Young Fury (1965)

Western

geregisseerd door Christian Nyby
met Rory Calhoun, Virginia Mayo en Lon Chaney Jr.

Hoewel de burgers hem kwaadgezind zijn, wil een beruchte ex-revolverheld het stadje Dawson helpen met het verjagen van een bende jonge bandieten. De leider van de jeugdbende is echter zijn eigen zoon. Als de mensen van Dawson de vader te pakken krijgen, besluit de jongen zijn vader niet te helpen. Hij is nog steeds boos over het feit dat zijn vader hem ooit verlaten heeft.

Goede cast , doorsnee western deze film was ook het einde van de filmcarriere van diva Virginia Mayo die na deze film alleen nog maar in tv-producties te zien was en 30 jaar later nog in enkele b,c films te zien was.
Ook nog in kleine rollen Richard Arlen, John Agar en de laatste film van William Bendix hij werd 58 jaar.