Murder in the Hamptons (2005)

Alternatieve titel: Million Dollar Murder

Canada
Mystery / Drama

geregisseerd door Jerry Ciccoritti
met Poppy Montgomery, Shawn Christian en David Sutcliffe

Multimiljonair Ted Ammon (David Sutcliffe) wordt dood aangetroffen in zijn huis in East Hampton. Als hij vermoord blijkt te zijn, worden zijn vrouw Generosa Rand (Poppy Montgomery) en haar minnaar Danny Pelosi (Shawn Christian) verdacht.

avatar van fritsy
Een woensdag half negen film voor op RTL4,

eentonig spanningloos en voorspelbaar allemaal.

wat mij de film iets goed liet maken was dat Generosa iets kreeg wat ik normaal geen mens zal gunnen.

(mischien straft god wel echt) daarom 1*

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Ondanks het feit dat het hier om een zeer gemiddelde film gaat (twee sterren dus) krijgt hij anderhalve ster: tussen slecht en gemiddeld. Waarom? Veel maar dan ook véél te voorspelbaar en cliché. De acteerprestaties zijn niet slecht maar het verhaal wordt op een irritante manier gebracht en bepaalde zaken worden amper uitgediept. Wat ons nog meer tot een toeschouwer maakt van een niemandalletje...

Zinema

Zo zwak was hij nu ook weer niet als hierboven beschreven staat. De eerste scène van Generosa belooft veel goeds: wat een mooie verschijning, slank en bevallig. Hoe verder de film vordert, hoe meer ze een bitch wordt waar ervaren bitches (a la Joan Collins in Dynasty) een lesje kunnen aan leren. Loontje komt wel om zijn boontje in deze film. De twee geadopteerde Russische kindjes zijn eigenlijk de dupe hier. Wellicht waren ze liever in een arm weeshuis in Rusland opgevoed dan door deze rijke dandy's in Amerika. Enfin, ik vond het een aangenaam filmpje voor een sombere dinsdagavond in Vlaanderen op Vijftv, of is het Zestv? Kan ook maandag geweest zijn. Tot daar.

The Scorcher
Best wel een goede poging om een thriller te maken.

Voor de rest vind ik het een beetje zwakjes.