Olga's House of Shame (1964)

Alternatieve titels: 36 Hours of Terror | House of Shame

Misdaad / Drama

geregisseerd door Joseph P. Mawra
met Audrey Campbell, Judy Young en W.B. Parker

Als bordeelhoudster Madame Olga uit New York City's Chinatown wordt weggejaagd, lost ze dit simpel op. Ze verhuist met haar criminelen en prostituees naar een verlaten mijn in New Jersey en begint daar haar zaakjes opnieuw te runnen. Ze maakt het leven zuur van haar tegenstanders.

avatar van alexspyforever
De 3de in de Olga series en de laatste met Audrey Campbell in de hoofdrol. Terwijl de voorgaande twee films compleet in voice over zijn, zijn er hier een aantal scènes met dialoog. Bovendien krijgen we een aantal scènes die zich buiten afspelen. Dit maakt het toch al wat interessanter dan zijn voorgangers die steeds binnenkamers bleven. Deze film heeft denk ik wel de meeste folterscènes van de 3, duren vaak ook wat langer. Liefhebbers van het genre zullen dit leuk vinden, maar als dat alles is wat een film te bieden heeft, begint het al snel te vervelen voor mij. Ja, het koste toch behoorlijk wat moeite om deze uit te zitten. Beide voorgangers deden het beter op het gebied van verhaal en naakt. Ik geloof dat je bij deze 3de zo een 40 minuten mag wachten op een eerste blote borst. Terwijl in de voorgangers nog een of andere drijfveer leek te zijn voor de tortuur, is het hier vooral gericht op het sadisme. Op een enkele scène na ingeleid door een buikdansscène en leidt tot een kort vrijpartijtje tussen Olga en 3 andere dames (wat mij betreft het schamele hoogtepunt in de film) is er qua erotiek niets te beleven. Weinig lingeriescènes, geen douchescènes zoals in Olga's Girls. De achtervolgingscène buiten was wel leuk als afwisseling, maar werd nodeloos lang gerokken. Was dit de eerste in de serie geweest, was het enigszins vergeefbaar geweest. Het is echter duidelijk dat ondanks een hoger budget de inspiratie op was en Campbell een teleurstellend afscheid krijgt. Shame is inderdaad wel een toepasselijke titel in dit geval. De opvolger is "Mme. Olga's Massage Parlor" maar daar zijn enkel fragmenten van bewaard gebleven.

Eindoordeel:
1) Olga's Girls 2,5*