleen wordt er wat te weinig uitgehaald en is het ook niet superboeiend, maar door de niet zo lange speelduur is dat dan gelukkig niet zo'n probleem. De film is welliswaar gedateerd, maar vond het niet onder doen qua style vergeleken met films van nu. De vechtscene is heel knap geschoten.

avatar van Madeliefje
Het stelt allemaal niet zoveel voor, maar liet me toch met een fijn gevoel achter. De 'gedateerdheid' van de film stond me niet in de weg, maar het was gewoon allemaal net niet boeiend genoeg. Cary Grant is wel leuk om naar te kijken.