• 8.347.729 stemmen

Geregisseerd door: Francis Veber

Met onder meer: Daniel Auteuil, Gad Elmaleh en Alice Taglioni

Oorspronkelijke taal: Frans

Plot La Doublure

Miljardair Pierre Levasseur wordt samen met zijn maitresse en topmodel Eléna, verrast door een paparazzo. Om een bloederige scheiding te vermijden, schudt hij een onwaarschijnlijke leugen uit zijn mouw. Hij profiteert van de aanwezigheid van een voorbijganger, François Pignon, om aan te geven dat Eléna niet met hem op stap was maar met Pignon. Levasseur is hierdoor wel verplicht om Eléna naar Pignon te sturen en haar met hem te laten leven om zijn leugen geloofwaardig te laten overkomen.

imageimageimage

avatar van Lady_Movie

Lady_Movie

leuke film. alleen een beetje voorspelbaar. Jammer dat er geen leukere actrices in spelen zoals Julia roberts.. die rol zou goed bij haar passen

avatar van nachtvlinder

nachtvlinder

leuke Franse film; niet erg uitgewerkt en soms (te weinig) overdone, weinig botsingen, soms net te lief waardoor de humor te zacht is, een flauw einde, maar zeker de moeite waard en realistisch om met goede spannende komische herinneringen en een grote smile af te sluiten

(En gelukkig geen Julia Roberts, hoe verzin je het !! - en dat in een Franse film nota bene - deze actrices zijn stukken knapper en leuker en beter.)

stinissen (crew films & series)

Ook met Kristin Scott Thomas

avatar van Lady_Movie

Lady_Movie

nachtvlinder schreef:

Meisje, tegewoordig spelen amerikaanse acteurs in een chinese film.

Dat is nu heel gewoon hoor. En ieder zijn eigen mening, ik vind die rol wel bij haar passen.

avatar van wicomave

wicomave

Leuke onderhoudende komedie, zonder schreeuwerig en druk te worden zoals veel soortgelijke Amerikaanse komedies. Alleen jammer dat waar een leuke climax de film een passend einde had gegeven, de film nu een beetje slap, nogal abrupt ophoudt,

Desondanks de moeite van het kijken waard.

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1932 berichten

Vermakelijke Franse film, die, zoals te verwachten, wel iets te veel vervalt in clichées.

avatar van Annniek

Annniek

Leuke film voor als je niks te doen hebt. Überhaupt heb ik de film gekeken omdat er iets bij stond over topmodellen. Toen ik er achter kwam dat het een Franse film was had ik al weinig zin meer. Maar, als je er uiteindelijk in zit, wil je hem ook wel weer afkijken! Leuke Franse film is mijn eindconclusie.

avatar van pampie

pampie

Lady_Movie schreef:

Meisje, tegewoordig spelen amerikaanse acteurs in een chinese film.

nachtvlinder is een man van 50 jaar volgens het profiel

avatar van Tharoy

Tharoy

Inderdaad een leuke Franse film. Echt bijzonder wordt het niet, maar het blijft wel vermakelijk.

avatar van kimberlyVD

kimberlyVD

vandaag gezien op school...

al hou ik in het algemeen niet zo van franse films, deze film vond ik wel redelijk goed.. niets speciaal maar gewoon leuk om eens gezien te hebben. het einde had wel beter gekund... 3***

avatar van Adrenal

Adrenal

Komt uit Frankrijk maar als het nu Engels gesproken was had ik gezworen dat hij uit Hollywood kwam. En dat vind ik niet positief. 1*.

avatar van kanjertje

kanjertje

Leuke grappige film, zondermeer

avatar van blurp194

blurp194

Weinig bijzondere komedie die vooral alle uitgetreden paden afloopt, geen dappere afslagen neemt of iets opzienbarends vertelt. Halverwege lijken er een paar stappen overgeslagen te worden en drie minuten later is het dan opeens afgelopen - tenminste, zo komt het over. Lijkt er een beetje op alsof ze plotseling tot de ontdekking kwamen dat er geen filmrollen meer over waren voor de tweede helft.

