Maytime (1937)

1 stem

Drama / Romantiek

geregisseerd door Robert Z. Leonard
met Jeanette MacDonald, Nelson Eddy en John Barrymore

Miss Morrison, een dame op leeftijd, vertelt het verhaal van toen ze nog een mooie, jonge opera-zangeres in Parijs was. Ze werd per toeval verliefd op een Amerikaanse student, maar was al verloofd met haar mentor voor wie ze eigenlijk weinig voelde. Jaren later, na 7 jaar huwelijk, boekt haar echtgenoot een optreden voor haar in New York, met haar vroegere minnaar als tegenspeler...

avatar van mrklm
Liefhebbers van operettes zullen de lange finale waarschijnlijk meer waarderen. Jeanette MacDonald en Nelson Eddy waren het populairste zangduo in Hollywood en dit wordt beschouwd als één van hun beste films. De verzorgde productie, met grote sets en prachtige kostuums, helpt daar zeker bij, evenals het feit dat ze hier hun beroemdste liedje "Will You Remember" vertolken. Het scenario geeft MacDonald de mogelijkheid om een dramatisch interessante rol te spelen en Eddy toont uitstekend om te kunnen gaan met de komische scènes, zeker tijdens zijn optreden in een café. Op de zang valt niets aan te merken, die is uitstekend, maar de grote muzikale finale duurt wel erg lang.