Josie and the Pussycats (2001)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Harry Elfont en Deborah Kaplan
met Rachael Leigh Cook, Tara Reid en Rosario Dawson

Jarenlang heeft de platenindustrie verborgen boodschappen in hun muziek gestopt, zodat tieners niets anders zijn dan zombies die maar één ding kunnen: kopen, kopen en nog eens kopen. Wanneer de jongensband DuJour dit ontdekt, zorgt hun manager ervoor dat zij in een vliegtuigcrash omkomen. Nu moet er een nieuwe band gezocht worden voor de slechte plannen van de platenmaatschappij. Dit wordt Josie and the Pussycats, die een groot succes worden.

avatar van Annniek
Iewll! Die film is afschuwelijk! Zó NIET leuk en grappig. Ook hartstikke nep allemaal, veelste onwerkelijk.

*1.5 omdat ik de film nog heb afgekeken.

avatar van lucdecoster
Na 20 minuten afgezet en een andere film bekeken. Het leek mij een kinderfilm maar dan wel eentje voor kinderen tot 5 jaar, en dan nog 2 regisseurs voor nodig. Ik zal maar geen stem geven want de gemiddelde score is al laag genoeg.

avatar van syno
is er hier geen tekenfilm serie over? :S

avatar van syno
Vandaag film gezien op TV.
Slecht geacteerd man... Het was gelijk Tara Reid nog maar voor de eerste keer acteerde W T F

avatar van notorious_kim
Net gedaan met deze film te bekijken, en hij is me heel goed meegevallen. Sinds She's all that heb ik wel een zwak voor Rachael Leigh Cook, damn ... that girl has style! Van Tara Reid ben ik meestal niet zo zot, en in deze film waar ze een simpel meisje speelt, komt dat niet helemaal goed. Maar voor mij is Seth Green toch zeker een aanwinst in deze film. Die man heeft toch iets speciaal. Enkel al hoe hij eruit ziet. Maar ook zo die onderliggende humor die je ook bij zijn personage Oz in Buffy terugvind, en in zijn eigen serie Robot Chicken.
Aanvankelijk wist ik niet goed waarover het ging, toen deze gereleased werd, had ik de trailer wel gezien en het intresseerde mij. Ondanks deze steeds laten passeren. Vorige week toen ze hem op tv speelden opgenomen en hem vandaag een kans gegeven en ik was aangenaam verrast.
ik had een beetje schrik voor een standaard garage-bandje die wereldsterren worden routine. Maar met het achterliggende verhaal van het brainwashen, wordt dit goed opgelost. Ook de achterliggende parodieën op sommige film is wel lachen (vb. de letters op de spiegel :-p typisch tegen horrorfilms).
Alles wordt in het belachelijke getrokken, en dat is wel wat deze film van andere onderscheid. Ik zou hem nu niet echt veel gaan bekijken, maar als ik zo even aan niets wil denken en een filmpje kijken, is deze wel ideaal.
=> 8/10

avatar van JosieT
De enige reden dat ik deze film gezien heb, is dat ik vernoemd ben naar Josie and the Pussycats. Deze film is echt heel slecht. Het verhaal is dun en het acteerwerk is tenenkrommend. Dan is de tekenfilm echt veeeeeel leuker..

*1,5

zeker een leuk filmpje.

altijd ff lekker zo'n veel good movie

avatar van hellboy.ray
De film met de meeste product placement in 98 minuten.
Voor simpel vermaak ben je bij deze film op het 'juiste' adres.
Flinterdun verhaal, niet al te best acteerwerk en
simpele popdeuntjes die een tijdje in je hoofd blijven spoken

avatar van Ste*
Gezien toen ik een jaar of 13 was, en ineens moest ik weer aan deze film denken. Ik was benieuwd wat ik er nu van zou vinden. Nou, het was niet best.

Het mag dan wel een komedie zijn, maar dat betekent niet dat je overal mee wegkomt. Het is gewoon niet grappig. Een heel flauw gegeven ook. Ergens zou het nog wel een acceptabel concept kunnen zijn, kritiek op de pop- en massacultuur, subliminale boodschappen. Maar erg matig, flauw en irritant uitgewerkt.

Ook technisch zat het slecht in elkaar, camerawerk, montage, af en toe gezochte effecten.
Het acteerwerk was ook tenenkrommend soms, vooral de rol van Tara Reid is gewoon té overdreven, maar weet niet of dat lag aan het slechte script of de acteurs. Er zaten een hoop trage irrelevante scenes tussen.

Nee, helemaal niks dit, en nauwelijks vermakelijk. Eigenlijk is het echt meer een kinderfilm, bedenk ik me nu. Dus laat ik nog enigszins mild blijven, ook omdat de muziek het nog een béétje leuk maakt.

Deze heb ik ongeveer een decennia geleden gezien op film 1 en vandaag zag ik toevallig dat ze hem ook uitzonden op MGM. Ik heb me er in ieder geval niet meer aan gewaagd want het verhaal had destijds al weinig om het lijf en was zelfs regelmatig te achterlijk voor woorden. Hetzelfde geldt voor de muziek die ook niet om aan te horen was. Het geheel zag er wel visueel en vooral kleurrijk fraai uit en de meiden mochten er natuurlijk ook wezen en dan met name Rachael Leigh Cook. Tara Reid speelt in deze film overigens een rol die op haar lijf is geschreven namelijk een idioot met een 1 bit geheugen.

avatar van jmadejoode2008
Maybe I'm going soft maar euh.. Ik vond het dus wel een hele leuke film.

avatar van Aapje81
Sympathieke film met een leuke cast en een vindingrijk scenario. De boyband parodie in het begin vond ik bijzonder geslaagd en dan hebben we het nog niet gehad over hun hit Backdoor Lover. Ook vond ik het erg leuk om een aantal kleine bijrolletjes te zien van acteurs die later veel bekender zouden worden. Neem nou die acteur die bekend is als Nolan uit de serie Revenge. Ik moest een aantal keren kijken voordat ik hem herkende.

Verder was Rachel Leigh Cook toen erg leuk maar heeft helaas nooit haar succes kunnen vasthouden en had Tara Reid hier een rol die goed bij haar paste. Het leukste vond ik echter Parker Possey in een rol die erg Over The Top was.

Eigenlijk is dit gewoon een lekkere cultfilm die uit een soort van jeugdsentiment best ok is.

Origineel maar ook niet echt boeiend genoeg om de hele lengte te blijven boeien.

Gemiddeld.