Met kleine rolletjes voor Daniel Auteuil en Kristin Scott Thomas - het is nauwelijks de moeite waard om voor hen naar deze film te gaan kijken. Dan de mooie lach van Alice Taglioni - da's een ander verhaal.

avatar van Movsin

Movsin

De Franse cineast Francis Veber blinkt uit met zijn komedies met o.a. "La Chèvre" en vooral het uitmuntende "Le Diner des Cons".

Ook nu brengt hij met deze "La Doublure" een plezierige film met grappige toestanden en dialogen en met een stel uitmuntende acteurs (Dany Boon vond ik wel erg geslaagd in zijn bijrol).

Een scène met de kennismaking tussen de twee hoofdpersonages, die toch heel wat hilariteit had kunnen bevatten, bleef achterwege maar dat bleek niet erg want er zitten voldoende komische kronkels in het verhaal, zijn er amper dode momenten en, al is het einde wel voorspelbaar, het blijft een genietbare "histoire".

Verstand op 3,5 is ruim voldoende.

avatar van RoFFeL

RoFFeL

Geweldige film, heb me erg vermaakt en paar keer hard gelachen! Dat is toch waar het om gaat.

Blij dat de topmodel geen bekende actrice is, maakt het een stuk echter! Leuk acteerwerk!

Laat die film 'critici' dus maar lekker kritiek hebben, dan kan jij er wel lekker van genieten.

Enjoy!

avatar van Boenga

Boenga

• 2083 berichten

Zeer licht, zeer luchtig, zeer voorspelbaar - een blind konijn kan na 15 minuten al zien hoe het verhaal gaat eindigen -, onrealistisch, en nergens origineel.

Desalniettemin: ik had van begin tot einde een brede smile op m'n gezicht, en af en toe ook meer dan een smile. Leuke personages gespeeld door prima acteurs en actrices, een sfeertje waar Franse films (bijna) altijd beter in zijn dan Amerikaanse, en een verhaal dat op geen enkel moment hapert.

Zachte zetel, dekentje over de benen, pak(je) chips, verstand op nul, en genieten maar !

Tarkus

Korte, maar toch wel leuke Franse komedie.

Een beetje voorspelbaar, maar dat mag de prent niet drukken, ik heb me wel geamuseerd met deze film.

Is eens leuk om zo'n film te bekijken, het moet niet altijd harde actie of een thriller zijn.

avatar van _Casper_

_Casper_

Simpele maar leuke feel good film, Het verhaal is simpel maar leuk en ik heb me de hele film me prima vermaakt.. en met een relaxed gevoel gekeken. Ook het acteerwerk was prima, er had misschien wel IETS meer ingezeten.. er hadden opzich wel wat meer grapjes in mogen zitten maar desondanks gewoon een leuke ontspannen film om te zien

avatar van breedbeeld

breedbeeld

Vond het een hele leuke film.Scheelt misschien dat het geen Holywood productie was.

BBarbie

Luchtige, droogkomische film over een rijke zakenman die zich met de hulp van een parkeerjongen probeert in te dekken naar zowel zijn vrouw en als ook naar zijn bloedmooie minnares. Dat leidt tot talrijke kolderieke situaties, die regisseur Veber in razende vaart voorbij laat komen. Een van de betere komedies. Tip: houd vooral de kostelijke scènes met de huisarts in de gaten!

avatar van Rodriga

Rodriga

Lady_Movie schreef:

Ja , maar dan zouden ze een voice-over moeten gebruiken , ( of een snelcursus Frans , maar ik denk niet dat dat van toepassing zal zijn. ) en ik persoonlijk hoor haar echte stem liever

Maar alsnog ,

Goede film , een van de betere die ik in het Frans heb gekeken.

avatar van Robi

Robi

• 1949 berichten

Weliswaar een nogal ongeloofwaardig verhaal, maar het kijkt allemaal wel lekker weg. Geen topfilm, maar een prima tussendoortje.

avatar van Noodless

Noodless

Voorspelbaarheid troef, maar de film kijkt vlot weg en wordt op een aangename luchtige manier gebracht naar de kijker. Fijne cast en een leuk sfeertje. 6/10